Egentligen är det en ganska sjuk fråga angående storlek på rinken, vilken annan sport kan ett WM avgöras beroende på var den spelas.
Lek med tanken att vi i Sverige skulle bestämma oss för att spela fotboll på en mycket mindre/större plan.
Personligen så tycker jag att man ska gemensamt bestämma vilken storlek som ska gälla, samma sak ska gälla regler, lika överallt.
På så sätt tror jag sporten kommer växa sig starkare.
jarnkamin136 skrev:Tycker vi ska satsa på att utbilda domarna ordentligt istället. Blivit ett jävla skämt senaste tiden...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dom var ju fan bättre när dom var amatörer och hade ett vanligt jobb på sidan om...
De var närmare verkligheten då. Träffade vanligt folk mellan matcherna och förstod var nivån ska läggas. Nu tar de order från hockeymördarna i SHL-toppen och lyssnar inte på annat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
emilin skrev:Egentligen är det en ganska sjuk fråga angående storlek på rinken, vilken annan sport kan ett WM avgöras beroende på var den spelas.
Lek med tanken att vi i Sverige skulle bestämma oss för att spela fotboll på en mycket mindre/större plan.
Personligen så tycker jag att man ska gemensamt bestämma vilken storlek som ska gälla, samma sak ska gälla regler, lika överallt.
Fotbollsplaner är ju dock av varierande storlek där det kan diffa upp till 9m i sida och 10m i längd mellan största och minsta på A-nivå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
emilin skrev:Egentligen är det en ganska sjuk fråga angående storlek på rinken, vilken annan sport kan ett WM avgöras beroende på var den spelas.
Fotbollsplaner är ju dock av varierande storlek där det kan diffa upp till 9m i sida och 10m i längd mellan största och minsta på A-nivå.
Jag ber om ursäkt skulle kanske skrivit tydligare, storleken på planen(inomhus vs utomhus) gör en så pass stor skillnad att man beroende på ytan får ett helt annat spel och utbildning.
Samma sak gäller regler det är ohållbart att man i vissa länder tillåter och i vissa länder inte.
Därför är jag fortfarande för ett gemensamt regelverk och samma storlek på planen. Tror att på sikt så kommer det öka intresset för sporten och att man i unga år är väl förberedd på vad som komma skall.
Domarnivån är fruktansvärt pinsam eller mer skrämmande att domarna är 'köpta'. Skellefteås avgörande mot Rögle är nog det sjukaste jag sett. Att inte ens protester räcker när man ser alla sex spelare fira i hörnet är vidrigt. Idag kommer säkert Rögle bli kompenserade mot DIF.
Tycker faktiskt lite synd om Rögle. Dom har fruktansvärt otur med domarbeslut och skador. Tror faktiskt Rögle kommer reda ut sina problem och det blir Leksand och Örebro som kvalar.
Túrin Turambar skrev:Leksand vann igen. Trenden börjar bli obehagligt frekvent. Dessutom tog Örebro poäng. Den där bottenstriden vägrar avlägsna sig ordentligt.
Ännu värre att leksand spelar väl mot örebro på torsdag.
Vilka nyckelmatcher vi har på raken snart. Går det dåligt här kan vi ligga sist om det vill sig illa. Går det bra kan vi vara väldigt nära 10e platsen. Den match som känns svårast av dessa måste vara Örebro som vi aldrig vinner emot.
Túrin Turambar skrev:Leksand vann igen. Trenden börjar bli obehagligt frekvent. Dessutom tog Örebro poäng. Den där bottenstriden vägrar avlägsna sig ordentligt.
Klart bottenstriden inte kommer avlägsna sig, vi är ju en del av den, förmodligen SHL:s minst skickliga lag offensivt.
Spelar ingen roll hur många matcher övriga bottenlag förlorar, DIF vinner inte tillräckligt ofta.
Precis allt lutar mot kval, väl där är det 50/50
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Klart bottenstriden inte kommer avlägsna sig, vi är ju en del av den, förmodligen SHL:s minst skickliga lag offensivt.
Spelar ingen roll hur många matcher övriga bottenlag förlorar, DIF vinner inte tillräckligt ofta.
Precis allt lutar mot kval, väl där är det 50/50
Det är väl bara det att vi ibland slår rätt bra lag, så att det känns som att vi ska kunna få igång en lite bättre trend. Ett tag hade vi ju ett tiotal poäng ner till både Rögle och Leksand, men sedan började de ju vinna.
Men du har rätt i vad det beror på, såklart. Dock är jag inte lika säker som du på att "allt talar för kval". I grunden tycker jag att vi har klart bättre trupp än de tre lagen under oss.