Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Staten

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Staten »

Nu har vi två raka hemmamatcher framöver där vi ska ha sex poäng.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Boeman skrev:
Mattias_87 skrev:Hockeyn har förstört mitt liv. Har blivit hatisk mot kommuner och på hur hela jävla samhället styrs. Hoppas det här jävla landet går under.

Tyvär ser samhället ut så. Samtidigt får man vara glad att man kan ändra reglerna och nästa få en gratisplats nästa år bara för att man är Dif så det mesta går jämnt ut till slut. Som väl är :D
Gratisplats? Kanske om dom sätter lite krav på klubbarna som går upp också. Om ryktet stämmer så ska ju nya kravet vara att man ska ha 6000 platser i arenan, men dom kommer ju bara att fortsätta ge dispens.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:
ciirree skrev:
Praetori skrev:Hade inga förhoppningar för kvalet men detta är pinsamt. Säckeneffekten tog oss till KS men jag får exakt samma vibbar nu som när han var tränare sist.
Kollektivet fallerar tyvärr, junisarna är bra men de behöver korsett i form av 100% stenhård backcheck och avlastning från forwards vilket brister både mot VIK och idag.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Knappast Säcken som faller här. Spelarna gör ju inte ett skit rätt. Reideborn ska inte favoriseras heller, när laget är dåligt så är han ingen matchvinnare - då är han precis lika dålig.

Detta är bara pinsamt. Ännu pinsammare om 8094 pers drar sig till Hovet som den underbara publik vi är och sen ska laget spela såhär? Så jävla dåligt allting.
Säcken är i slutändan ansvarig för vilka som är inne på isen och i vilka formationer. De som inte spelar enligt vad man bestämt skall inte få spela alls.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Håller med om det sista. Men vad ska han göra? Spela runt på Honken linan hela matchen? För det är ju bara dom som det verkligen glöder hos. Resten är helt osynliga.
Ännu en gång: DET ÄR INTE tränaren som ska ansvara för deras glöd, den ska dem finna själva. Ska han torka dem i rumpan på toan med? Nej.
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-23 18:11:42, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Magnutz skrev:Något är fel med Ljungh - särskilt med Ljungh. Han har varit fullkomligt osynlig länge nu. Sen är Sören blek och rädd. Saviano gör inte mål. Hagelin?! Vad gör han?

Hoppas på nytändning på tisdag.

Är helt enig. Ljungh kan vi lika gärna byta ut mot valfri junior för det kan omöjligt bli sämre. Sörensen ser livrädd ut där ute och tyvärr är han alldeles för mycket humör-spelare för min smak. Dessutom väldigt klen i närkamperna. De enda som får godkänt så här långt i KS är Högström och brunkar-kedjan.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tyvärr så är ju våra producerande spelare inga producerande spelare. Totalt osynliga hela jävla KS. DIF Hockeys existens nästa säsong hänger på Stefan Persson tror jag, tyvärr.
DIF!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jahapp. Väntat resultat.

Nu krävs det mer eller mindre att vi tar 3p i varenda resterande match. Jovisst. Dream on.

Nu väntar en sista säsong där alla lag utom vi kommer tävla i kommundoping och satsa stenhårt då det är sista chansen för avancemang. Vi kommer troligtvis inte ens nå playoff nästa år.

Konkurs inom....4 år, säger vi?

RIP DIF
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vikas skrev:Jahapp. Väntat resultat.

Nu krävs det mer eller mindre att vi tar 3p i varenda resterande match. Jovisst. Dream on.

Nu väntar en sista säsong där alla lag utom vi kommer tävla i kommundoping och satsa stenhårt då det är sista chansen för avancemang. Vi kommer troligtvis inte ens nå playoff nästa år.

Konkurs inom....4 år, säger vi?

RIP DIF
Trodde du att vi skulle ta oss til ks i slutet av januari? Inte? Då kan du ha fel ännu en gång!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Glad att jag stängde av vid 5-2. Jag är så tom just nu, men det är som LHO säger - det var inte idag det fuckade utan det var i fredags.
DIF!
Staten

Inlägg av Staten »

Kom igen nu. Den här kvalserien var en bonus, vi var redan borta och uträknade. Vi har fortfarande en chans att gå upp. Två raka hemmamatcher där vi livet riktigt surt för bortalagen. Vi har vår chans kvar.

Inlägg av #10 »

Malmö och Rögle bort är ju jävligt lätt... NOT
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jakobs, Hagelin.. vilka skämt. Och dom har fått VÅRA pengar, inte föreningens utan VÅRA pengar, och presterar som just precis ingenting. Tack.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

#10 skrev:Malmö och Rögle bort är ju jävligt lätt... NOT
Vem fan säger att det är lätt?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Bara glöm att vi tar oss upp iår, håll istället tummarna för att Solna åker ner.

Håll i detta VIK.
Spela fult
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Daniel942 skrev:Tyvärr så är ju våra producerande spelare inga producerande spelare. Totalt osynliga hela jävla KS. DIF Hockeys existens nästa säsong hänger på Stefan Persson tror jag, tyvärr.
Ja, och tyvärr verkar han endast bry sig om DIF Fotboll. Konkurs.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Det positiva är att nu har vi spelat borta mot SHL-lagen.
DIF!
Skriv svar