SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Magnutz »

Twitter brinner med våra tweets och retweets. Fyfan vilket vidrigt sätt att behandla oss på.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av android »

minalman skrev:
minalman skrev:Frågan är om fallskärmsförslaget håller för konkurrenslagstiftningen. Någon jurist borde kopplas in. Att en majoritet av aktörer (kartell) går ihop och så tydligt diskriminerar en konkurrent är oligopol.
Kanske DH skulle arrangera en insamling till en jurist? Jag skulle lätt lägga ett 4siffrigt belopp.
I annat fall borde DH förbereda en insamling för att täcka så mycket som möjligt av det vi tappar. Tror att den lätt skulle slå övriga DH-insamlingar. Jurister borde det finnas sådana med DIF-sympatier som gör det gratis.
Född till sportchef.
Berra

Inlägg av Berra »

minalman skrev:
minalman skrev:Frågan är om fallskärmsförslaget håller för konkurrenslagstiftningen. Någon jurist borde kopplas in. Att en majoritet av aktörer (kartell) går ihop och så tydligt diskriminerar en konkurrent är oligopol.
Kanske DH skulle arrangera en insamling till en jurist? Jag skulle lätt lägga ett 4siffrigt belopp.
Undrar om konkurrensverket skulle ha synpunkter?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det är väl bara å skita i att betala ut pengar till Aik. Vad ska de andra lagen göra? Modo och fisklunda sket ju fullständigt i de andra lagen och den gemensamma överenskommelsen att inte låta spelare från NHL spela under lockouten. Ingen kunde göra någonting.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Det är väl bara å skita i att betala ut pengar till Aik. Vad ska de andra lagen göra? Modo och fisklunda sket ju fullständigt i de andra lagen och den gemensamma överenskommelsen att inte låta spelare från NHL spela under lockouten. Ingen kunde göra någonting.
Är väl inte så att vi får 27 mille för att sen behöva betala aik. Aik kommer väl få sin del direkt från shl antar jag.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Berra skrev:
minalman skrev:
http://www.kkv.se/t/Page____404.aspx
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

_Skogis skrev:
Berra skrev:
minalman skrev:
http://www.kkv.se/t/Page____404.aspx
Citat:
"Om konkurrensreglerna

Företag begränsar konkurrensen om de kommer överens om vilka priser de ska ta av kunderna, delar upp marknader mellan sig – till exempel vid anbudsgivning – eller motverkar att nya företag kommer in på marknaden. Därför måste det finnas regler."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Magnutz skrev:Twitter brinner med våra tweets och retweets. Fyfan vilket vidrigt sätt att behandla oss på.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Kom igen nu allihop nu attackerar vi dom socialamedierna o visar att man inte fuckar med oss Djurgårdare.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mejlade till SHL:s vd nu:

"Om SHL kan tänkas ge mig 25 procent rabatt på cmore (motsvarande procentsats som nykomlingen får betala) kan jag betala för ett abonnemang. Mejla gärna tillbaka hur jag går tillväga för att få rabatten. Tack!"
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Slängde iväg följande mail till Jörgen Lindgren.
Hej Jörgen,

Det har florerat rykten i media om en så kallad fallskärm till det degraderade laget, vilket känns väldigt sunt för att laget som åker ut inte ska drabbas allt för hårt de första säsongerna i allsvenskan.

Men däremot känns det ytterst märkligt att en nykomling, som redan på förhand har betydligt sämre ekonomiska förutsättningar än övriga etablerade SHL-lag, ska stå för den notan själv och därmed tvingas skära i budgeten kraftigt så att förutsättningarna till ett slagkraftigt lag blir obefintliga.
Det ryktas att det är ett fattat beslut i detta nu, och om så är fallet, hur motiveras denna fördelning, som hur man än vrider och vänder på det, är otroligt orättvis? En tumregel bör alltid vara att ge alla lag lika förutsättningar, för en så underhållande och jämn liga som möjligt. Det bör inte bara ligga i Djurgårdens intresse, utan även hos samtliga övriga SHL-konkurrenter.

Jag hoppas att ni bringar klarhet i frågan inom kort. Inte minst eftersom Djurgården med största sannolikhet själva generar fler Cmore-abonnenter än vad vissa andra SHL-lag gör tillsammans.

Hoppas att du tar dig tid att besvara mitt mail.
Räknar inte med ett svar, men om inte annat så får han mer att läsa och fundera över. Djurgården Hockey måste gå ut i media och visa sitt tydliga missnöje, få bollen helt i rullning. Vi ska inte acceptera att bli överkörda av 11 egoistiska lag som bara ser till sina egna intressen. SHL är gemensamt för samtliga SHL-lag, och det är helt befängt att alla inte ska konkurrera på lika villkor.
Kräks på den här jävla skitligan. Om dom inte faller ner på knä, ångrar sitt beslut och ber om ursäkt, kan dom dra åt helvete hela bunten. Det mest tragiska är ju att nya SHL-lag som Växjö och Örebro gladligen röstade för. Dubbelmoralen bara stinker, och jag hoppas att dom går i konkurs båda två. Speciellt Växjö, kommunaldopingens lag nummer ett.
litto

Inlägg av litto »

Nu jävlar skapar vi partizanstämning i sociala medier! Vi är DIF!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

FBKs supporterförening Wolfpack ställer sig bakom JKs uttalande http://thewolfpack.se/news/ang%C3%A5end ... %C3%A4rmen
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jepe skrev:FBKs supporterförening Wolfpack ställer sig bakom JKs uttalande http://thewolfpack.se/news/ang%C3%A5end ... %C3%A4rmen
Heder åt Wolfpacks!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

minalman skrev:
Jepe skrev:FBKs supporterförening Wolfpack ställer sig bakom JKs uttalande http://thewolfpack.se/news/ang%C3%A5end ... %C3%A4rmen
Heder åt Wolfpacks!
Ja verkligen bra, hoppas flera lags supportrar tycker lika.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Oroväckande att det är så tyst från de övriga lagen i Hockeyallsvenskan. Kanske beror det på AIK's väldigt taskiga ekonomi. Undrar hur det hade låtit om ett lag med redan bra ekonomi åkt ur och fått 7-millar som plåster på såret, läs Örebro.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Låst