SHL: modo - Djurgårdens IF 22/1 2015
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: modo - Djurgårdens IF 22/1 2015
Jag tycker bara att det var Sörensen och Fleury-kedjan som levererade något offensivt idag. Imponerande då dom dessutom måste släppa runt på Jocke samtidigt.
Lauritzen hade det riktigt tungt. Nilson syntes knappt till. Tyckte lite synd om Ljungh som jag tycker förtjänar mer istid och bättre kedjekamrater än Jocke. Men så lär det inte bli.
Ingen av backarna som fick ökad istid i och med Högströms frånvaro svarade särskilt väl på det. Nordlund var European Trophy-dålig. Arnesson gjorde alldeles för många misstag.
Fan vad surt att bara få med oss en pinne från Ö-vik mot det här Modo-laget. Men at the end of the day... En omgång färre kvar och vi ryckte ifrån Leksand med en pinne. Men fan vad surt ändå...
Edit: Och glömde säga. Jag vill definitivt ha en annan tränare till nästa säsong.
Lauritzen hade det riktigt tungt. Nilson syntes knappt till. Tyckte lite synd om Ljungh som jag tycker förtjänar mer istid och bättre kedjekamrater än Jocke. Men så lär det inte bli.
Ingen av backarna som fick ökad istid i och med Högströms frånvaro svarade särskilt väl på det. Nordlund var European Trophy-dålig. Arnesson gjorde alldeles för många misstag.
Fan vad surt att bara få med oss en pinne från Ö-vik mot det här Modo-laget. Men at the end of the day... En omgång färre kvar och vi ryckte ifrån Leksand med en pinne. Men fan vad surt ändå...
Edit: Och glömde säga. Jag vill definitivt ha en annan tränare till nästa säsong.
Expert.
Ja och ett par OT vinster och förluster men det var hyfsad kvalitet på matcherna. Nu är det fan mörker borta från mitten av November och framåt.Isabo skrev:Ja, vi tog tre, fyra treor borta i oktober-november.Praetori skrev:Nej det såg inte ut så här på bortaplan med vårat färska lag direkt ifrån Allsvenskan. De spelade kaoshockey med fart och fläkt. Inte pensionärshockey i vänskapsmatchtempo.Mattias_87 skrev:Lugnt. Vi har vunnit mot topplagen flera gånger hemma. Det ser alltid ut såhär på bortaplan.Daniel942 skrev:Samma lag ska alltså möta SAIK på Lördag.......
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ok, inte så bra spel men vi hade väl 2 el 3 stolpträffar och ganska många chanser i övrigt också så vi hade mycket väl kunnat vinna med lite flyt.
Det sätter sig naturligtvis i skallen hos grabbarna att man förlorat så många matcher i rad och det kan vara jäkligt tufft att ta sig ur. Trots allt, 1 p närmare lagen närmast ovanför.
På lördag är det hemma igen och där lär grabbarna komma ut med stor revanschlusta och vetskapen om att man gjort det mycket bra hemma.
Det sätter sig naturligtvis i skallen hos grabbarna att man förlorat så många matcher i rad och det kan vara jäkligt tufft att ta sig ur. Trots allt, 1 p närmare lagen närmast ovanför.
På lördag är det hemma igen och där lär grabbarna komma ut med stor revanschlusta och vetskapen om att man gjort det mycket bra hemma.
Som någon skrev i någon annan tråd, Ljung bör nog centra istället för Jocke i "1:a linan".SirDIFalot skrev:Jag tycker bara att det var Sörensen och Fleury-kedjan som levererade något offensivt idag. Imponerande då dom dessutom måste släppa runt på Jocke samtidigt.
..eller Nilson.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-01-22 21:34:18, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Snälla, SNÄLLA kan någon banka in i huvudet på de som står i båset att skicka ner Jocke E i hierarkin.
Det går inte att spela med 2 anfallare i förstalinan.
Fluery visar sig vara en spelare av KVALITET iallafall.
Allt annat orkar jag inte kommentera.
Allt annat orkar jag inte kommentera.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Så jäkla surt. Nöjd med en bortapinne mot nästan vilket annat lag som helst men nu vete tusan. Nio pinnar och bättre målskillnad, både bra och dåligt med tanke på vad en normal insats idag hade gett. Och jäkla stolpe ut två gånger dessutom.SirDIFalot skrev:
Men: McFlurry!
Så jävla dåligt matchcoachat att inte göra något åt det.Vikas skrev:Snälla, SNÄLLA kan någon banka in i huvudet på de som står i båset att skicka ner Jocke E i hierarkin.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Framförallt är det en match som de vet att de borde förlora och därmed inte har något att förlora och förhoppningsvis spelar därefter.BigJ skrev:Ok, inte så bra spel men vi hade väl 2 el 3 stolpträffar och ganska många chanser i övrigt också så vi hade mycket väl kunnat vinna med lite flyt.
Hoppas Säcken stannar bussen i Sundsvall och eldar upp skiten och säger till spelarna att Timrå är en möjlig realitet om man inte tar och skärper sig.
Högström saknas något otroligt i defensiven men även i PP.
Jocke verkar vara helt utanför sin formtopp, dags att flytta ner till tredjelinan kanske och plocka upp Mackan som center där istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Varför suger vi så mycket på bortaplan? får dem mindre betalt för att spela borta så dem inte jobbar 20 % ens?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
KG kanske snålat in på pengarna så de fick putta bussen sista 10 milen eller nåt. Det såg ut så i alla fall.Morwin skrev:Varför suger vi så mycket på bortaplan? får dem mindre betalt för att spela borta så dem inte jobbar 20 % ens?
Nu får vårt med-team jobba hårt! Vi behöver både Samme och fällström..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
...och HögströmAndspe skrev:Nu får vårt med-team jobba hårt! Vi behöver både Samme och fällström..
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Högström, Samme och Fällström. Det är ganska tunga namn vi saknar. Tråkigt att det alltid ska vara frånvaro på de som hör till bästa tredjedelen i truppen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tror grabbarna åkte flyg idag. Kanske blev för mycket av det goda i tax freen.Praetori skrev:KG kanske snålat in på pengarna så de fick putta bussen sista 10 milen eller nåt. Det såg ut så i alla fall.Morwin skrev:Varför suger vi så mycket på bortaplan? får dem mindre betalt för att spela borta så dem inte jobbar 20 % ens?
Avgå Jocke.