Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vad tror ni om pastrnak i SSK? Ung med enorm potential. Går allt väl kanske han kan ta en plats redan nästa sässe annars kan man ju göra som Modo med nyllet jr. Kommer ju till 99% säkerhet får chansen i Nhl också så kommer ju betala tillbaka endel ekonomiskt med.
Vill förövrigt ha Zaar med. Sen vetjagfan om det finns någon mer från ett annat lag i HA jag kan tänka mig
Vill förövrigt ha Zaar med. Sen vetjagfan om det finns någon mer från ett annat lag i HA jag kan tänka mig
Lundh ryktas till växjö har jag för mig. Vettigt lag. Väldigt likt mitt.ÄlskarDIF skrev:Prio ett måste vara att få in en förstemålvakt nu, en som bevisat att han klarar av att prestera i SHL över flera säsonger.
På backsidan vill jag ha kvar N.Andersson, Norell, Holm, Högström, Englund.
Lidström, Pettersson, Lofqvist kommer inte hålla i SHL och ingen ska få kontrakt.
Arnesson hade varit underbar att ha kvar men kommer nog testa nordamerika till att börja med.
Forwards... Här krävs det en hel del jobb.
Johner håller nog dessvärre inte i SHL, riktigt synd tycker jag men såser nog verkligheten ut. Har svårt att se hur Guter skulle platsa med.
Jakobs och Jocke Eriksson skulle vara intressant, beroende på hur de ekonomiska förutsättningarna ser ut och man kan lösa dom billigt.
Sörensen tror jag definitivt håller för topp 6 i SHL med.
Saviano ser jag som en perfekt spelare för en tredjekedja, Heinerö kan nog få chansen där med då han har kontrakt men helt klart upp till bevis! Sen kanske man skulle kunna sätta Ljungh som center där om man behöver ett billigt alternativ. Det hade varit en intressant tredjekedja med mycket speed som ger oss variation i vårat spel.
Honken och Hank, drömspelare i en fjärdelina, går att använda i PP/BP och gör ett enormt bra jobb. Ahlén har ju kontrakt så han får väl ta platsen där i den kedjan fast han rent hockeymässigt inte platsar i SHL så får han med sitt hjärta slita för att visa att han förtjänar de!
Nyberg, Kalin, Sundberg och Krüger platsar inte i SHL.
Ny - Ny - Ny
Sörensen - Ny - Ny
Saviano - Ljungh - Heinerö
Ahlén - Honken - Hank
Vilka skulle vi kunna plocka in? Vad har vi råd med? Några hemvändare? Det viktigaste med hemvändare är att dom förstår att det är nya tider och att gamla meriter och vad dom åstadkommit tidigare inte spelar någon roll för kommande säsonger.
Mario Kempe, Staffan Kronwall, Andreas Engqvist är hemvändare jag skulle välkomna med öppna armar. De två sistnämnda känns inte speciellt troliga dock. Tellqvist har gjort det grymt i Riga i år och jag skulle vara väldigt nöjd om han ville spela för världens vackraste förening nästa säsong. Har sett att det skrivits en del om Josefson, det kan vi ju bara drömma om fastän det hade varit otroligt bra.
Någon som vet hur Patrik Lundhs kontrakt situation ser ut?
Skulle vara bra att värva Mario Kempe. Då kan man få lillbrorsan på köpet. Han kan ju slå igenom stort nästa säsong!
Senast redigerad av mb81 den 2014-04-07 23:53:23, redigerad totalt 1 gånger.
Jepe skrev:Håller med, Viasats hockeysändning slår Cmores med hästlängder. Allt från experter till närhetskänslan.DIF_Soldier skrev:Föredrar faktiskt Viasat. Tornberg, Strömberg och Lückner framför Rönnberg, Tompa J och Boork anyday.Jepe skrev:Viasat ut
Cmore in
100% klart från en säker källa som jag hoppas ni respekterar att jag inte kommer nämna!
Sändningarna med "taktiksnack före" och med "vinnarens omklädningsrum" som kronjuvel kommer att saknas. Själva matcherna? Not so much.
Min högst personliga känsla är att Ljungh redan kritat på nån annanstans för övrigt.
Tycker även jag synd om Dustin. En jävla bra kille, men är rädd att man resonerar att han inte platsar i SHL.
Tror att du har fel om Ljungh dock... Blir en spännande Silly detta, sjukt ovant att bygga ett lag när man kommer underifrån och måste se potentiella prestationer från ett annat håll.
Se det från den ljusa sidan. Att vi slipper Jihde´s skridskointervjuer. Reportrar/fotografer har fan inte på isen att göra under match.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Går ut efter säsongen. Potentiell värvning.ÄlskarDIF skrev:Prio ett måste vara att få in en förstemålvakt nu, en som bevisat att han klarar av att prestera i SHL över flera säsonger.
På backsidan vill jag ha kvar N.Andersson, Norell, Holm, Högström, Englund.
Lidström, Pettersson, Lofqvist kommer inte hålla i SHL och ingen ska få kontrakt.
Arnesson hade varit underbar att ha kvar men kommer nog testa nordamerika till att börja med.
Forwards... Här krävs det en hel del jobb.
Johner håller nog dessvärre inte i SHL, riktigt synd tycker jag men såser nog verkligheten ut. Har svårt att se hur Guter skulle platsa med.
Jakobs och Jocke Eriksson skulle vara intressant, beroende på hur de ekonomiska förutsättningarna ser ut och man kan lösa dom billigt.
Sörensen tror jag definitivt håller för topp 6 i SHL med.
Saviano ser jag som en perfekt spelare för en tredjekedja, Heinerö kan nog få chansen där med då han har kontrakt men helt klart upp till bevis! Sen kanske man skulle kunna sätta Ljungh som center där om man behöver ett billigt alternativ. Det hade varit en intressant tredjekedja med mycket speed som ger oss variation i vårat spel.
Honken och Hank, drömspelare i en fjärdelina, går att använda i PP/BP och gör ett enormt bra jobb. Ahlén har ju kontrakt så han får väl ta platsen där i den kedjan fast han rent hockeymässigt inte platsar i SHL så får han med sitt hjärta slita för att visa att han förtjänar de!
Nyberg, Kalin, Sundberg och Krüger platsar inte i SHL.
Ny - Ny - Ny
Sörensen - Ny - Ny
Saviano - Ljungh - Heinerö
Ahlén - Honken - Hank
Vilka skulle vi kunna plocka in? Vad har vi råd med? Några hemvändare? Det viktigaste med hemvändare är att dom förstår att det är nya tider och att gamla meriter och vad dom åstadkommit tidigare inte spelar någon roll för kommande säsonger.
Mario Kempe, Staffan Kronwall, Andreas Engqvist är hemvändare jag skulle välkomna med öppna armar. De två sistnämnda känns inte speciellt troliga dock. Tellqvist har gjort det grymt i Riga i år och jag skulle vara väldigt nöjd om han ville spela för världens vackraste förening nästa säsong. Har sett att det skrivits en del om Josefson, det kan vi ju bara drömma om fastän det hade varit otroligt bra.
Någon som vet hur Patrik Lundhs kontrakt situation ser ut?
"Tellqvist nära ryktet" har dragit igång http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8682942.ab
2014-04-07, vad hände?
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Vore grymt!Jepe skrev:"Tellqvist nära ryktet" har dragit igång http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8682942.ab
Skulle vara fantastiskt. Dock är det jävligt tveksamt om vi har råd. Challe&Co måste vara snåla jävlar och i första hand tänka på att bygga stabilitet inte bara på planen utan även ekonomiskt.Jepe skrev:"Tellqvist nära ryktet" har dragit igång http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8682942.ab
Nog för att Tellan är grym men med tanke på vår ekonomi så kanske han är för dyr, om det nu inte är så att han vill spela för växelpengar jämfört med vad han tidigare tjänat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
"Sportchef Charles Berglund säger att han drömmer om att få hem en spelare som Andreas Engqvist från KHL."
Drömvärvning! Jobba Challe!
Drömvärvning! Jobba Challe!
"Nu väntar familjen tillökning och familjen är på väg att flytta hem till Stockholm och enligt vad Sportbladet erfar så har målvakten redan fört diskussioner med klubben i sitt hjärta."Praetori skrev:Skulle vara fantastiskt. Dock är det jävligt tveksamt om vi har råd. Challe&Co måste vara snåla jävlar och i första hand tänka på att bygga stabilitet inte bara på planen utan även ekonomiskt.Jepe skrev:"Tellqvist nära ryktet" har dragit igång http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8682942.ab
Nog för att Tellan är grym men med tanke på vår ekonomi så kanske han är för dyr, om det nu inte är så att han vill spela för växelpengar jämfört med vad han tidigare tjänat.
Ska han flytta till sthlm så är han nog rätt flexibel vad gäller lönen och jag tror bara tanken att få spela för Djurgården igen ger honom gåshud!
Challe stannar i år enligt aftonbladet. Säcken verkar luta åt att stanna som tränare. Känns bra och stabilt!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Förövrigt tackade Timmy Pettersson för sig i Aftonbladet tv! Ingen annan bekräftelse än, men den känns ganska väntad ändå. Stort tack i så fall!
(Sorry om detta varit uppe redan...)
(Sorry om detta varit uppe redan...)
2014-04-07, vad hände?
Hur är läget med Danielsson? Har han utgående kontrakt? Vore ju en skaplig drömvärvning!
Ett gäng möjliga och kanske några omöjliga värvningar till nästa säsong(alla med utgående kontrakt enligt ep):
Mikael Tellqvist
Henrik Karlsson
Jonas Ahnelöv
Dennis Persson
Douglas Murray
Alexander Urbom
Daniel Fernholm
Robin Press
Alexander Deilert
Jacob Josefson
Rickard Wallin
Patrik Lundh
Andreas Falk
Tom Wandell
Calle Ridderwall
Linus Videll
Patrik Zackrisson
Erik Nyström
Dragan Umicevic
Jonas Andersson
Mikael Tellqvist
Henrik Karlsson
Jonas Ahnelöv
Dennis Persson
Douglas Murray
Alexander Urbom
Daniel Fernholm
Robin Press
Alexander Deilert
Jacob Josefson
Rickard Wallin
Patrik Lundh
Andreas Falk
Tom Wandell
Calle Ridderwall
Linus Videll
Patrik Zackrisson
Erik Nyström
Dragan Umicevic
Jonas Andersson
Senast redigerad av Vinicus den 2014-04-11 12:53:27, redigerad totalt 2 gång.
Är det någon från allsvenskan man borde värva så är det väl Daniel Zaar.
Annars vill jag att vi håller oss borta från värvningar därifrån. Då är vi snart tillbaka igen.
Annars vill jag att vi håller oss borta från värvningar därifrån. Då är vi snart tillbaka igen.
Engqvist, Murray, C. Ridderwall, Nicky D, Josefson, Cehlin, Claesson.
Börja ringa Challe!
Börja ringa Challe!