Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Vikas »

Vet att man inte skall tänka så, men idag försvann precis allt hopp om SHL-spel nästa säsong.

Idag såg man verkligen hur begränsat vårat lag är i jämförelse med de andra. Vi skapar INGENTING framåt under 3 hela perioder (frånsett några få bjudningar från VIK som ändå inte resulterar i något) och våra spelare som skulle vara ledande (Sörensen, Eriksson, whatev) är fullständigt bedrövliga.

Men det värsta är ändå att se hur lite de verkligen kämpar. Frånsett några få spelare (Hank, Ljungh tex) i sista 5 minuterna så ser jag fan inte en enda människa på isen som tar ett extra skär. Viljan och inställningen verkar fullständigt bortblåst och det ser ut som hela laget redan har kontrakt för nästa säsong och därför inte vill riskera skador och endast spela av kvalserien.

Nej, fy fan. Den här insatsen var långt sämre än den mest bedrövliga matchen vi någonsin stod för under hela November månad.

Välkommen tillbaka, DIF-logiken. Lura oss inte med en längre frånvaro nästa gång, tack.
Bjorn79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjorn79 »

Om vi vinner hemmamatcherna och tar en borta seger så landar vi på 18p i fjol krävdes det 22p för andraplatsen måste börja ta poäng borta, 3 på söndag tack!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Bjorn79 skrev:Om vi vinner hemmamatcherna och tar en borta seger så landar vi på 18p i fjol krävdes det 22p för andraplatsen måste börja ta poäng borta, 3 på söndag tack!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tror det räcker med 18 i år, nu när alla slår alla!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Tänkte att Sören kanske vaknar till av proppen han fick i andra men inte...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Det allra mest jobbiga, som gör mest ont, är att kastas mellan hopp och förtvivlan. Fallet från euforin efter malmö till dagens avgrund är äcklig. Mår illa.

Det duger inte att förlora. Vi ska kanske inte förvänta oss att vi ska vinna allt men vi måste ta många poäng för att gå upp. Det är synonymt med att INTE FÖRLORA. Nu har vi 2 torsk och 1 vinst. Det är för dåligt.

Utan alla våra ordinarie är vi lika spetsiga som en brödkavel.

Är bitter.
Precis så.

Ska man hitta något positivt är det att vi måste ta poäng i nästa match, och då väntar Örebro borta.
Så nu kommer vi slippa pendla mellan hopp och förtvivlan på ett långt tag. Känns nästan skönt att få börja bearbeta denna besvikelse ikväll för att sedan utsätta kroppen för hopp igen en bra stund längre fram.

AS-finalen nästa år?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Detta var inte oflyt. Vi hade tur som inte blev slaktade som Grisar. VIK lyfte av på tempot ett antal gånger och Adam lyckades samla sig där bak i kassen. Annars var det rent värdelöst harigt större delen av matchen. Inte ens Honken fick godkänt ikväll. Endast Saviano och klacken visade lite djurgårdshjärta och han är inte ens från stan. Sören vill jag aldrig mer se i Djurgårdströjan om han så skulle snitta två mål per match hädanefter.
Senast redigerad av Praetori den 2014-03-21 21:30:24, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det var ju precis detta ALLA experter var inne på innan KS började. Vem i DIF ska kliva fram och göra de avgörande målen eller de avgörande passningarna?
Vi har flera, men ingen är i form för att ta hand om uppgiften, INGEN! Jag är sjukt besviken på spelare som Saviano, Sörensen och Jakobs. Känslan finns inte där.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Trots torsken idag gick övriga resultat delvis med oss då vi fortfarande har allt i egna händer.

Dock kommer det krävas absolut minimum 4 poäng på de två kommande matcherna.

Vågar man hoppas på att Johner kan lira redan nästa match?

Nollade i Örebro och chanserna är nog rökta dock.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

2 poäng från elitserieplats med 7 matcher kvar att spela.
Nu är vi avhängdaboch det är totalt kört.
Hoppas spelarna känner likadant inför denna omöjliga uppgift.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Måste tacka alla för att ni håller en helt OK nivå här inne. Fortsätt så.

Tack!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.

Inlägg av #10 »

ciirree skrev:Det var ju precis detta ALLA experter var inne på innan KS började. Vem i DIF ska kliva fram och göra de avgörande målen eller de avgörande passningarna?
Vi har flera, men ingen är i form för att ta hand om uppgiften, INGEN! Jag är sjukt besviken på spelare som Saviano, Sörensen och Jakobs. Känslan finns inte där.
Man kan inte vara besviken på Saviano, han är den som får godkännt i princip varje match, sliter , river och vinner puckar, dom andra håller jag med på.

Inlägg av #10 »

Bra Rövle
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

#10 skrev:
ciirree skrev:Det var ju precis detta ALLA experter var inne på innan KS började. Vem i DIF ska kliva fram och göra de avgörande målen eller de avgörande passningarna?
Man kan inte vara besviken på Saviano, han är den som får godkännt i princip varje match, sliter , river och vinner puckar, dom andra håller jag med på.
synd bara att han inte sätter frilägen!

Sent from my iPad using Tapatalk
PeterPan

Inlägg av PeterPan »

Plattmatchen avklarad. Full fart framåt!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

ska jag va ärlig så tror jag att stockholm är utan SHL lag nästa säsong, 1 eller 2 pinnar mot Örebro tror jag är ett måste, och en seger mot Gnägget, men tyvärr så såg det sjuk blek ut idag
Skriv svar