Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Morwin »

Vi behöver badji eller Haris i hockeyn!

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Morwin skrev:Vi behöver badji eller Haris i hockeyn!

Vad har fotbollen lyckats med sista 15 åren?
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Badji kommer jag inte på någon. Haris är väl typ Klasen?
Koonz

Inlägg av Koonz »

Efter denna match är jag både arg och besviken. Sättet vi viker ner oss på i tredje är någonting jag mer än gärna vill glömma illa kvickt, ta nya tag inför nästa match och bara blicka framåt. Vad som tar hårdast är dock inte att vi ligger under med 0-2 i matcher utan snarare hur vissa personer som påstår sig vara supportrar till vår fina förening beter sig. Det är skamligt, rent ut sagt.

Vi har Adam, som under hela säsongen storspelat något otroligt och dessutom varit den bästa målvakten i hela ligan. Att man sedan ser kommentarer om att han borde ta sitt pick och pack och sticka till AIK får mig fan att se rött. Killen har storspelat en hel säsong och har nu en liten dipp och då ska man tydligen såga honom utan dess like. Det här är någonting jag har uppmärksammat om fler spelare än Adam men det är ändå där det känns tydligast. Ta en titt på er själva, ert beteende och ifrågasätt det.

"Alltid Oavsett" gäller i alla väder, med- och motgångar. Kärlek till föreningen, spelarna, och varandra - glöm aldrig det.
Wishes
Säsongskort: Ja

Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev:3-1 var svagt ingripande men fan vilken oflyt vi har bakåt och är uddlösa framåt.

När våra forwards eller backar skjuter tar det på spelare ut i evigheten, när SAIK skjuter är det studs back ribba in (ungefär som vi mot LHC).

Nä vi har tempot och skridskoåkningen men SAIK har slutspelsrutin och en keeper som står på huvudet samtidigt som våra forwards ser impotenta ut i avsluten.

Tror inte att Ante och Burken hade gjort någon som helst skillnad annat än att dra ner på tempot till något som SAIK kunnat hantera ännu bättre.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Inte lätt mot kommundopade lag som skellefteå och växjö. Dock undrar jag om vi inte vinner i längden då de delar av Sverige där man skär ner på vård, skola, omsorg och kultur till förmån för hockeyn kommer straffa ut sig i längden. Tro mig, jag vet. Större inskränkthet får man leta efter.
Stolt, men aldrig nöjd
mb81

Inlägg av mb81 »

Koonz skrev:Efter denna match är jag både arg och besviken. Sättet vi viker ner oss på i tredje är någonting jag mer än gärna vill glömma illa kvickt, ta nya tag inför nästa match och bara blicka framåt. Vad som tar hårdast är dock inte att vi ligger under med 0-2 i matcher utan snarare hur vissa personer som påstår sig vara supportrar till vår fina förening beter sig. Det är skamligt, rent ut sagt.

Vi har Adam, som under hela säsongen storspelat något otroligt och dessutom varit den bästa målvakten i hela ligan. Att man sedan ser kommentarer om att han borde ta sitt pick och pack och sticka till AIK får mig fan att se rött. Killen har storspelat en hel säsong och har nu en liten dipp och då ska man tydligen såga honom utan dess like. Det här är någonting jag har uppmärksammat om fler spelare än Adam men det är ändå där det känns tydligast. Ta en titt på er själva, ert beteende och ifrågasätt det.

"Alltid Oavsett" gäller i alla väder, med- och motgångar. Kärlek till föreningen, spelarna, och varandra - glöm aldrig det.
Adam är nog den spelaren som bidragit mest till att vi kom tvåa och är i semi. Det ska han ha stort hyll till.
Däremot så har han inte varit bra i semin nu och kanske den största anledningen till att vi ligger under. Men att folk vill att han ska lämna efter några sämre matcher är bisarrt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Det är dock helt obegripligt som vissa redan påpekat att man signar upp Adam och en J20/allsvensk keeper till nästa säsong innan han egentligen bevisat ett skit när det väl gäller.
Spela fult
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

diftobbe89 skrev:Det är dock helt obegripligt som vissa redan påpekat att man signar upp Adam och en J20/allsvensk keeper till nästa säsong innan han egentligen bevisat ett skit när det väl gäller.
Det är det som jag säger, men när jag skriver det så blir mina inlägg bortplockade.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

DIFtomppa skrev:
diftobbe89 skrev:Det är dock helt obegripligt som vissa redan påpekat att man signar upp Adam och en J20/allsvensk keeper till nästa säsong innan han egentligen bevisat ett skit när det väl gäller.
Det är det som jag säger, men när jag skriver det så blir mina inlägg bortplockade.
Kan ju snarare bero på formulering än kontenta i dina inlägg, men vad vet jag.
Vila i Frid, DIF Hockey.
daaviid

Inlägg av daaviid »

DIFtomppa skrev:
Du har nog bara dig själv att skylla. Är du förvånad? :shock:
Wishes

Inlägg av Wishes »

Lika obegripligt som att man signat upp Musse för två år till. Vad har han bevisat?
Stolt, men aldrig nöjd
Moderator 1
Moderator

Inlägg av Moderator 1 »

DIFtomppa skrev:
Du bär dig konsekvent illa åt och drar ner stilen på forumet och dina inlägg kommer att tas bort i den takt du postar dem om du inte klarar av att sköta ditt missnöje på ett mer konstruktivt sätt.

/MOD
williams

Inlägg av williams »

grinbert coachar sitt lag efter vad vi plockar in på isen. Idag kom inte davidssons och fjällby någonstans. Robert Ohlsson och co. Måste nog göra om lite i kedjorna nu. Och coachingen måste bli mkt bättre.

Sedan börjar det se ut som förra säsongen.. vi gör deras målis bra med alla enkla skott och måste skjuta mer än dubbelt med skott för att det ska bli mål.( Om ens det..) Medans deras skott letar sig in antingen av en egen spelare eller styrning/retur och mål. Väldigt enkla mål.

Sen trodde jag att denna semi skulle bli grisig? 1 tvåminutare vardera!! (Räknar inte dom på slutet)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Nu är det bara vinst på lördag som gäller. Åtminstone så vi får till minst en tredje hemmamatch och kan snygga till ekonomin men helst för att stå för en mirakelvändning till 4-2.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

#10 skrev:

Vad har fotbollen lyckats med sista 15 åren?
Ett guld, två cupfinaler där det kan bli guld i den ena av dom.

Vad har hockeyn lyckats med sista 15 åren?
Wrong one - Andrén out
Skriv svar