Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Heinrich
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Heinrich »

Gibbs skrev:Robert Carlsson vann kampen mot Lidström innan utvisningen som ledde till utvisningen. Säga vad man vill men vissa spelare har lättare att få sitta. Arnessons indianere i matchen straffades inte. Zabel låter sina gamla juniorer spela oavsett vad de gör. Zabel och Nyman har ett bra lag med allsvenska mått. Tjänstefel att de inte får ut mer av laget. Det behövs in nya röster i båset.
Det var det jag ville höra att Zabel och Nyman har sina favoriter som aldrig får något straff. Kan bara hoppas att deras tid snart är över snart eller så får dom utsätts för dessa löjliga straff se sig om efter annan arbetsgivare kanske.Hörde igår när jag lämnade Hovet att alla spelare inte gillar tränarna och gärna vill haen förändring.Det är känsligt för spelarna att yttra sig för då blir det troligen mindre speltid direkt.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Heinrich skrev:
Gibbs skrev:Robert Carlsson vann kampen mot Lidström innan utvisningen som ledde till utvisningen. Säga vad man vill men vissa spelare har lättare att få sitta. Arnessons indianere i matchen straffades inte. Zabel låter sina gamla juniorer spela oavsett vad de gör. Zabel och Nyman har ett bra lag med allsvenska mått. Tjänstefel att de inte får ut mer av laget. Det behövs in nya röster i båset.
Det var det jag ville höra att Zabel och Nyman har sina favoriter som aldrig får något straff. Kan bara hoppas att deras tid snart är över snart eller så får dom utsätts för dessa löjliga straff se sig om efter annan arbetsgivare kanske.Hörde igår när jag lämnade Hovet att alla spelare inte gillar tränarna och gärna vill haen förändring.Det är känsligt för spelarna att yttra sig för då blir det troligen mindre speltid direkt.
"Hörde på väg hem från Hovet", det är ungefär samma sak som att "Hörde att någon på jobbet inte gillade chefen". Sådant förekommer överallt. Det ska dock inte sägas att det inte är missnöje i truppen.

Jag tror dock att vi ska vänta med att sparka hit och dit, det kostar en jävla massa stålar. Alla lag har sina svackor någon gång under en säsong.
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Det är ingen svacka. Spelarna visar tydligt att det är nått annat som påverkar. Jag har inte sätt Zabel/Nyman berömt nån spelare under match. Det ända karln gör är gnälla på spelarnas inställning. Kan han inte motivera spelarna är han inte rätt man att leda Djurgården.
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 1962FenderStrat »

Tycker en del beslut från Zabel igår var väldigt irrationella. Varför bänkar man Heinerö efter ett byte men man låter en rikssopa till back som Lidström spela hela matchen?

Är det bara jag som ser att Lidström är urusel?? Han bestitter verkligen inga kvalitéer. Han är osäker, rädd, obeslutsam, tafflig med puck, skjuter dåligt.

Philip Holm däremot har börjat visa sin fina form han hade i slutet på förra säsongen. Hoppas att han fortsätter så.

I övrigt som många andra varit inne på så va våra tilltänkta målskyttar Johner, Saviano och Sörensen väldigt bleka igår.
Användarvisningsbild
Malto

Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Malto »

1962FenderStrat skrev:Tycker en del beslut från Zabel igår var väldigt irrationella. Varför bänkar man Heinerö efter ett byte men man låter en rikssopa till back som Lidström spela hela matchen?

Är det bara jag som ser att Lidström är urusel?? Han bestitter verkligen inga kvalitéer. Han är osäker, rädd, obeslutsam, tafflig med puck, skjuter dåligt.

Philip Holm däremot har börjat visa sin fina form han hade i slutet på förra säsongen. Hoppas att han fortsätter så.

I övrigt som många andra varit inne på så va våra tilltänkta målskyttar Johner, Saviano och Sörensen väldigt bleka igår.
Heinerö gick sönder. Lidström blev 7:e back.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Byta ut Zabel?
Mot vem?

Spelar ingen roll om vi så tar hit Anders Forsberg.
Det går inte att göra diamanter av allt kol.

Vi har inte materialet för mer än detta.
Vi ligger där vi "ska" enligt papperet.

En rätt ofarlig förstakedja.
Klena backar.
Ingen ledande back som är bra i alla spelformer, vilket alla topplagen har.
Dålig 4:e lina.
Stabila målvakter som inte kan "vinna" matcher åt oss.

Tycker ni allvarligt att vi ska vara ett topplag med detta lag?

Challe och hela DIF måste lära sig Allsvenskan snarast. Vi har ett fruktansvärt felbyggt lag utifrån en av seriens högsta lönebudgetar. Vi kan inte finlira oss genom denna serie. För att göra det krävs skickligare spelare och en budget a la Leksand.

Vi behöver acklimatisera oss och inse vad som krävs för spel i AS.
Just nu försöker vi efterlikna en blek Elitseriekopia som ska klara av att föra och vinna matcher i AS. Kommer aldrig att lyckas.

Många talar om ruttna saker i föreningen. Börja då med att ställa Challe mot väggen och ifrågasätt hans förmåga att bygga slagkraftiga lag.

Men att tro att en annan tränare är lösningen är ordentligt naivt. Vi får spela hem denna skitsäsong, bygga på de få guldkorn som finns. I den bästa av världar hoppas på en top 7 och en formtopp till förkvalet.

Mer än så har vi inte att hämta i år. Jag har aldrig haft några ES-drömmar med detta lagbygge och kommer aldrig att få det heller.

Blir bara förvånad hur många övervärderar detta lag.
Tycker ändå vi har minst lika bra trupp på pappret som bofors och karlskrona som ligger etta och tvåa. Malmö och Västerås är de enda lagen jag tycker har lite vassare trupper.
Vi har väl bättre trupp än mora, asplöven och björklöven som vi ligger jämsides med?
Lite högre krav har jag iaf. Inte att vi ska vinna varje match men ska vara stabilt topp 5 iaf!
Tyvärr är det just "på papperet" som är det största och allvarligaste felet i lagbygget.
För det första så har folk en tendens att övervärdera namnen på ryggen. För det andra övervärderas också spelare bara för att man som supporter till laget ser de potentiella styrkorna hos respektive spelare istället för de reella styrkorna.

Ett tips är att vända på resonemanget. Vilka spelare visar styrkor hos motståndarna (glöm statistiken, se på vad de presterar ute på isen)? Vilka spelare i vårt lag tror ni de övriga lagen skulle vilja ha?

Ingent lag lär slänga några avundsjuka blickar på:

Reideborn
Mattson

Arnesson
Falk
Lidström
Pettersson

Huddinge x 3
Kalin
Holmqvist

Förutom det är det inte många lag som byter sin ledande förstakedja mot vår.
Inte många lag som byter sin toppback mot vår (Nisse).
Ljungh, Holm och Sörensen kommer säkerligen bli riktigt bra med tiden. Men de är inte färdiga att vara nyckelspelare i ett topplag i AS.

Vi måste snarast fatta vad AS handlar om så att vi börjar ta hit spelare som är redo.
Ta Lidström som ett av de tydligaste felvärvningarna vi lyckats med. Där måste man gått på eliteprospects databas och hört några lovord från några ledare.
För har han inte genomgått en höfttransplantation innan han kom till oss fattar jag inget. Han har ett minst sagt märkligt rörelsemönster ute på isen. Motoriken vittnar om ett under att han blivit AS-spelare. Och kom inte och skyll på att han gått ner sig i DIF. Alla borde kunna se hur begränsad han är, alla dagar i veckan, oavsett toppform i Bik-tröja eller inte.
Jag köper att han passade in bättre och var bättre i Bik, men kom igen scouten, var du full eller?
Följsam och spelskicklig var det visst!? Jomentjenamoss liksom. :oops:

Så, vem fan är det som sitter och tar dessa gigantiska och tragiska beslut?

Nej, vi har en av seriens dyraste budgetar, men likväl långt ifrån den bäst sammansatta.
Ser mest ut som man stressat ihop några kända namn på en höftning utan någon större koll.
Tyvärr tror jag sanningen är den att vi saknar en sportchef som är tillräckligt kompetent. Det hjälper tyvärr inget att han är en levande DIF-legend.

Till sist: Jag ber om ursäkt för att jag hänger ut Lidström. Han verkar vara en helreko kille som
verkligen försöker sitt bästa. Men han blir liksom så konkret över hur fle ledningen tänker i rekryteringen. Sedan kan alla floppa eller göra mindre bra ifrån sig men så är det inte för ett flertal av våra värvningar. Det är enbart misstag och skulle aldrig ha skett.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

1962FenderStrat skrev:Tycker en del beslut från Zabel igår var väldigt irrationella. Varför bänkar man Heinerö efter ett byte men man låter en rikssopa till back som Lidström spela hela matchen?

Äntligen dök du upp igen! Jag har väntat på din igenom tänkta annalys
av denne spelare.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag håller som sagt med om att Challe kan ifrågasättas på vissa punkter.

Jaja, nu är vi där vi är, om Zabel "ryker" så är det för att förändring / nytändning behövs, inte nödvändigtvis på grund av Zabels egna insats. Så är det när man är ledare. Hårda bud.

Följande spelare tycker jag bidrar i laget just nu

Sam
Holm
Falk
Norell

Jocke
Holmqvist
Ahlén (hade gärna klonat dig!)
Sörensen

Tja, det är ju alltså knappt två femmor och ledande poänggörare saknas i rätt stor utsträckning. Tro fan att vi har det tungt och det kan inte vara roligt för Zabel & co.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
1962FenderStrat

Heinrich skrev:

av denne spelare.

Ja, visst är det en bra annalys Göran Jr.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:Därmed inte sagt att vi kommer vinna någon av matcherna, men jag ger mig faan på att det spelmässigt kommer se mycket bättre ut. Sedan hemma igen för att torska mot typ valfritt brödgäng.
Första matchen efter ET är ju Almtuna hemma. Nuff said.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

1962FenderStrat skrev:
Heinrich skrev:

av denne spelare.

Ja, visst är det en bra annalys Göran Jr.
Du verkar vara en skön prick!
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

"1962FenderStrat"

Dina hockeykunskaper verkar inte vara alltför bra!? Ser du några matcher nykter!?

Dessutom gick Heinerö av på grund av skada.
1962FenderStrat

"Gibbs"

Nä, jag är ap-rak varenda match.
ciirree

Inlägg av ciirree »

I övrigt som många andra varit inne på så va våra tilltänkta målskyttar Johner, Saviano och Sörensen väldigt bleka igår
Mot Björklöven och mot Södertälje så visade han verkligen att han har en högre nivå, jag hoppas också detta. Skulle vara grymt om han kunde nå den stabiliitet som förra säsongen!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Isabo skrev:Usch, jag har helst velat glömma morgondagens match. Men likväl vill jag ha upp en ny matchtråd.
Ja hur dåligt det än går så sitter vi ändå här och längtar, alltid oavsett vare väl? Vi är levande exempel.
Skriv svar