Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av TheForsa »

ÅTERIGEN så fortsätter Lundberg tillsammans med Sallinen och Sörensen. Jag begriper inte hur mycket tror Säcken och CO på att den kedjan ska vakna till liv? För att väcka Sörensen så krävs det att han får lira ihop med Thoresen på ett eller annat vis antingen med Sallinen eller Anderson.

Och vad gjorde Davidsson för att bli petad för Lundberg? Helt obegripligt för Davidsson gjorde ett väldigt spännande intryck och visade en teknik som Lundberg inte är i närheten av samt det viktigaste att både Sallinen och Sörensen vaknade till liv med varandra.

Sen måste jag få gnälla av mig kring Press också, nu kliver han in som första backpar ihop med Högström. Jösses. vi har juniorer som har högre potential och som är stabilare än vad han är. Förstår inte uttagningen på han heller.

Och nej, jag grundar inte det här inlägget för att vi förlorade mot FBK utan på prestationer flera matcher i rad, det är samma mönster och samma problem. Vi har en måltorka och ineffektivitet utan dess like. Nånting måste göras, antingen värva en RW eller så spela Bernhardt eller Davidsson helt enkelt. Utlåning på både Press och Lundberg har jag förespråkat länge och det är dom 2 platserna jag tycker vi har störst problem på också vilket har visat sig både offensivt och defensivt.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jag är också väldigt besviken på att vi inte kastar om helt idag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Vilken jinx
Praetori

Inlägg av Praetori »

TheForsa skrev:Vilken jinx
Ja hockey experterna vs säcken 1-3.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Praetori skrev:
TheForsa skrev:Vilken jinx
Ja hockey experterna vs säcken 1-3.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Nu gjorde Lundberg en bra match. Han får gärna fortsätta bevisa motsatsen men tror att ska det lyckas hela serien och i ett ev. Slutspel behövs en lekkompis till Sallinen och Sörensen som levererar mål mer än varannan match.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

4 poäng till tredje plats och 24 till kvalplats. Godkänd höst 15/16.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:4 poäng till tredje plats och 24 till kvalplats. Godkänd höst 15/16.
Nu gäller det bara att vi värvar en ersättare till Fällström så vi inte åker ur.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:4 poäng till tredje plats och 24 till kvalplats. Godkänd höst 15/16.
Nu gäller det bara att vi värvar en ersättare till Fällström så vi inte åker ur.
:-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo

Inlägg av gaspo »

Thoresen,Sallinen,Sörense! Vad har hänt förresten med ljungh o Alvarez dom är ju helt iskalla. Alvarez tappar puck gång på gång o ljungh bara lajar. Skön vinst idag iaf.
mb81

Inlägg av mb81 »

Äh vi är bara en placering bättre än ifjol. Lång tid kvar att spela. Lär bli kval mot gnaget till våren. :D
gaspo

Inlägg av gaspo »

Gott nytt år alla Djurgårdare. Jag hoppas vi får ett fint Djurgårds år.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Gott nytt år alla!

Har dock fått lite indikationer på att Högström letar nytt, 3 klubbar just nu som han varit i kontakt med... Chicago (longshot för honom, han lär inte platsa men det snackas) och sen 2 ryska klubbar varav en från Moskva... får hoppas han väljer att stanna hos oss men ryssland och deras j-a pengar lockar säkert.... tur hans sambo är gravid, kanske hjälper honom att stanna...

Hur som... gott nytt år alla djurgårdare, hoppas på ett strålande hockeyår 2016!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

captcash skrev:Gott nytt år alla!

Har dock fått lite indikationer på att Högström letar nytt, 3 klubbar just nu som han varit i kontakt med... Chicago (longshot för honom, han lär inte platsa men det snackas) och sen 2 ryska klubbar varav en från Moskva... får hoppas han väljer att stanna hos oss men ryssland och deras j-a pengar lockar säkert.... tur hans sambo är gravid, kanske hjälper honom att stanna...

Hur som... gott nytt år alla djurgårdare, hoppas på ett strålande hockeyår 2016!
Högström behöver en stabilitet i sitt spel. Han behöver spela på samma ställe för att prestera. Han har hoppat omkring i massor med klubbar men inte fått ut det mesta av sig själv.

Jag tror att han mår bra av att stanna hos oss ett år eller två till.

Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

MarcusDaze skrev:
captcash skrev:Gott nytt år alla!

Högström behöver en stabilitet i sitt spel. Han behöver spela på samma ställe för att prestera. Han har hoppat omkring i massor med klubbar men inte fått ut det mesta av sig själv.

Jag tror att han mår bra av att stanna hos oss ett år eller två till.

Samtidigt om ryktet skulle stämma, han är i den åldern och peaken av hans karriär då han faktiskt kan tjäna ihop lite deg. Han har spelet i sig, han är väldans mycket bättre än vad forumiterna här anser. Sen hoppas jag väl för egen skull att han stannar kvar, men vi får väl helt enkelt se vad som sker efter säsongen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81

Inlägg av mb81 »

Högström håller landslagsklass. Klart han har erbjudanden från KHL.
Skriv svar