Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Hannula på väg till Modo?
Intresse finns tydligen, skulle hellre se honom hos oss.
Trist om det är sant. Ska han köra ett år till i ES så bör det vara i DIF. Undrar vad problemet är.Busmicke skrev:Hannula på väg till Modo?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker det är ganska uppenbart att det är en pengafråga. DIF vill inte betala 200k + + (som jag starkt antar Hannula kräver) - speciellt inte med tanke på att man säger sig ha en full trupp. Som eventuell ersättare till Zibanejad så är det ju inte ens i närheten kostnadsmässigt.sensei skrev:Trist om det är sant. Ska han köra ett år till i ES så bör det vara i DIF. Undrar vad problemet är.Busmicke skrev:Hannula på väg till Modo?
Modo har hela tiden känts som ett ganska väntat val för Hannula, tror det landar där.
Utan att veta några summor så skulle inte jag ha något problem med att Hannula var den högst betalde i DIF. Vore mycket tråkigt att se honom i MoDo, inte minst då hans kompetens skulle ställa till det för oss..-daniel- skrev:Tycker det är ganska uppenbart att det är en pengafråga. DIF vill inte betala 200k + + (som jag starkt antar Hannula kräver) - speciellt inte med tanke på att man säger sig ha en full trupp. Som eventuell ersättare till Zibanejad så är det ju inte ens i närheten kostnadsmässigt.sensei skrev:Trist om det är sant. Ska han köra ett år till i ES så bör det vara i DIF. Undrar vad problemet är.Busmicke skrev:Hannula på väg till Modo?
Modo har hela tiden känts som ett ganska väntat val för Hannula, tror det landar där.
Jag är inte mycket för allt prat om att spelare och nyförvärv skall vara öronmärkt för en viss företrädare. Ser inte att det ger någon fördel att tänka så. Enklare att se truppen som en helhet!
- starvin_marwin
"The Heart of Hockey" och "Sveriges Plantskola" verkar ha jobbit att leva upp till sina härliga slogans dessa dagar..sensei skrev:Utan att veta några summor så skulle inte jag ha något problem med att Hannula var den högst betalde i DIF. Vore mycket tråkigt att se honom i MoDo, inte minst då hans kompetens skulle ställa till det för oss..-daniel- skrev:Tycker det är ganska uppenbart att det är en pengafråga. DIF vill inte betala 200k + + (som jag starkt antar Hannula kräver) - speciellt inte med tanke på att man säger sig ha en full trupp. Som eventuell ersättare till Zibanejad så är det ju inte ens i närheten kostnadsmässigt.sensei skrev:Trist om det är sant. Ska han köra ett år till i ES så bör det vara i DIF. Undrar vad problemet är.Busmicke skrev:Hannula på väg till Modo?
Jag är inte mycket för allt prat om att spelare och nyförvärv skall vara öronmärkt för en viss företrädare. Ser inte att det ger någon fördel att tänka så. Enklare att se truppen som en helhet!
- -daniel-
Jag är kluven, gillar Hannula men vet inte om jag tycker han är värd pengarna. Han har varit väldigt, väldigt skadedrabbad senaste säsongerna och jag tycker det känns som en alldeles för stor chansning att betala så pass mycket som det säkerligen är tal om för hans underskrift. Men i det här fallet är det ju dock solklart; vi har antagligen redan sprängt vår budget sen tidigare, och det ekonomiska utrymmet finns helt enkelt inte.sensei skrev:Utan att veta några summor så skulle inte jag ha något problem med att Hannula var den högst betalde i DIF. Vore mycket tråkigt att se honom i MoDo, inte minst då hans kompetens skulle ställa till det för oss..-daniel- skrev:Tycker det är ganska uppenbart att det är en pengafråga. DIF vill inte betala 200k + + (som jag starkt antar Hannula kräver) - speciellt inte med tanke på att man säger sig ha en full trupp. Som eventuell ersättare till Zibanejad så är det ju inte ens i närheten kostnadsmässigt.sensei skrev:Trist om det är sant. Ska han köra ett år till i ES så bör det vara i DIF. Undrar vad problemet är.Busmicke skrev:Hannula på väg till Modo?
Det fungerar ju, som tur är, inte så att man springer ut och vrålslösar det extra kapital man lyckats binda upp genom fler säsongskortsköpare...
- Doyle
Känns bara trist att förlora Hannula. Att han representerat en ny klubb varje säsong i stort sett inger väl inte någon förhoppning att han vill stanna kvar i DIF. Tror pengarna talar mer än klubbkänslan tyvärr. Skulle uppskatta om han valde en klubb utanför Sveriges gränser i stället.
Skulle vara trist att se honom i MoDo-dressen vid säsongspremiären på Hovet ...

Skulle vara trist att se honom i MoDo-dressen vid säsongspremiären på Hovet ...

- Lakrisal
Så sent som förra onsdagen har MoDo inte haft kontakt med Hannula, det kan jag intyga. Däremot har man flera andra spelare på gång, men vem vet, det kan ju ha skett något med Hannula de senaste dagarna.
-
Guuuud vad jobbigt det här är!!!!
Hoppas Zibby stannar.

Hoppas Zibby stannar.

Jag ser ett mönster...
- DIF_Soldier
Modo plockar upp det som inte platsar i DIF - Danielsson, Axelsson, Tellqvist, Krüger och nu Hannula?
Även om den sista är sanning med modifikation är det fan komiskt.
Andrasorterings-Modåhh
Andrasorterings-Modåhh
Säg den glädje som varar
- Christopher J
DIF_Soldier skrev:Modo plockar upp det som inte platsar i DIF - Danielsson, Axelsson, Tellqvist, Krüger och nu Hannula?
Andrasorterings-Modåhh
Ser man till spelarna så skulle Tellqvist, Axelsson och Hannula mycket väl platsa i vårt lag och ha framträdande roller. Sen att Tellqvist tyvärr fick nobben, Axellson hade attitydsprobelm när han var här och att Hannula inte fick förlängt p.g.a. skador?/pengar?/full trupp är en annan sak.
Hannula skulle absolut inte vara värd mest pröjs i vår trupp.
Visst om killen kan tänkas sig att längre kontrakt för typ 150 i månaden då kan vi snacka, men jag tror snarast att MIka vill ha närmare 250 i månaden äver en kortare period.
Helt enkelt inte värd de pengarna.
Visst om killen kan tänkas sig att längre kontrakt för typ 150 i månaden då kan vi snacka, men jag tror snarast att MIka vill ha närmare 250 i månaden äver en kortare period.
Helt enkelt inte värd de pengarna.
- DIF_Soldier
Tellqvist nobbades av ännu ej kända skäl - förmodligen för att man såg mer utvecklingspotential i Wesslau. Axelsson fick just precis sparken pga dålig attityd - inte DIF. Om du läser igen ser du att jag skrev att den sistnämnda var sanning med modifikation.Christopher J skrev:DIF_Soldier skrev:Modo plockar upp det som inte platsar i DIF - Danielsson, Axelsson, Tellqvist, Krüger och nu Hannula?
Andrasorterings-Modåhh
Ser man till spelarna så skulle Tellqvist, Axelsson och Hannula mycket väl platsa i vårt lag och ha framträdande roller. Sen att Tellqvist tyvärr fick nobben, Axellson hade attitydsprobelm när han var här och att Hannula inte fick förlängt p.g.a. skador?/pengar?/full trupp är en annan sak.
Hannula har gjort 15 poäng på 26 matcher för oss. Tänk då på att han alltid kommit in sent i säsongen och behövt tid att komma in i tempot. Poängskörden är således ganska imponerande.
Jag håller dock med Kall-El om att han inte var framträdande nog i slutspelet.
Jag är kluven. Den som lever får se, helt enkelt. Zibanejad-soppan är jag trött på.
Säg den glädje som varar
Det är fascinerande att man ser så olika på spelare.
En Hannula i toppform är ju bäst i elitserien typ, tycker jag. Har vi löneutrymme så är det väldigt konstigt att vi inte hugger. Om han går till Modo så vill jag se en riktigt stekig nordamerikansk powerforward med handleder som kompensation, så Kyle får någon att hänga och snacka med.
En Hannula i toppform är ju bäst i elitserien typ, tycker jag. Har vi löneutrymme så är det väldigt konstigt att vi inte hugger. Om han går till Modo så vill jag se en riktigt stekig nordamerikansk powerforward med handleder som kompensation, så Kyle får någon att hänga och snacka med.
Skönt att Luleå förlorade mot Jokerit ikväll, nu har vi ett grymt utgångsläge i gruppspelet i ET. Tre poäng på Finlandsturnén borde räcka.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.