Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Tolsa avstängd under utredning:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4208148.ab
Hoppas på enbart en match för Nilson och minst 5 för Tolsa.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas han blir borta ännu längre! På måndag ska disciplinnämnden ha möte om domen. Hoppas den blir lååååång! Annars finns det ingen rättvisa i den här världen.
EDIT: Såg nu att "Kaminor" hann före.Sorry, slarvigt av mig!
Hoppas han blir borta ännu längre! På måndag ska disciplinnämnden ha möte om domen. Hoppas den blir lååååång! Annars finns det ingen rättvisa i den här världen.
EDIT: Såg nu att "Kaminor" hann före.Sorry, slarvigt av mig!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Minst 5? Karlsson fick 12 matcher avstängning efter tacklingen på Kahnberg (Om jag inte minns fel). Vilket bör ge 24 matchers avstängning för Tolsa. Tolsas tacklingar var minst lika fula.kaminor skrev:Tolsa avstängd under utredning:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
-
När det så uppenbart inte är en olyckshändelse någon av gångerna, det är redan bevisat, så tycker jag straffet är solklart. Tolsa ska till en början vara avstängd så länge som Tjärna och Ölve är borta! Tyckte jag även när Karlsson tacklade Kahnberg. Det ska vara någon slags grundregel i alla avsiktliga fula tacklingar. När dessa herrar sedan är tillbaka från sina skador så kan man avgöra om det ska till något ytterligare straff!
100% DJURGÅRDSJ***L
Minst fem? Jag säger ca 14-18 om vi ska jämföra med Ölvestads avstängning tidigare.kaminor skrev:Tolsa avstängd under utredning:
Nilson ska frias, visst han kastade handskarna men ''slaget'' på zebran är löjlig....
Ja, det klart jag helst vill ha 14-18 matcher på Tolsa (eller varför inte säsongen ut).Mash skrev:Minst fem? Jag säger ca 14-18 om vi ska jämföra med Ölvestads avstängning tidigare.kaminor skrev:Tolsa avstängd under utredning:
Nilson ska frias, visst han kastade handskarna men ''slaget'' på zebran är löjlig....
Det kommer inte hända.
Nilson får automatiskt en match. Tror inte ens han kan frias från den.
Usch, det är inte kul med Svensk hockey nu. När domarna VILL ta allt för stor plats på isen blir det fel. Det blåses sönder och samman. Inför ett krav på domarna: Ni måste spela hockey - det riktiga spelet - annars får ni inte döma. Detta för att öka den sportsliga medvetenheten hos domarna. Just nu är domarna och hockeyn och spelarna allt för åtskilda.
Ett domarteam tar mängder med spelförstörande 2or, för det ska man göra (och jag håller med).
Ett annat domarteam tar inte mer än hälften av de 2or som ovanstående tar.
Det tredje tar lite av varje utan någon struktur alls.
Det som sammanbinder dessa tre konstellationer är en enda, avgörande sak: Samtliga tre team har noll känsla för ishockey - THE GAME - de har aldrig spelat spelet och vet inte hur det ska hanteras för att de ska kunna ha en elitnivå på sina arbetsinsatser.
Inför hockeytvång för hockeydomare alternativt bötfäll idiotdomare och efter varning+böter = avstängning. Upprepade idiotingripanden = Avsked.
Ett domarteam tar mängder med spelförstörande 2or, för det ska man göra (och jag håller med).
Ett annat domarteam tar inte mer än hälften av de 2or som ovanstående tar.
Det tredje tar lite av varje utan någon struktur alls.
Det som sammanbinder dessa tre konstellationer är en enda, avgörande sak: Samtliga tre team har noll känsla för ishockey - THE GAME - de har aldrig spelat spelet och vet inte hur det ska hanteras för att de ska kunna ha en elitnivå på sina arbetsinsatser.
Inför hockeytvång för hockeydomare alternativt bötfäll idiotdomare och efter varning+böter = avstängning. Upprepade idiotingripanden = Avsked.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Självklart Magnutz! Och bötesstraff skall kunnas dömas ut till exempelvis Kuben igår för inkompetens och grov försumlighet mot uppdragsgivare.
För när man tänker på det, så är Kubens illdåd så otroligt mycket mer skadlig för hockeyn, både just då i matchen men även på lång sikt.
För när man tänker på det, så är Kubens illdåd så otroligt mycket mer skadlig för hockeyn, både just då i matchen men även på lång sikt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det måste vara likvärdiga parter på isen. Domarna måste ju vara de absolut bästa landet har att uppbringa och det är väl då domarbasens/Swehockeys uppgift att ta fram dessa. Med kravet på faktisk hockeyerfarenhet och kravet på att domarna måste delta i någon form av riktig hockey där de får känna på spelet. Hur fort de måste bestämma sig när de har puck. Hur det är att bli tacklad utan att de ser den som tacklar (blindside) och hur de själva tänker när de några gånger "råkar" haka, trippa, interfera, eller varför inte: råkar proppa någon bakifrån ca 1 meter från sarg..sensei skrev:Självklart Magnutz! Och bötesstraff skall kunnas dömas ut till exempelvis Kuben igår för inkompetens och grov försumlighet mot uppdragsgivare.
Ska de ta beslut rörande allt som pågår på en is tycker jag att de ska veta hur spelet funkar, på riktigt. Annars blir (är) allt godtyckligt och .. pajasaktigt.
http://www.youtube.com/watch?v=pJUy4vw3Qjs
Vart är Mackans abuse? Jävla fjantdomare.
Boorken verkar ha ändrat sig och tycker nu, i Expressens chatt, att Tolsas tackling på Ölvestad borde renderat i matchstraff för checking to the head. Igår tyckte han väl annorlunda? För tacklingen på Tjärnqvist tycker han 2 minuter för interference.
Boork fumlade rejält igår. Han har nu gjort en sk Pudel. Inte värst förtroendegivande.. expert? hahaha.. not.kaminor skrev:Boorken verkar ha ändrat sig och tycker nu, i Expressens chatt, att Tolsas tackling på Ölvestad borde renderat i matchstraff för checking to the head. Igår tyckte han väl annorlunda? För tacklingen på Tjärnqvist tycker han 2 minuter för interference.
Ja det kan man fråga sig, klart som fan att linjemannen blir träffad när Mackan redan börjat att veva på och de hoppar in och försöker dra honom därifrån.Kentta skrev:http://www.youtube.com/watch?v=pJUy4vw3Qjs
Kan ge min syn på situationen. Efter att tacklingen äger rum så går ju Nilson på Tolsa, som videon visar. Inget konstigt med det. Tolsa åker iväg till lagkamreterna som gjort mål och firar. Mackan åker efter och när domaren försöker hindra honom (ställer sig framför) så ska då Mackan ha "slagit" honom.Kentta skrev:http://www.youtube.com/watch?v=pJUy4vw3Qjs
Vad jag såg så var det inget "slag". Det var mer att domaren håller upp händerna och försöker blocka Nilson. Vad som händer då är att Mackan slår undan händerna på honom och åker förbi. Har inget klockrent exempel på det men ungefär som när utmanarna ska försöka accelerera och ta sig förbi gladiatorerna, i programmet med samma namn, under grenen Attackboll.
Den här situationen syns alltså inte på klippen.
Sen vet jag inte om "abuset" var i just denna situation men det är vad jag tror i alla fall.
Nilsson ska ju ha max 1 match som han får per automatik genom matchstraffet, han är ju inte direkt ute efter att sänka domaren även om de jävlarna förtjänade det. Tolsa borde stängas av säsongen ut i mitt tycke, visst kanske låter lite extremt men han kör 2 blind side i samma match på icke puck förande spelare och klockrent i huvudet. Detta trots att hans två kedjekamrater har varit borta i många matcher på grund av just hjärnskakning.
Jävla fitt fiskrensare. Ber om ursäkt för språket men man blir ju förbannad..
Jävla fitt fiskrensare. Ber om ursäkt för språket men man blir ju förbannad..