SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014

Inlägg av Andspe »

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Andspe skrev:Hur i h... kan domaren få 4+?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9770027.ab
De enda som är sämre på sitt jobb än dagens domare är journalister på Aftonhoran.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Norell passerade i och med kvällens match (-2) Johan Ryno i totala statistiken för +/-. Norell är just nu näst sämst i ligan med -12.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:
Andspe skrev:Hur i h... kan domaren få 4+?

De enda som är sämre på sitt jobb än dagens domare är journalister på Aftonhoran.
Jag vill inte gnälla på domarna ändå. Hellre att de släpper situationer och låter spelarna spela än att blåsa sönder matcherna. Det var några skumma bedömningar med en märklig offiside, farligt spel av Sören som råkar klippa Steen och situationen i perioden innan där Sören får en klockren armbåge i ansiktet vilket torde renderat i en checking to the head. Växjö spelar lite småfult i många situationer men domarna väljer att fria vilket främjar tempot. Dock kunde de lätt ha tagit en eller två utvisningar till och säkerligen dömt straff eller åtminstone utvisning när de river målburen.

Som sagt, domarna dömer, bara att gilla läget men några 4 plus skall de fan inte ha på grund av att de släpper de grövsta situationerna även om insatsen i övrigt är "ok".

Det enda sättet som vi kan påverka domarna är genom att stöka och spela tufft, det får upp nivån något. Blir det grinigt så blir domarna petigare men vi saknar helt den typen av spelare som Fimpen och Ölvestad var.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

23-22 i skott inom skottsektorn. Ingen match där försvarsspelet briljerade direkt.

22 av våra 28 skott kom alltså från inom skottsektorn. Det är bättre. Bättre än mot Skellefteå när vi hade tre skott inom skottsektorn.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vikas skrev:
DIF_Soldier skrev:Varför straffas inte domare i disciplinnämnden? Varför särbehandlas regelbrott av domare?

Spelare och ledare får ju grova påföljder för rättsliga överfall. Dessa domare ska stängas av.
Jag lovar, INGEN i media kommer ens nämna den situationen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:23-22 i skott inom skottsektorn. Ingen match där försvarsspelet briljerade direkt.

22 av våra 28 skott kom alltså från inom skottsektorn. Det är bättre. Bättre än mot Skellefteå när vi hade tre skott inom skottsektorn.
Yes, me like! Och detta reflekterar direkt vårt spel och allting ser bara bättre ut helt plötsligt. Lyft upp laget, täpp till mer bakåt och få igång skotten och sen kommer utdelningen. (sen vettefan hur vi släpper på 6 mål men som sagt, tidigare har målisarna stått på huvudet och när de inte gör det, då är det farligt med tonvis av skott emot oss.... vilket egentligen är brutalt logiskt).

Hyffsat nöjd trots att domaren och stolparna stal våra poäng... bra kämpa insats mot ett svårt nobody-lag på bortaplan!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jaha. Det är med blandade känslor man skriver här nu.
Positivt idag: Alla forwards spelar bra med extra plus till Saviano, Ljungh och Samuelsson. Powerplay såg faktiskt bra ut, fick ställt upp ganska enkelt och hade hyffsat PP.

Negativt: Backarna var totalt under isen. Synd när offensiven fungerade så bra. Vann inga närkamper i egen zon, de enda som får godkänt av mig idag är Nordlund och AOM. Tellqvist kunde inte göra mycket på målen. Englund ensam tappade väl sin gubbe på över hälften utav målen som släpps in idag.

Hade försvarsspelet fungerat idag så hade vi haft matchen i en liten ask. Nåja, på förhand var jag ändå nöjd med en poäng så jag får väl stå fast vid det.

Synd att Fällström träffar stolpen i OT, annars hade nog domarna dömt mål när målburen gick ur sitt läge.

Nya tag i nästa match.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev:Jaha. Det är med blandade känslor man skriver här nu.
Positivt idag: Alla forwards spelar bra med extra plus till Saviano, Ljungh och Samuelsson. Powerplay såg faktiskt bra ut, fick ställt upp ganska enkelt och hade hyffsat PP.

Negativt: Backarna var totalt under isen. Synd när offensiven fungerade så bra. Vann inga närkamper i egen zon, de enda som får godkänt av mig idag är Nordlund och AOM. Tellqvist kunde inte göra mycket på målen. Englund ensam tappade väl sin gubbe på över hälften utav målen som släpps in idag.

Hade försvarsspelet fungerat idag så hade vi haft matchen i en liten ask. Nåja, på förhand var jag ändå nöjd med en poäng så jag får väl stå fast vid det.

Synd att Fällström träffar stolpen i OT, annars hade nog domarna dömt mål när målburen gick ur sitt läge.

Nya tag i nästa match.
Högström?

Fick 30 minuters speltid, inte utan anledning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
daaviid

Inlägg av daaviid »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Nya tag i nästa match.
Högström?

Mjo, han var visserligen också godkänd idag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Nya tag i nästa match.
Högström?

Mjo, han var visserligen också godkänd idag.
Låter bra. :)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Robin Norell håller inte i SHL, fruktansvärt vek och mesig i allt han gör, nu börjar hans +/- rinna iväg rejält också.
Värva Murray!!
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

diftobbe89 skrev:Robin Norell håller inte i SHL, fruktansvärt vek och mesig i allt han gör, nu börjar hans +/- rinna iväg rejält också.
Värva Murray!!
Ferna räcker så länge.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Salas skrev:
kaminor skrev:Han signalerar väl för mål? Därför våra grabbar börjar jubla också.
Så som jag förstått regelboken kan det bara dömas mål när man blir stoppad med öppet mål (när målvakten är plockad). Däremot ska det vara en solklar straff, då regeln är fullkomligt glasklar på den punkten.
Domarna gör inte sitt jobb, och jag tycker det är horribelt. Vad domaren signalerade för är högst oklart egentligen, eftersom han varken kan döma mål eller straff i situationen.

Tråkigt att vi förlorar efter en domarskandal hur som helst. Vi får trösta oss med att vi behöll sjätteplatsen och att vi fortfarande har 10 poäng ner till strecket.
Du har förstått den gamla regelboken korrekt. I den nya nu gällande, som ju inte går att länka till eftersom den inte färdigproducerats och skickats ut från förbundet än, kommer följande stå (översatt till svenska):
RULE 98 – SCORING A GOAL/GOAL FRAME OFF skrev: i. If a defending player displaces his own goal frame and the opposing team scores a goal, the goal will be allowed provided:
1. The opponent was in the act of shooting prior to the goal frame being displaced;
2. The referee determines the puck would have entered the goal net had the goal frame been in its normal position.
http://www.iihf.com/fileadmin/user_uplo ... 014-18.pdf

Sen är det såklart en annan sak att pucken aldrig gick in i mål här, så regeln är just här inte tillämpbar ändå.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Rundqvist.. Kan bli bra den där pojkspolingen.
Skriv svar