KS: Djurgårdens IF - Timrå IK 14/3 - 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - Timrå IK 14/3 - 2012

Inlägg av Morwin »

pallar fan inte mer snart . Vinner vi inte på tisdag som kommer bli helt omöjligt så är det väl AS nästa år :(
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Matte Tjärnqvist används lika jävla fel som alla andra i laget. I stort sett ingen har rätt kvalité för den position de spelar på.
Används fel? Är man en medioker hockeyspelare så är man. Det är inte en jävel som används fel. De har skridskor, skydd och en klubba. Resten är upp till dem själva att klara. Något inte en jävel av förlorarna har klarat den här säsongen.

Känns helt meningslöst att skylla på coachningen, vi har haft tre olika tränakonstellationer - och det har bara blivit sämre & sämre. Man hade sin chans att styra upp det här med tränarsituationen innan vi hamnade i fritt fall. Det var i december någongång, men vår fantastiska styrelse tyckte ju att ett tröjbyte var att föredra framför att göra radikala förändringar. När sen ändringarna kom till var det i ren desperation och redan kört.
Haha, jodu. Det finns uppenbara brister i coachningen oavsett hur många byten som gjorts.

Matte Tjärnqvist skulle spelats i PP och tvingats stå framför mål. Han ÄR bra på att göra det jobbet.
Honken skulle spelats i PP och sedan sparsamt i övriga spelformer.
Klubertanz skulle spelats i PP och sedan sparsamt i övriga spelformer.
Danne Tjärnqvist skulle inte ha överanvänts utan tillåtits mindre istid.
Matte Carlsson/Almtorp skulle inte värvats.

Det finns, tycker jag, så många bitar i detta sönderslagna porslinspussel som inte sitter rätt.

Det som jag struntat i att ens egentligen fundera över är bristen på spets samt bristen på ett skickligt "mellanregister" - för det är så fruktansvärt uppenbart, men jag ger mig på det nu ändå...

Vi har inga mönsterbrytare förutom Tim Eriksson (jag räknar inte Mika Z till denna kategori)
Vi har inga skickliga spelare i åldersspannet 24-29 (cirka).
Vi har alldeles för många juniorer/förstaårs-seniorer för att orka med Elitverksamhet.
Vi har alldeles för många "äldre" för att orka med Elitverksamhet.
Vi har några genuint oskickliga spelare.
Vi har...

Det är satansenkelt att vara elak mot både Gustafsson och Claesson (och alla andra juniorer) men i ärlighetens namn, de ska ju vara med i A-laget för att lära och för att ta sig framåt. De finns inte där för att bära laget. Det är otroligt orättvist mot våra juniorer att de används på detta hänsynslösa sätt. Denna interna rovdrift på våra unga (ekonomisk baktanke här? Unga = billiga?) är lika destruktiv som vilken karriärändande tackling som helst.

Så, vi felanvänder de spelare vi har och gör inget för att förändra. Vårt enda nyfördärv blev Tyler Plante, vart fan tog han vägen?

Vi bygger vårt lag på killar som är oerfarna. På killar som borde fått komma upp en i taget för att lära av de gamle. Ja, hur tänkte man här egentligen?

Är lite svamlig men hänger du/ni med?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det spelar ingen roll om vi har Kyle/Honken/DT på blå och MT framför mål. Om vi inte har några som kan spela fram pucken. Vara kreativa. Den enda vi har är Nilson och det är fan två man som trycker upp honom i sargen i två minuter varje PP.

Dvs, vi har en del riktigt bra PP-spelare, men som inte blir ett dugg värda om man inte har den viktigaste pusselbiten av alla.
Expert.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

SirDIFalot skrev:De spelar ingen roll om vi har Kyle/Honken/DT på blå och MT framför mål. Om vi inte har några som kan spela fram pucken. Vara kreativa. Den enda vi har är Nilson och det är fan två man som trycker upp honom i sargen i två minuter varje PP.

Dvs, vi har en del riktigt bra PP-spelare, men som inte blir ett dugg värda om man inte har den viktigaste pusselbiten av alla.
Nu fattar man hur viktig Marcus K endå var. Att Almtorp skulle vara hans ersättare är ett skämt.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

SirDIFalot skrev:De spelar ingen roll om vi har Kyle/Honken/DT på blå och MT framför mål. Om vi inte har några som kan spela fram pucken. Vara kreativa. Den enda vi har är Nilson och det är fan två man som trycker upp honom i sargen i två minuter varje PP.

Synd bara att Bremberg inte passar in o platsar enligt Järlan .Vi behöver inte nån som styr upp vårt pp.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det uppenbara är ju då att vi saknar spets och kvalité - vilket jag skrev.

Om vi hade haft det vi saknar skulle det funkat som jag skrev. Nu har vi inget av det som behövs och därför får en hel klump spelare spela i roller de inte klarar av. Jag satt och kollade på Matte Tjärnqvist idag, lite extra. Han passar inte som puckförande anfallare. Han ska (i mitt tycke då) spela bredvid passningssäkra och skottvilliga spelare, som kan ge honom puckar och returer. Allt detta saknas. Som så mycket annat.

Hade vi haft 6 backar med rutin och bra fysik och bra uppspelssinne samt skott och två 2-vägs-centrar av god kvalité och 6 erfarna forwards med målsinne, bra skott och bra passningsspel plus en grym keeper (det har vi) så hade vi spelat SM-final.

Det har vi inte.
Rix

Inlägg av Rix »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Matte Tjärnqvist används lika jävla fel som alla andra i laget. I stort sett ingen har rätt kvalité för den position de spelar på.
Används fel? Är man en medioker hockeyspelare så är man. Det är inte en jävel som används fel. De har skridskor, skydd och en klubba. Resten är upp till dem själva att klara. Något inte en jävel av förlorarna har klarat den här säsongen.

Känns helt meningslöst att skylla på coachningen, vi har haft tre olika tränakonstellationer - och det har bara blivit sämre & sämre. Man hade sin chans att styra upp det här med tränarsituationen innan vi hamnade i fritt fall. Det var i december någongång, men vår fantastiska styrelse tyckte ju att ett tröjbyte var att föredra framför att göra radikala förändringar. När sen ändringarna kom till var det i ren desperation och redan kört.
Haha, jodu. Det finns uppenbara brister i coachningen oavsett hur många byten som gjorts.

Matte Tjärnqvist skulle spelats i PP och tvingats stå framför mål. Han ÄR bra på att göra det jobbet.
Honken skulle spelats i PP och sedan sparsamt i övriga spelformer.
Klubertanz skulle spelats i PP och sedan sparsamt i övriga spelformer.
Danne Tjärnqvist skulle inte ha överanvänts utan tillåtits mindre istid.
Matte Carlsson/Almtorp skulle inte värvats.

Det finns, tycker jag, så många bitar i detta sönderslagna porslinspussel som inte sitter rätt.

Det som jag struntat i att ens egentligen fundera över är bristen på spets samt bristen på ett skickligt "mellanregister" - för det är så fruktansvärt uppenbart, men jag ger mig på det nu ändå...

Vi har inga mönsterbrytare förutom Tim Eriksson (jag räknar inte Mika Z till denna kategori)
Vi har inga skickliga spelare i åldersspannet 24-29 (cirka).
Vi har alldeles för många juniorer/förstaårs-seniorer för att orka med Elitverksamhet.
Vi har alldeles för många "äldre" för att orka med Elitverksamhet.
Vi har några genuint oskickliga spelare.
Vi har...

Det är satansenkelt att vara elak mot både Gustafsson och Claesson (och alla andra juniorer) men i ärlighetens namn, de ska ju vara med i A-laget för att lära och för att ta sig framåt. De finns inte där för att bära laget. Det är otroligt orättvist mot våra juniorer att de används på detta hänsynslösa sätt. Denna interna rovdrift på våra unga (ekonomisk baktanke här? Unga = billiga?) är lika destruktiv som vilken karriärändande tackling som helst.

Så, vi felanvänder de spelare vi har och gör inget för att förändra. Vårt enda nyfördärv blev Tyler Plante, vart fan tog han vägen?

Vi bygger vårt lag på killar som är oerfarna. På killar som borde fått komma upp en i taget för att lära av de gamle. Ja, hur tänkte man här egentligen?

Är lite svamlig men hänger du/ni med?
Håller med dig här. Problemet är om vi nu ska lira sparsamt med Honken/Kyle, låta DT spela mindre och låt Claesson/Gustavsson spela för att lära sig. Vilka backar ska vi använda oss av? :D

Jag förstår din tanke, men tyvärr har ju bajen Järlan värvat ihop det mest konstiga lag på länge och vi har inte så jävla många bra spelare att vi kan vila någon. Alla måste gå in och ta mer än det ansvar det ska ha. Tyvärr är det så denna säsong.

Sen med MT tror jag att det helt enkelt är att han är en spelare som är duktig i ett lag med medvind, han har svårt att göra sina mål när vi verkligen är nerkörda som vi har varit i år. Tycker man ser liknande sekvenser med Mika, han är ju ung. Men hade laget varit ett top 5 lag i år och gått bra då tror jag Mika hade haft bra många fler poäng.

Sen blir jag jävligt fundersam på varför Almtorp har spelat i KS alls. Han har lyckats med att ta 3 korkade (något billiga) utvisningar i matcherna och inte producerat ett skit framåt.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Jim Morrison skrev:
Mindrocker skrev:Det här laget får just så mycket skit som det förtjänar, alla suger verkligen hästballe. Men varför kommer det där jävla aset Järlefelt så lätt undan? Varför är det ingen som ställer honom mot väggen? Varför är det ingen som tvingar bort honom, då han uppenbarligen inte inser att han har misslyckats totalt och att han är persona non grata för alla djurgårdare? Varför har vi en inkompetent äckel-bajare som sportchef???
Helt sjukt. Var i helvete är ursäkten från honom?
Det enda Järlan gör just nu är att gömma sig i garderoben. Det har han gjort i veckor och månader nu. Han håller ut. Plockar ut lönen äter goda biffar så länge lönen trillar in på kontot. Varför går inte karln ut i media och slänger in handduken på en presskonferens ?

Styrelsen i denna klubb måste vara än mer korkad. Har vi någon styrelse ? Finns det någon hållhake på styrelsen ? Det ä obegripligt att man inte agerat för länge sedan. Hur kan man bara låta sportchefen hoppa in i garderoben och gömma sig undan media ?

Just nu kravlar DIF hockey i botten av en stor tunna med skit.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Bäst i dag utöver målen och Mackans uppsnurrande av Timrå-backarna var mötet mellan två Djurgårdsikoner. Jimmie kom farandes i 110 mot sargen men fick i sista stund se att där stod Mr #23. Istället för att proppa valde Jimmie att väja och tackla sargen. Respect, med c.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Intressant att den sista bilden i "en bild i timman" - jippot uteblev, noterade vid 19.40 att 19.00 - bilden inte kommit, nu är den alltså borta...

Märkligt.

Avd. när vi ändå var inne på "den skånska pressvärdinnan".
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Håller med i princip er alla.

Har dock hela säsongen varit mest irriterad på att vi saknar spets. Det som oftast diskuteras här och bland folk omkring mig på läktaren är backsidan. Backsidan har inte funkat särskilt bra men tillsammans med Wesslau har vi ofta inte släppt in mer än 1-3 puckar/match. Dock i och med att Järlan & Co gjorde sig av med ALL spets & värvade spets ifrån SSK (jag vet, skrattretande) så har vi INGET framåt. Detta har verkligen visat sig under säsongen och kommer nu vara den faktor som blir den sista spiken i kistan för liket DIF Hockey. Långa stunder äger vi matcherna och skapar små chanser men det blir aldrig mål. Detta har märkts otroligt tydligt de 3 sista matcherna.

Vi måste ha en ny sportchef NU! Vi kan inte vänta tllls årsmötet etc. Vi måste ha någon jävlit kompetent person omedelbart som kan hitta guldklimpar bland Allsvenskans & Div 1 lagens spelare för det är troligtvis i AS vi kommer spela nästa år och sopan vi har nu har tyvärr bevisat smärtsamt tydligt att han inte har kapacitet.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
PSG90

Inlägg av PSG90 »

Jim Morrison skrev:
Donkels skrev:
Daniel942 skrev:
Donkels skrev:Fråga. Vem var det som skänkte bort pucken till Linkan vid Timrås 2 - 1 mål?
M Tjärnqvist.
Ja det kunde man ge sig fan på att det var en av vår överbetalda legoknektar som ställde till det
Vidrig jävla norrlänning. Som hans vidriga brorsa.

Vad har norrlänning med saken att göra
Nu e de så att de finns norrlänningar som e DIF-fans, och de finns bra spelare från norrland som lirat i Djurgår´n. Skärpning "Jim Morrison"

Mvh En Djurgårdare från norrland.

Gör ett försök att undvika "??????" och "......" + tog bort lite sär-skrivningar och stavfel också. Gör ditt bästa för att andra ska förstå dig genom att skriva läsligt. //MOD.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rix skrev:
Magnutz skrev:[quote
Håller med dig här. Problemet är om vi nu ska lira sparsamt med Honken/Kyle, låta DT spela mindre och låt Claesson/Gustavsson spela för att lära sig. Vilka backar ska vi använda oss av? :D

Jag förstår din tanke, men tyvärr har ju bajen Järlan värvat ihop det mest konstiga lag på länge och vi har inte så jävla många bra spelare att vi kan vila någon. Alla måste gå in och ta mer än det ansvar det ska ha. Tyvärr är det så denna säsong.

Sen med MT tror jag att det helt enkelt är att han är en spelare som är duktig i ett lag med medvind, han har svårt att göra sina mål när vi verkligen är nerkörda som vi har varit i år. Tycker man ser liknande sekvenser med Mika, han är ju ung. Men hade laget varit ett top 5 lag i år och gått bra då tror jag Mika hade haft bra många fler poäng.

Sen blir jag jävligt fundersam på varför Almtorp har spelat i KS alls. Han har lyckats med att ta 3 korkade (något billiga) utvisningar i matcherna och inte producerat ett skit framåt.
Det är ju grundproblemet. Vi har inte spelarmaterialet för att spela Elitseriehockey på det sättet vi tydligen vill spela. Med fart och fläkt i anfallszonen. "Full fart framåt - Håll tätt bakåt" kräver spelskickliga, hårda och snabba backar och spelskickliga, snabba forwards.

Med en helt annan spelidé hade vårt lag räckt till slutspel. Om vi kört 1-3-1 eller något annat speldödande system hade vi nog trängt undan Modo och AIK och fått möta Luleå eller SAIK i kvarten.

Nu står vi inför ett prekärt läge (igen) och kravet nu är i stort sett full pott på resten samtidigt som de andra lagen gör det sämsta de kan... i vår favör.

Äh.
Användarvisningsbild
kronwalled

Inlägg av kronwalled »

Jag kanske är naiv men det är först efter denna matchen som jag har insett att vi kommer att spela i allsvenskan 2012/2013 (och kanske en lång tid framöver).

Saknar så jävla mycket i dagens DIF jämfört med tidigare år.
Saknar Marcus Ragnarsson.
Saknar Nichlas Falk.
Saknar Andreas Engqvist.
Saknar Marcus Krüger.
Saknar Linkan.

Spelarna har inte alltid gett allt under säsongen. Men i grund och botten beror säsongens fiasko på en felbyggd spelartrupp totalt utan spets.

Detta är till största del en mans fel och vi vet vem.
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

PSG90 skrev:
Jim Morrison skrev:
Donkels skrev:
Daniel942 skrev:
Donkels skrev:Fråga. Vem var det som skänkte bort pucken till Linkan vid Timrås 2 - 1 mål?
M Tjärnqvist.
Ja det kunde man ge sig fan på att det var en av vår överbetalda legoknektar som ställde till det
Vidrig jävla norrlänning. Som hans vidriga brorsa.

Vad har norrlänning med saken att göra
Nu e de så att de finns norrlänningar som e DIF-fans, och de finns bra spelare från norrland som lirat i Djurgår´n. Skärpning "Jim Morrison"

Mvh En Djurgårdare från norrland.

Gör ett försök att undvika "??????" och "......" + tog bort lite sär-skrivningar och stavfel också. Gör ditt bästa för att andra ska förstå dig genom att skriva läsligt. //MOD.
Var inte meningen att förolämpa. I fallet Bröderna Tjärnqvist är dom dock äckliga norrlänningar. Det har ingenting med Norrland att göra. If that makes sense :D
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar