Du har glömt vem som är vår sportchef. Detta är vad vi får.EspenK skrev:Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Hedman Wandell Östman är breddspelare.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag kan skriva ett till A4-inlägg om hur verkligheten fungerar på värvningsfronten men jag känner att det inte riktigt går in hos berörda parter ändå.B.I.B.A skrev:Du har glömt vem som är vår sportchef. Detta är vad vi får.EspenK skrev:Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Varje sommar gnälls det över att namnen som kommer in, inte är lika starka som de som lämnat, på förhand. Tror man att det automatiskt innebär sämre lag är man direkt okunnig.
Och tror man att Jocke medvetet hellre signar Kalle Östman än typ Marcus Krüger är man på "next level".
Gå tillbaka till vilken Silly-tråd som helst och ni ser samma surr, sen när säsongen väl drar igång så har vi alltid ett starkt lag och är bland de bästa inom flera lagdelar. Skulle vår forwardsbesättning vara helt kurant skulle jag ta ytterst få konkurrenters alternativ före. Ändå spydde folk galla hela sommaren över att Ljungh, Peppe, Linus och gänget hade blivit ersatta med mycket sämre spelare.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi får se om ryktet stämmer. Själv skulle jag bli förvånad om han hamnar i Tjeckien.TheForsa skrev:Daniel Brodin ryktas vara klar för Fribourg-Gottéron.
Avskaffa tre mot tre.
Tjeckien? Laget håller väl till i Schweiz?Mattias_87 skrev:Vi får se om ryktet stämmer. Själv skulle jag bli förvånad om han hamnar i Tjeckien.TheForsa skrev:Daniel Brodin ryktas vara klar för Fribourg-Gottéron.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fan jag brukar aldrig sitta vid datorn efter några öl och det bör jag fortsätta med.daaviid skrev:Tjeckien? Laget håller väl till i Schweiz?Mattias_87 skrev:Vi får se om ryktet stämmer. Själv skulle jag bli förvånad om han hamnar i Tjeckien.TheForsa skrev:Daniel Brodin ryktas vara klar för Fribourg-Gottéron.
Avskaffa tre mot tre.
Jocke gör ett väldigt bra jobb hittills.SirDIFalot skrev:Jag kan skriva ett till A4-inlägg om hur verkligheten fungerar på värvningsfronten men jag känner att det inte riktigt går in hos berörda parter ändå.B.I.B.A skrev:Du har glömt vem som är vår sportchef. Detta är vad vi får.EspenK skrev:Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Varje sommar gnälls det över att namnen som kommer in, inte är lika starka som de som lämnat, på förhand. Tror man att det automatiskt innebär sämre lag är man direkt okunnig.
Och tror man att Jocke medvetet hellre signar Kalle Östman än typ Marcus Krüger är man på "next level".
Gå tillbaka till vilken Silly-tråd som helst och ni ser samma surr, sen när säsongen väl drar igång så har vi alltid ett starkt lag och är bland de bästa inom flera lagdelar. Skulle vår forwardsbesättning vara helt kurant skulle jag ta ytterst få konkurrenters alternativ före. Ändå spydde folk galla hela sommaren över att Ljungh, Peppe, Linus och gänget hade blivit ersatta med mycket sämre spelare.
Men vi alla vet ju att vi inte kommer kunna överleva såhär i flera år. Vi kan inte förvänta oss att varenda värvning från Pantern kommer blomma ut likt Strandberg. Inte en chans. Så helt plötsligt sitter vi i skiten.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men vad är alternativet? Ska vi ta ett banklån för att köpa dyrare spelare?ciirree skrev:Jocke gör ett väldigt bra jobb hittills.SirDIFalot skrev:Jag kan skriva ett till A4-inlägg om hur verkligheten fungerar på värvningsfronten men jag känner att det inte riktigt går in hos berörda parter ändå.B.I.B.A skrev:Du har glömt vem som är vår sportchef. Detta är vad vi får.EspenK skrev:Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Men vi alla vet ju att vi inte kommer kunna överleva såhär i flera år. Vi kan inte förvänta oss att varenda värvning från Pantern kommer blomma ut likt Strandberg. Inte en chans. Så helt plötsligt sitter vi i skiten.
Vi har en begränsad budget.
En del av er kanske inte är gamla nog att ha behövt förhålla sig till en budget, andra kanske har fötts med guldsked och sluppit av den anledningen.
Men i elitidrott gäller det att ha en ekonomi i balans, annars riskerar man konkurs eller degradering.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Såklart, men då antyder du ju närmast att hela Jockes strategi bygger på att värva överskott från allsvenskan och hoppas på det bästa.. Stämmer ju inte alls. Etablerade hemvändare likt Ante och JJ, fortsätta fostra och lyfta upp talang från de egna leden och därtill värva en och annan från konkurrerande klubbar ligger väl snarare som grund för truppbygget. Sen, kan vi ju börja snacka allsvenska spelare vilket ju absolut behövs i vår situation. Men vid närmare eftertanke gäller det ju alla andra klubbar också - dvs alla sportchefer tittar i allsvenskan.ciirree skrev:Jocke gör ett väldigt bra jobb hittills.SirDIFalot skrev:Jag kan skriva ett till A4-inlägg om hur verkligheten fungerar på värvningsfronten men jag känner att det inte riktigt går in hos berörda parter ändå.B.I.B.A skrev:Du har glömt vem som är vår sportchef. Detta är vad vi får.EspenK skrev:Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Att somliga hakat upp sig något oerhört på Jocke och allsvenska spelare är lite märkligt kan jag tycka, inte det minst då många värvningar fallit rätt väl ut

Allt jag menar är att inget lag överlever i längden utan spets. I år har vi haft en otrolig bredd på produktionen men utan förstalinens start fram till skada på jj så hade vi inte varit topp 6. Lilja och Brodin MÅSTE ersättas med spets.JiWe skrev:Såklart, men då antyder du ju närmast att hela Jockes strategi bygger på att värva överskott från allsvenskan och hoppas på det bästa.. Stämmer ju inte alls. Etablerade hemvändare likt Ante och JJ, fortsätta fostra och lyfta upp talang från de egna leden och därtill värva en och annan från konkurrerande klubbar ligger väl snarare som grund för truppbygget. Sen, kan vi ju börja snacka allsvenska spelare vilket ju absolut behövs i vår situation. Men vid närmare eftertanke gäller det ju alla andra klubbar också - dvs alla sportchefer tittar i allsvenskan.ciirree skrev:Jocke gör ett väldigt bra jobb hittills.SirDIFalot skrev:Jag kan skriva ett till A4-inlägg om hur verkligheten fungerar på värvningsfronten men jag känner att det inte riktigt går in hos berörda parter ändå.B.I.B.A skrev:Du har glömt vem som är vår sportchef. Detta är vad vi får.EspenK skrev:Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Att somliga hakat upp sig något oerhört på Jocke och allsvenska spelare är lite märkligt kan jag tycka, inte det minst då många värvningar fallit rätt väl ut
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi ersatte Lundh med Lilja. Föll väl ut.
Är säker på att vi kommer hitta ersättare till Brodin om han nu med säkerhet lämnar.
Hedman kan säkert lyfta precis som Lilja.
Sedan kan man vända på det, inte säkert Brodin följer upp kommande säsong lika bra.
Svåraste luckan blir att ersätta Adam om han drar. Det kan komma att kosta. Lättare att dras med en vänsterforward som inte lyckas än en osäker förstamålis.
Är säker på att vi kommer hitta ersättare till Brodin om han nu med säkerhet lämnar.
Sedan kan man vända på det, inte säkert Brodin följer upp kommande säsong lika bra.
Svåraste luckan blir att ersätta Adam om han drar. Det kan komma att kosta. Lättare att dras med en vänsterforward som inte lyckas än en osäker förstamålis.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Alltså tror folk att vi aktivt väljer att värva från allsvenskan istället för etablerade toppspelare? Och vad gör vi med pengarna i så fall? Lägger på hög?
Expert.
-
Ja, Jocke gör ett grymt bra jobb med att hitta värdiga ersättare är det ingen tvekan om. Tror många andra lag i SHL skulle vilja ha Jocke just nu. Helt ärligt, att folk fortfarande är sura pga att han inte kunde möta de löneanspråk och roll som både Ljung och LJ krävde är rätt konstigt. Finns det något lag i SHL som har utrymme i sin budget att ha fyra centrar som kan spela både i första och andra kedjan, Framförallt när lönen för centrar höjdes pga brist och det nya tv-avtalet? Vi har inte direkt lyxen att öka vår budget med flera miljoner varje år där majoriteten platsar i de två första femmorna. Han måste hitta spelare som kan spela för samma lön som t ex LJ och Lundh när de värvades, vilket han har klarat av galant. Att vara sportchef för Djurgården måste vara ett jäkligt tufft jobb då han måste tänka på vår ekonomi och sen får man även inte glömma bort att det är väldigt dyrt att bo i Stockholm. Andra klubbar har även möjligheten att locka med bra mycket bättre lokaler jämfört med oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi ersatte Lundh med Lilja. Föll väl ut.
Sen talar ju även resultatet för sig själv, vi är den enda klubb just nu som spelar semi för andra året i rad trots att vi förlorade många spelare förra säsongen. Lag som har gått bra tidigare har haft det riktigt svårt att leverera igen, bara att kolla på t ex Saik, Växjö och HV71.
Precis som du håller jag med om att målvaktssidan är den viktigaste kuggen att lösa, jäkligt nyfiken på vad man lyckas hitta där och det skulle vara spännande att höra något rykte snart också. Jag vet inte vilka förhoppningar man har på Jensen men känns inte som han har tagit det där steget som Jocke och co hoppats på.
-
Finns det någon klubb i SHL som ens skulle ha råd med Ante, Josefson, Ljung och LJ?SirDIFalot skrev:Alltså tror folk att vi aktivt väljer att värva från allsvenskan istället för etablerade toppspelare? Och vad gör vi med pengarna i så fall? Lägger på hög?
Både Brodin och Lilja är inte så bra som deras poängskörd pekar på. Brodin har varit ganska stabil genom säsongen, men framförallt Lilja har starten på säsongen att tacka för ett fett kontrakt nästa säsong. För han har verkligen inte varit framstående efter det. Högst medioker, faktiskt.
Så det är inte alls nån omöjlighet att ersätta i alla fall Lilja. Brodin svider mer, men är inte oväntat då han varit på väg bort varje säsong sen han kom hit, och utan korsbandsskadan hade han försvunnit för länge sen.
Så det är inte alls nån omöjlighet att ersätta i alla fall Lilja. Brodin svider mer, men är inte oväntat då han varit på väg bort varje säsong sen han kom hit, och utan korsbandsskadan hade han försvunnit för länge sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, gissar det lär vara rätt tyst på målvaktsrykten innan vi spelat klart. Jag hoppas då det.Benjamin L. Willard skrev:Ja, Jocke gör ett grymt bra jobb med att hitta värdiga ersättare är det ingen tvekan om. Tror många andra lag i SHL skulle vilja ha Jocke just nu. Helt ärligt, att folk fortfarande är sura pga att han inte kunde möta de löneanspråk och roll som både Ljung och LJ krävde är rätt konstigt. Finns det något lag i SHL som har utrymme i sin budget att ha fyra centrar som kan spela både i första och andra kedjan, Framförallt när lönen för centrar höjdes pga brist och det nya tv-avtalet? Vi har inte direkt lyxen att öka vår budget med flera miljoner varje år där majoriteten platsar i de två första femmorna. Han måste hitta spelare som kan spela för samma lön som t ex LJ och Lundh när de värvades, vilket han har klarat av galant. Att vara sportchef för Djurgården måste vara ett jäkligt tufft jobb då han måste tänka på vår ekonomi och sen får man även inte glömma bort att det är väldigt dyrt att bo i Stockholm. Andra klubbar har även möjligheten att locka med bra mycket bättre lokaler jämfört med oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi ersatte Lundh med Lilja. Föll väl ut.
Sen talar ju även resultatet för sig själv, vi är den enda klubb just nu som spelar semi för andra året i rad trots att vi förlorade många spelare förra säsongen. Lag som har gått bra tidigare har haft det riktigt svårt att leverera igen, bara att kolla på t ex Saik, Växjö och HV71.
Precis som du håller jag med om att målvaktssidan är den viktigaste kuggen att lösa, jäkligt nyfiken på vad man lyckas hitta där och det skulle vara spännande att höra något rykte snart också. Jag vet inte vilka förhoppningar man har på Jensen men känns inte som han har tagit det där steget som Jocke och co hoppats på.
Sedan är skillnaden mellan framgång och misslyckande inte särskilt stor.
Det var inte mycket som skiljde mellan oss och Saik. Att vi leder med 3-1 i semifinalen nu beror på att vi haft marginalerna på vår sida. Hade det studsat mot i match 2 hade vi varit i en helt annan sits.
Med det sagt är jag glad att vi krigat hårt hela säsongen, trots en jäkla massa skador, så att alla faktiskt fått se hur duktig Jocke är på att bygga lag. Vi har tagit steg i rätt riktning hela tiden.