captcash skrev:
Släppa på 40 skott varje match kan ju knappats stämplas som "tight bakåt"... vi sög lika mycket då men hade turen på vår sida. Däremot har du rätt i att vi spelade jämnare med vissa lag då, dock är det nog så enkelt att soppan har tagit slut i våra lirare... de är "HA"-lirare av en anledning och pallar inte hålla samma fokus och matchtempo en hel SHL-säsong.
Jo om man tittar på matcherna. Vi skjuter 29 skott idag vilket är helt ok men det kändes egentligen aldrig farligt. Ungefär så var det mot oss i början. Även om vi fick 40 skott emot oss så fick motståndarna bara enstaka kvalificerade målchanser.
Är beredd att hålla med om att vi börjar bli slitna dock. Det kan vara en av anledningarna till att vi är så pass mycket sämre just nu.
För de som hade lite insyn i träningarna så är kan det inte undgått att vi hade en SJUKT hög nivå på fysträningen i början. Jag uttryckte farhågor redan då att det slet lite väl mycket på backarna men det kanske snarare är så att det är forwards som istället hamnat i formsvacka lagom till det nya året.
Alla som sysslat med idrott på elitnivå vet att det inte går att ha formtopp i fysisk prestationsförmåga konstant (om man inte är dopad) utan att man kan toppa kroppen med hård träning upp till en viss gräns innan man börjar tappa i oundvikliga småskador, sträckningar och annat som påverkar förmågan negativt tillsammans med ett allmänt tapp i förmåga (även om vi inte snackar generisk svensson-soffpotatis). Jag tror vi peakade i Oktober och nu ser frukterna av mixen av många juniorer med lite erfarenhet och lite äldre lirare som Jocke, Honken mfl som helt enkelt befinner sig i formsvacka rent fysiskt.
Ambitionerna för det "bra" spelet finns ju där men vi räcker inte riktigt till.
Nu tror jag att det kommer att ordna sig, förhoppningsvis med första upptagning redan på Lördag men vi kan fan inte hänga läpp över prestationen sett över de matcher som redan spelats (även om kvällens insats lämnar en del övrigt att önska).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jim Morrison skrev:Tio gånger sämre än 11/12-laget.
Jepp.
Men det finns en grundläggande skillnad som kan bli viktig i slutskedet.
Laget 11/12 trodde in i det sista att man var ett bra lag = skev självbild.
DIF 14/15 vet egentligen om sina begränsningar..... och så länge orken och självförtroendet fanns där så kunde vi slå alla lag på ren vilja.
Nu är DIF skadeskjutet och sargat ren mentalt, uppehållet kommer som räddaren i nöden.
Första 2-3 matcherna efter omstarten, där avgörs det tror jag
Just så.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
captcash skrev:
Släppa på 40 skott varje match kan ju knappats stämplas som "tight bakåt"... vi sög lika mycket då men hade turen på vår sida. Däremot har du rätt i att vi spelade jämnare med vissa lag då, dock är det nog så enkelt att soppan har tagit slut i våra lirare... de är "HA"-lirare av en anledning och pallar inte hålla samma fokus och matchtempo en hel SHL-säsong.
Det var en JÄVLA skillnad på varifrån avsluten kom tidigare. Nu kör vi ett man-man spel och tidigare körde vi ett klanderfritt zonspel och 94-95% av skotten som kom DÅ var sk.plockpotatis för Tellan.
Ledsen, men det där är den största lögnen som folk verkar tro på här "att alla 45 avslut var ur skitlägen"... Nej, Tellan stod på huvudet och räddade oss.. något han inte gör nu! Gå och se om matcherna om du inte tror mig.. det är fan inte mkt sämre lägen DÅ än vad vi släpper på NU.. snarare tvärtom (nu är det ju bara 20-30 skott emot oss per match).
Sluta använda dessa lökiga vinklar som nån skiter ur sig och alla "jaja fan så måste det vara"!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag har sysslat med "elitidrott" (karate) på slutet av åttiotalet och det går iofs inte att jämföra med ishockey som spelas i serieform, men vi körde stenhård träning till veckan innan tävlingsdagen, sista veckan innan tävling fick vi köra "lätt"(läs normal) träning, snacka om att man var taggad när tävlingen väl var....
captcash skrev:
Jo om man tittar på matcherna. Vi skjuter 29 skott idag vilket är helt ok men det kändes egentligen aldrig farligt. Ungefär så var det mot oss i början. Även om vi fick 40 skott emot oss så fick motståndarna bara enstaka kvalificerade målchanser.
Är beredd att hålla med om att vi börjar bli slitna dock. Det kan vara en av anledningarna till att vi är så pass mycket sämre just nu.
För de som hade lite insyn i träningarna så är kan det inte undgått att vi hade en SJUKT hög nivå på fysträningen i början. Jag uttryckte farhågor redan då att det slet lite väl mycket på backarna men det kanske snarare är så att det är forwards som istället hamnat i formsvacka lagom till det nya året.
Alla som sysslat med idrott på elitnivå vet att det inte går att ha formtopp i fysisk prestationsförmåga konstant (om man inte är dopad) utan att man kan toppa kroppen med hård träning upp till en viss gräns innan man börjar tappa i oundvikliga småskador, sträckningar och annat som påverkar förmågan negativt tillsammans med ett allmänt tapp i förmåga (även om vi inte snackar generisk svensson-soffpotatis). Jag tror vi peakade i Oktober och nu ser frukterna av mixen av många juniorer med lite erfarenhet och lite äldre lirare som Jocke, Honken mfl som helt enkelt befinner sig i formsvacka rent fysiskt.
Ambitionerna för det "bra" spelet finns ju där men vi räcker inte riktigt till.
Nu tror jag att det kommer att ordna sig, förhoppningsvis med första upptagning redan på Lördag men vi kan fan inte hänga läpp över prestationen sett över de matcher som redan spelats (även om kvällens insats lämnar en del övrigt att önska).
Exakt så är det... Det är detta jag försöker säga... vi har gått all-in och bränt allt krut i början för att få lite momentum och moral i laget att inte ligga dead-last... det funkade rätt bra men nu tar det ut sin rätt! Det enda vi kan göra är att hoppas att vi tar några poäng här och där för att klarar kontraktet.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag gillade dock att man plockade bort Högström på blå och testade Nilson där. Varför försökte man bara en gång med 5 forwards?
Man kanske inte skulle ha just Nilson på blå dock eftersom han inte är snabb hem. Men jag gillar det.
Det numerära överläget efter satte man in Nordlund igen - bra coaching!
captcash skrev:
Ledsen, men det där är den största lögnen som folk verkar tro på här "att alla 45 avslut var ur skitlägen"... Nej, Tellan stod på huvudet och räddade oss.. något han inte gör nu! Gå och se om matcherna om du inte tror mig.. det är fan inte mkt sämre lägen DÅ än vad vi släpper på NU.. snarare tvärtom (nu är det ju bara 20-30 skott emot oss per match).
Sluta använda dessa lökiga vinklar som nån skiter ur sig och alla "jaja fan så måste det vara"!
Nej jag skrev inte alla men väl 94-95% och inte att det var "skitlägen" vilket även visar sig i statistiken. Tyvärr är det ett rent helvete att plocka fram skotten från SHL eftersom man måste in i varenda individuell match och pilla men jag plågar mig igenom repriser även av matcher likt kvällens, om så bara för att ha en anledning att slippa tvätten. Luleå sätter sina klara lägen och likaså Modo mot oss men de lägena uppstod inte i samma utsträckning tidigare utan våra keepers fick betydligt fler skott på sig utifrån som även om de gick på mål var fri sikt (och Tellan släppte en och annan sådan också).
Huvudpoängen är dock fortfarande att det defensiva spelet DÅ ingav ett lugn, det var ingen som stressade upp sig av att motståndarna höll i pucken i flera minuter i våran zon utan vi körde lugnt vidare på zonspelet och det FUNGERADE. Bara det jag ville ha sagt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag skyller på skadorna.. Inte Nyförvärven, mantas, och en Sörensen som har jordens dipp för tillfället..
Jag tror att allt grundar i att våra profiler som ska bära upp det här blöjlaget är borta..
Hur hade det sett ut om inte Fernholm/basse/samme var skadade?
Annorlunda tror jag iaf..
Hahahaha. Skulle skämmas som en hund. När ens egen coach skickar ut en för att få stå för vad man gjort, och sedan lägga sig ner sådär. Priceless picture..
Men visst, att dela ut armbågar på försvarslösa spelare går ju bra.
Senast redigerad av sensei den 2015-01-29 22:07:56, redigerad totalt 1 gånger.