Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vi för matchen igår. Vi avgör inte matchen.

Tyvärr hamnar vi lite på fel sida ett par gånger i förlängningsspelet, men vi ser bra mycket tyngre och starkare ut än LHC som litar på Gustavsson som kommer upp stort i fighten. Att tro att han ska hålla samma höga räddningsprocent hela matchserien är befängt - och gör han inte det ryker LHC omedelbums. De såg inte särskilt bra eller skräckingivande ut i mina ögon.

Jag vidhåller fortfarande 4-1 i matcher. Det är bara mala ner dem på Hovet imorgon, och vara lite mer skärpta i Saab på Lördag igen så avgör vi med hemmafight på Måndag.
25/4-2025
Praetori

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev:Vi för matchen igår. Vi avgör inte matchen.

Tyvärr hamnar vi lite på fel sida ett par gånger i förlängningsspelet, men vi ser bra mycket tyngre och starkare ut än LHC som litar på Gustavsson som kommer upp stort i fighten. Att tro att han ska hålla samma höga räddningsprocent hela matchserien är befängt - och gör han inte det ryker LHC omedelbums. De såg inte särskilt bra eller skräckingivande ut i mina ögon.

Jag vidhåller fortfarande 4-1 i matcher. Det är bara mala ner dem på Hovet imorgon, och vara lite mer skärpta i Saab på Lördag igen så avgör vi med hemmafight på Måndag.
Ja, lite så känns det. Hoppas grabbarna har samma inställning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
crike1

Inlägg av crike1 »

I vanliga fall blir iaf jag spänd och nervös när motståndarna kommer i ett flygande anfall och kanske är 3vs2 eller 2vs1.

Det hände inte en enda gång igår. Jag tycker inte LHC har någonting, fan hade dom ens några flygande anfall?

Med bättre skärpa, avd. träffa mål, hade vi avgjort detta i god tid för alla barn att hinna hem och få tillräckligt med sömn innan skolan idag.

Jag tror inte heller våra killar gräver ner sig av en torsk i sjätte perioden, det kan dom inte göra om dom ser tillbaka på matchen och inser att det var dom som förde spelet i 4/6 perioder och att LHC är ett luftslott.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi är ett bättre lag än LHC. Punkt. Över 7 matcher skall vi ta det här.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Men vilken tomte, herregud, suck.. Må han vakna upp och till sans efter denna matchserie och förstå vad han varit med om. Stackars människa :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har inte orkat bläddra igenom hela matchtråden men var det någon som reagerade på försöket till Tifo från de vita lejonen? Kan ha varit det roligaste jag någonsin sett - såg ut som något hämtat från Bamseklubben på din närmaste charter-resort. :lol:

Nästan lite gulligt.

EDIT: Kanske förresten var vår vän Silfverköping som ordnat kalaset innan nedsläpp?
crike1

Inlägg av crike1 »

För övrigt hoppas jag att LJ fick den sämsta platsen på bussen hem. "tacklingen" är sjukt dålig, han försöker inte ens med överkroppen. Nej, jag kan inte acceptera att han är trött, då hade det varit bättre att bara fälla överkroppen och leka murbräcka. Knätacklingar är verkligen den sämsta formen av tackling, dels är skaderisken hög men samtidigt blir det så övertydligt pga mottagarens rörelsemönster.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Värsta ilskan har gått över till revanschlust efter gårdagens helvete. Börjar dock bli orolig med Burken. Med den inställningen han haft, och med OS som största fokus detta år, börjar jag bli orolig om hans ens vill anstränga sig i ett slutspel för oss?

Om det är så att hans son är sjuk så respekterar jag det till 100% förstås
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

LJ, Bergfors och Young Guns bar vår offensiv igår.

Vilken jävla krigare LJ är. Så otroligt bra igår.
Vi skulle behöva Ante så att Strandberg kunde vila. Skulle höja offensiven än mer.

Har tippat 4-1 till oss och viker inte från det. Men jag börjar undra om vi kommer få lika stora chanser att ta bortamatchen som vi hade igår?

Finns mycket väl en risk att Lhc nu skrällvinner en match på Hovet, och då är vi i brygga.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Tror inte folk här inne fattar hur otroligt viktig Burken akulle va i en aånhär matchserie
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

LHC var och är skit! Vi borde vunnit 10ggr om igår, de hade INGENTING att komma med efter de blåst ur sin lilla power i period 1.

Det var 100% socialbidrag från vår sida att sponsra dem med en seger och dessutom som deras första mål var helt regelvidrigt och aldrig skulle hänt.

Tror Clåbben blivit ännu räddare för oss efter denna hemma match de hade, de inser att de inte har ett skit att komma med och jag tror deras bensin är helt slut nu.

Bra krigat igår i alla bonus perioder, kör vi på i samma stil är detta lugnt. Börjar vi tumma på vår press och krigar inställning så kommer det givetvis gå åt helvete.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFtomppa skrev:Tror inte folk här inne fattar hur otroligt viktig Burken akulle va i en aånhär matchserie
Men ge dig nu, fokusera på det laget vi kan ställa på isen.
Lhc ska vi ta med eller utan Burken (som troligen ändå har helt annat fokus än hockey just nu)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

captcash skrev:LHC var och är skit! Vi borde vunnit 10ggr om igår, de hade INGENTING att komma med efter de blåst ur sin lilla power i period 1.

Det var 100% socialbidrag från vår sida att sponsra dem med en seger och dessutom som deras första mål var helt regelvidrigt och aldrig skulle hänt.

Tror Clåbben blivit ännu räddare för oss efter denna hemma match de hade, de inser att de inte har ett skit att komma med och jag tror deras bensin är helt slut nu.

Bra krigat igår i alla bonus perioder, kör vi på i samma stil är detta lugnt. Börjar vi tumma på vår press och krigar inställning så kommer det givetvis gå åt helvete.
Fullt medhåll, och keepern kommer aldrig någonsin stå på huvudet i hela matchserien. Som lag behöver de komma upp både en, två och tre nivåer för att ha en rimlig chans, och de MÅSTE slå oss i vår borg.
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev:
captcash skrev:LHC var och är skit! Vi borde vunnit 10ggr om igår, de hade INGENTING att komma med efter de blåst ur sin lilla power i period 1.

Fullt medhåll, och keepern kommer aldrig någonsin stå på huvudet i hela matchserien. Som lag behöver de komma upp både en, två och tre nivåer för att ha en rimlig chans, och de MÅSTE slå oss i vår borg.
Ibland är det svårt att få fram ironin i skriftliga kommentarer.

Men jag håller helt med om att börjar vi tumma på vår press och inställning kommer det att gå rakt åt helvete.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018

Inlägg av Hepsnastian »

Tycker som många andra här att Djurgården är det bättre laget, och Lhc håller undan tack vare Gustavsson. Och några brända frilägen från oss..
Men vi tar nog det här i slutändan!

Det jag har svårt att handskas med är "kommentatorerna" på cmore (överlag), och mupparna som sitter i studion.
Antingen har dom blivit tillsagda att inte prata för mycket om Dif, eller på något sätt framhäva dom som det bättre laget. Eller så är dom bara idioter.
Det var snudd på att Wike och bruden(?) som kommenterade igår fick utlösning varenda gång Lhc var i våran zon.

Eller så är det bara jag. Jag vet inte.
#kränkt

Har förövrigt svårt att släppa 1-1 målet. Vad hade hänt om davidsson hade fått haft klubban kvar? Eller att det hade blivit utvisning?.. Suck

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Delägare
Skriv svar