Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av antti-pekka »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Jag gråter inombords över behandlingen av Linkan; vi pratar om en spelare som gång på gång räddat oss från kvalserien. Orkar snart inte med den behandlingen mer...

Men jag känner att det bara blir för mycket att gnälla över det på forumet när vi vet att tjurskalle-Hardy aldrig kommer ändra sig.

Tänk om spelarna "gjorde en Almtuna" och själva kickade tränaren. Tänk att mötas av följande text "Brist på engagemang, flexibilitet och en sagolik tjurighet har gjort att spelarna i Djurgården Hockey själva tagit initiativet till att göra sig av med Hardy Nilsson". Känslan skulle vara obeskrivbar. Jag är faktiskt helt övertygad om att Montén & Micke skulle kunna sköta det här själva resten av säsongen.
nu tänker jag skrika.

MAN MÅSTE VARA AKTIV NÄR MAN HAR MED MÄNNISKOR ATT GÖRA!!! MAN KAN INTE LEDA ETT LAG MED ETT BLOCK OCH NOLL AKTION I BÅSET!!!Så. Det håller inte. Sista time-outen igår fick mig att nästan kräkas. Ingen såg på någon annan, alla hade robot-eyes. Micke och Hardy pratade knappt med varandra. Micke pekade lite försynt på Blocket och Hardy ritad enågot. Det KAN INTE vara så man leder ett lag. Fan vad illa det såg ut. Årets DIF och fjolårets också måste ha någon som LEDER LAGET. Fan.

Fan.

Fan.
Då jag pga familjeangelägenheter heter kan se matcherna på plats denna höst följer jag matcherna på TV. Under den sista time-oten zoomades coachernas taktiktavlor in. Ulf Dahlén hade ritat hur laget skulle försvara sig. Lite bågar åt olika håll. Hardy hade skrivit 49 34 4 9 46. :)
Shitkicker

Re: Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev: Vi behöver en "Hamrén"-typ. Bänkar och ställer över spelare som missköter sina uppgifter/är dåliga. Det ska finnas prestige i att lira.
Undrar om vi inte snarare behöver en Per Bäckman-typ i båset. En genuint och fundamentalt ond människa som varenda spelare i truppen känner direkt obehag inför och inte vågar se i ögonen efter en förlust. Management by fear henceforth, please. Bort med tryggheten, prestera eller försvinn ifrån Sveriges största och bästa idrottsförening.

Jag vill ha en tränare som kliver ner och ger Boumedienne en offentlig hårtork, i båset, när han gör bort sig ute på isen. Jag vill se saliven spruta och adrenalinet koka över. Jag vill ha en elak jävel. Jag vill inte ha en handlingsförlamad, grånande coach som lever på gamla meriter och blickar ut över isen likt en lobotomerad uv när det verkligen, verkligen gäller. Ge dig nu, Hardy. Du brinner inte för det här längre.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev: Vi behöver en "Hamrén"-typ. Bänkar och ställer över spelare som missköter sina uppgifter/är dåliga. Det ska finnas prestige i att lira.
Undrar om vi inte snarare behöver en Per Bäckman-typ i båset. En genuint och fundamentalt ond människa som varenda spelare i truppen känner direkt obehag inför och inte vågar se i ögonen efter en förlust. Management by fear henceforth, please. Bort med tryggheten, prestera eller försvinn ifrån Sveriges största och bästa idrottsförening.

Jag vill ha en tränare som kliver ner och ger Boumedienne en offentlig hårtork, i båset, när han gör bort sig ute på isen. Jag vill se saliven spruta och adrenalinet koka över. Jag vill ha en elak jävel. Jag vill inte ha en handlingsförlamad, grånande coach som lever på gamla meriter och blickar ut över isen likt en lobotomerad uv när det verkligen, verkligen gäller. Ge dig nu, Hardy. Du brinner inte för det här längre.
Pappa Party behövs. En som ställer in bootsen och sen KLIVER I DEM OCKSÅ!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:

Pappa Party behövs. En som ställer in bootsen och sen KLIVER I DEM OCKSÅ!
Per Bäckman, Don Cherry, Stalin, Darth Vader. <- Min shortlist över acceptabla, nya tränare.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

"När det gäller ”Linkan” så tränar han med Djurgårdens hockeygymnasium, men är inte aktuell för A-lagsspel.
- Som jag sagt tidigare, det är fel fokus. Vårt nuvarande problem är inte att vi har för dåliga spelare eller drabbats av långtidsskador och behöver förstärkning. Vi har tillräcklig kompetens i den nuvarande truppen för att reda ut den här situationen. Dessutom skulle en förstärkning utifrån gå utanför spelarbudgeten, och då är det en styrelsefråga."

Vi har alltså inte för dåliga spelare men vi kan inte göra mål och vi kan inte spela PP (Vi gjorde 2 mål i PP igår men det är alldeles för lite jämfört med hur många PP vi har fått och inte gjort mål)
Nu vill man alltså inte ta in Linkan trots att han kan frälsa vårt PP som alla här inne och alla som har någonting med Djurgården Hockey att göra vet. Jag förstår bara inte hur han tänker.
Om man har läst hela intervjun så ser man också att han inte säger ett enda ord om Hardys insats igår. Jag blir bara irriterad.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Upp med matchtråd för den kommande blockbustern "Vi är på gång - vi är tankande vi är brända!" som i sedvanlig stil utspelar sig på lördagskvällen. Där man om man har tur kan bjudas på små piruetter signerade vissa backar, tafatta anfallsförsök från vår topptrio klasslirare eller helt enkelt underhållning i form av ett sprudlande passningsspel.

Fan vad jag längtar. :|

Ångesten är påtaglig.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Upp med matchtråd för den kommande blockbustern "Vi är på gång - vi är tankande vi är brända!" som i sedvanlig stil utspelar sig på lördagskvällen. Där man om man har tur kan bjudas på små piruetter signerade vissa backar, tafatta anfallsförsök från vår topptrio klasslirare eller helt enkelt underhållning i form av ett sprudlande passningsspel.

Fan vad jag längtar. :|

Ångesten är påtaglig.
Har inte ångest längre. Vi har fått våra proverbiala skinkhalvor särade så många gånger nu att jag liksom tar det i steget. Opåverkad. Nästan. :shock:
kaminor

Inlägg av kaminor »

Shitkicker skrev:Per Bäckman, Don Cherry, Stalin, Darth Vader. <- Min shortlist över acceptabla, nya tränare.
Wikegård.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:
Shitkicker skrev:Per Bäckman, Don Cherry, Stalin, Darth Vader. <- Min shortlist över acceptabla, nya tränare.
Wikegård.

Hans Scheike
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
kaminor skrev:
Wikegård.

Hans Scheike
Kim jung il
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

TICK TACK TOE THERE´s A GAME TOMORROW!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Shitkicker skrev: Per Bäckman, Don Cherry, Stalin, Darth Vader. <- Min shortlist över acceptabla, nya tränare.
Millwall!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Millwall skrev:
Shitkicker skrev: Per Bäckman, Don Cherry, Stalin, Darth Vader. <- Min shortlist över acceptabla, nya tränare.
Millwall!
Nödvändigt inlägg.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Challen skrev:
Millwall skrev:
Millwall!
Nödvändigt inlägg.
Mitt förslag till tränare alltså, dvs. jag själv. Då J*VLAR... Den som såsade då skulle...
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Millwall skrev:
Challen skrev:
Millwall skrev:
Millwall!
Nödvändigt inlägg.
Mitt förslag till tränare alltså, dvs. jag själv. Då J*VLAR... Den som såsade då skulle...
Okej nu är jag med. Kör skiten ur dom hehe :D
Skriv svar