Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.

Inlägg av Mash »

Edin skrev:Så, kommer ni hit ofta eller?
Bara efter jag skådat en brutalt våldtäkt. Fortfarande lack..
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Mash skrev:Bara efter jag skådat en brutalt våldtäkt. Fortfarande lack..
Jag vet inte om det är fel på mig eller er, men jag kan fan inte hålla skrattet inne när jag ser hur vi blir fullständigt överkörda som idag. Det är så dåligt så att man kan tro att vi gör en parodi på ett dåligt ishockeylag.

En förlust med uddamålet tycker jag är betydligt mer jobbig än en match där vi slutar spela efter 30 minuter och bara väntar på slutsignalen, så länge som inte aik från Mordor är motståndaren förstås.

Life goes on...
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
Jag vet inte om det är fel på mig eller er, men jag kan fan inte hålla skrattet inne när jag ser hur vi blir fullständigt överkörda som idag. Det är så dåligt så att man kan tro att vi gör en parodi på ett dåligt ishockeylag.

En förlust med uddamålet tycker jag är betydligt mer jobbig än en match där vi slutar spela efter 30 minuter och bara väntar på slutsignalen, så länge som inte aik från Mordor är motståndaren förstås.

Life goes on...
Jo klart, tur att det var plastråttorna vi mötte idag.... Hade hoppat från Globen om det hade blivit 8-1 i ett derby. Så, man garvar lite smått för att det är så patetiskt. Finns inget hjärta överhuvudtaget, hade minst velat sett ett matchstraff och en sönderslagen plastråtta.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Blir nog en favorit i repris den 22a. Spräckt anal och repa på bilen. Jag är dyngrak. 8-1 Godnatt :)<3<3<3<3
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Är de ute och krökar ikväll tar jag min hand ifrån dem.

Detta lag har inte råd med Fyllon on Ice. De ska strafftränas och kölhalas. Går de ut och super ska de sparkas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Haha, är det för att klockan snart är 4 som jag finner detta uttalande från Micke J roligt?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4061687.ab
– Det bästa vi gjorde i dag, menar Djurgårdens assisterande tränare Mikael Johansson.
DIF!
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Salas skrev:

Life goes on...
Själv har jag större respekt för våldtäktsoffer som säljer sig dyrt och med näbbar och klor kämpar till det bittra slutet för sin heder och ära än för ett som bara lutar sig tillbaka och väntar på "slutsignalen", men du och jag är nog olika på så många sätt.

DIF lider av testosteroninsufficiens. Extra mycket så när inte David Printz är på isen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel942 skrev:Haha, är det för att klockan snart är 4 som jag finner detta uttalande från Micke J roligt?

– Det bästa vi gjorde i dag, menar Djurgårdens assisterande tränare Mikael Johansson.
Haha, Micke rules. :)
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

SkönaDjurgårn skrev:
Daniel942 skrev:Haha, är det för att klockan snart är 4 som jag finner detta uttalande från Micke J roligt?

Haha, Micke rules. :)
Nojar mig bara lite över alla avstängningar som skett i samband med hjärnskakningar.
Tänk att missa Honken också till derbyt.
Honken, Printz, Mika, Pontus och Otto botra....samt Cleasson
Vilket jävla mardrömsderby
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar lite i min stillhet vad fan som hände? Hur kan vi vara så brutalt tokdåliga efter att ha haft en period av tämligen genomgående hög nivå? Första perioden igår var inte alls så dålig, utan vi står upp rätt bra, att släppa in 2 puckar i 2-mot-1 lägen är väl sånt som händer (även om det är jävligt illa att vi tappar puck i anfallszon på samma sätt två gånger i rad), Wesslau får dock ta på sig 3-0 pucken som släpps in i PP.

Men det stora raset kommer efter det. Jag tror tyvärr inte att utespelarna litar ett endaste dugg på Tim i mål, och det speglar av sig i det defensiva spelet - speciellt efter att 5-1 pucken sitter.

Litar man inte på sin målvakt så blir naturligtvis hela spelet lidande. Jag lägger så klart inte allt ansvar på Tims axlar, självklart inte, men dess värre är det så att Sandberg i sina bästa stunder håller max Allsvensk klass. :|

Jag är ledsen men min analys är att Tim måste bort och ersättas av en mer stabil 2:a keeper. Annars är vi så tokrökta som det går att bli om Wesslau går sönder.
MGC

Inlägg av MGC »

Tycker att vi under den bättre perioden i går, försökte spela ett spel vi inte är kapabla till. Vi har inte forwards som täcker upp tillräckligt bra bakåt i den utsträckning vi behöver. Vi har inte det samspelet mellan lagdelarna för att kunna bryta mönster och göra saker annorlunda.

För att vi ska kunna gå till slutspel (eller undvika kvalserien) måste vi spela en tråkig gnethockey, där våra långa anfall inte blir livsfarliga (eftersom backarna inte får lämna sin position för mycket) utan vi får in en och annan gnet puck.

Håller också med -Daniel- om att vi troligen behöver en bättre 2:a keeper. Förra året var vi ungefär lika dåliga poängmässigt som nu. En av skillnaderna var att då hade vi haft ett osäkert målvaktspel som under andra hälften blev enormt mycket bättre. Detta kommer nog inte att ske i år.

Saknade det mesta av det spel vi behöver spela i går.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Det är fan bättre att lämna WO än gå ut på isen och inte ens försöka åstadkomma något som liknar hockey...:evil: Då hade man åtminstone sparat pengarna det kostade att flyga... Det hade dessutom varit mera hedersamt...
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Rogga skrev:Det är fan bättre att lämna WO än gå ut på isen och inte ens försöka åstadkomma något som liknar hockey...:evil: Då hade man åtminstone sparat pengarna det kostade att flyga... Det hade dessutom varit mera hedersamt...
Glöm inte att det hade dessutom varit bättre för vår (redan så sargade) målskillnad! En WO hade bara inneburit -5! :?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Alltså Micke med sina uttalanden, haha. Jag sitter och skrattar för mig själv när jag tänker på alla jävla intervjuer som gjorts med honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Tack gode gud för att jag var upptagen med julsittning igår. Hade inte tanken på matchen förrän en klasskompis från Skellefteåtrakten tog fram mobilen och visade resultatet. I mitt högst berusade tillstånd kunde jag inte göra annat än att skratta. Idag känns det kanske inte lika spännande.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Skriv svar