Kall-El skrev:En fråga jag skulle vilja få svart på vitt på är om vi tvingas dega lön till Zabel fram till 2015?
Killen tackade ju nej till att vara "tvåa" bakom Säcken och enligt intervjun med Hallman vill han inte heller träna DIFs junisar.
I mitt tycke är det lika med att han sagt upp sig.
Att jämföras med om jag på mitt jobb får andra arbetsuppgifter, surar till och väljer att inte göra dessa utan stannar hemma istället. Hur länge tror ni min arbetsgivare hade betalat mig lön under de förutsättningarna?
Vettefan, Challe påpekade ändå att Zabel har ett avtal som huvudtränare. Det borde ju inte vara så att man kan säga upp en som är chef och slippa betala honom ifall man erbjuder honom jobbet som vaktmästare kontraktstiden ut.
Arbetsrättsligt ska man erbjuda andra omplaceringsmöjligheter. Som nödvändigtvis inte måste ha samma villkor och lön. Tackar man nej till omplaceringar, t.ex. som ass.tränare och j-tränare brukar det utanför idrotten sluta med förhandling och utköp.
Exakt så. Jag tror faktiskt vi kommer komma ganska lindrigt undan här rent ekonomiskt.