Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Fast det största problemet är väl trots allt att vi för 4-5 år sedan var ett brödgäng som slogs för vår överlevnad. Nu har vi alla sådana enorma krav på laget, framförallt efter 09/10 säsongen.

Kanske inte så konstigt att folk ibland (undertecknad inkluderad, åtminstone ibland) sågar våra insatser längs fotknölarna. Högst rättmätigt.
Precis, allt har ju med förväntningarna att göra, men samtidigt så tror jag att frustrationen ifrån ifjol hänger kvar i år även om jag själv inte hade samma skyhöga förväntningar inför den här säsongen. Vi har samma problem i spelet förra säsongen och all ilska man samlade på sig bara blossar upp igen.

Men samtidigt så känner jag att man måste kunna lägg band på sig själv, visst jag dunkar också näven i bordet och skriker "fitta" i ren frustration när vi släpper in lätta mål, men att sitta i omgång 5 av 55 och häva ur sig att spelare är horor som pissar på DIF och att ledare ska få sparken baserat på hur mycket (eller lite) de viftar med armarna i båset och agerar i intervjuer i PPV-kanaler är riktigt löjligt.
Senast redigerad av Edin den 2011-09-24 23:28:51, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Fast det största problemet är väl trots allt att vi för 4-5 år sedan var ett brödgäng som slogs för vår överlevnad. Nu har vi alla sådana enorma krav på laget, framförallt efter 09/10 säsongen.

Kanske inte så konstigt att folk ibland (undertecknad inkluderad, åtminstone ibland) sågar våra insatser längs fotknölarna. Högst rättmätigt.
Jo men tycker snarare pinsamheten ligger i 20 sidor av oneliners med uselt MSN-språk där man bara skriver hur mycket stryk och hur pissiga varenda spelare i hela laget är. Varje match är det dessutom ett par övertramp där man säger rätt ut att man önskar att vissa dog. Dessutom har det ju nåt den nivån att det inte ens längre spelar någon roll hur det ser ut. Bara folk får ut sina aggressioner här så spelar det inte så stor roll vad de gnäller på. Bara det är någonting.
Kan väl för visso hålla med men det är bara att gilla läget. Det är ganska naturligt i mitt tycke att matchtrådar, där folk skriver live under pågående match, har en tendens att spåra ur.

Den här tråden är ju ett av de bästa exemplen egentligen. Från att ha komiskt sågat allt & alla till att i segerrus fira 3 pinnar är nästintill klassiskt forummaterial. Själv finner jag det tämligen komiskt. :wink:
Jo men som jag skrev tidigare här. Det är illavarslande när 95% av tråden består av piss mot varenda spelare i hela laget, och 5% jubel efter matchen. Det går ju inte ens att urskilja under trådens gång att vi faktiskt gör fler mål än vi släpper in. Inte på långa vägar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Jo men tycker snarare pinsamheten ligger i 20 sidor av oneliners med uselt MSN-språk där man bara skriver hur mycket stryk och hur pissiga varenda spelare i hela laget är. Varje match är det dessutom ett par övertramp där man säger rätt ut att man önskar att vissa dog. Dessutom har det ju nåt den nivån att det inte ens längre spelar någon roll hur det ser ut. Bara folk får ut sina aggressioner här så spelar det inte så stor roll vad de gnäller på. Bara det är någonting.
Kan väl för visso hålla med men det är bara att gilla läget. Det är ganska naturligt i mitt tycke att matchtrådar, där folk skriver live under pågående match, har en tendens att spåra ur.

Den här tråden är ju ett av de bästa exemplen egentligen. Från att ha komiskt sågat allt & alla till att i segerrus fira 3 pinnar är nästintill klassiskt forummaterial. Själv finner jag det tämligen komiskt. :wink:
Jo men som jag skrev tidigare här. Det är illavarslande när 95% av tråden består av piss mot varenda spelare i hela laget, och 5% jubel efter matchen. Det går ju inte ens att urskilja under trådens gång att vi faktiskt gör fler mål än vi släpper in. Inte på långa vägar.
Om du tar illa upp är ju faktiskt förslaget att du inte läser pågående matchtrådar...för att få de 95% som häver ur sig galla att ändra sig känns ganska omöjligt.

Jag håller ju dock naturligtvis med om att det ibland går extremt överstyr.... men det är som det alltid varit (sen jag började kolla på det här forumet 07 någongång). Allt är svart eller vitt. Helvete eller himmel. Forumet är så onyanserat att en grå betongvägg framstår som värsta regnbåge i jämförelse....
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det vi kan göra är att moderera hårdare.

Det jag och alla andra önskar är att vi håller oss undan det värsta.

* Önska inte livet ur våra spelare. Det accepteras inte.
* Attackera inte andra skribenter. Det accepteras inte.

Passion accepteras! och förväntas.

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev:Det vi kan göra är att moderera hårdare.

/M
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 73#p153973

:roll:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

/M
Nej tack.

Det värsta som finns är censurerade inlägg. Så fruktansvärt jävla fjantigt.... Hela poängen med ett forum försvinner om hälften av inläggen plockas bort.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:

/M
Nej tack.

Det värsta som finns är censurerade inlägg. Så fruktansvärt jävla fjantigt.... Hela poängen med ett forum försvinner om hälften av inläggen plockas bort.
Men, att man moderar inlägg där man önskar livet ur Djurgårdsspelare kan väl knappast anses som "fjantigt"? Jag är helt i linje med dig gällande överdriven moderering och censurering, men såna grejer är ju bara omoget trams.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:

/M
Nej tack.

Men, att man moderar inlägg där man önskar livet ur Djurgårdsspelare kan väl knappast anses som "fjantigt"? Jag är helt i linje med dig gällande överdriven moderering och censurering, men såna grejer är ju bara omoget trams.
Äh jag vet inte. Känns som man borde kunna filtrera bort med automatik rent fiktivt att sådan poster är skrivna i ren affekt...och således inte lägga någon vikt vid det.

Men det är min åsikt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:

/M
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 73#p153973

:roll:
Menar du att jag attackerar? Då menar vi olika. Med attack menar jag personangrepp. Att med skarp ton be troll avlägsna sig måste vara ok.

Edit: Det måste finnas ett visst konsekvenstänkande. Att skriva att Josef Boumedienne är skitdålig är en sak. Att önska livet ur honom är en annan. Om skribenten gör det i affekt får skribenten lära sig att sådant inte är OK. Jag hejdar mig dagligen från det jag skulle vilja yttra i affekt. Det kallas att tänka efter. Ibland rinner sinnet över. Då får jag/man vara beredd på att få skit får min/sin glappande trut.

Under match är vi alla mer eller mindre i affekt. Då måste toleransnivån vara högre. Vid övertramp sköter mods detta. :)

Eder i evighet,
Magnutz
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev: Under match är vi alla mer eller mindre i affekt. Då måste toleransnivån vara högre. Vid övertramp sköter mods detta. :)
Fast det är ju just detta i mitt tycke som blir löjligt...då skall någon partisk moderator sitta och avgöra vad han själv i stridens hetta tror är rätt (enligt forumets etikett vill säga) eller fel.

Jag är extremt mot nätcensur. Luktar Kina långa vägar.

Låt folk skriva av sig, är ändå det forumet är mest till för. Sen får folk själv avgöra vad som är läsvärt och inte läsvärt.
Magnutz

Re: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev: Under match är vi alla mer eller mindre i affekt. Då måste toleransnivån vara högre. Vid övertramp sköter mods detta. :)
Fast det är ju just detta i mitt tycke som blir löjligt...då skall någon partisk moderator sitta och avgöra vad han själv i stridens hetta tror är rätt (enligt forumets etikett vill säga) eller fel.

Låt folk skriva av sig, är ändå det forumet är mest till för. Sen får folk själv avgöra vad som är läsvärt och inte läsvärt.
Du missförstår. Det är i de fall då det blir extremt. Då är det mods ansvar. Läs inte in mer. Om du tex skriver att #17 ska dö så tas ditt inlägg bort och du får ett pm. Varför? För att forumets regler säger det. :)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ytterligare en riktigt dålig match av DIF. Endast ett fullständigt horribelt Timrålag lät oss vända på steken. Jag förstår ingenting... hur kan vi ha nio poäng hittills?

Man borde tamigfan läggas in på psyket.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Ytterligare en riktigt dålig match av DIF. Endast ett fullständigt horribelt Timrålag lät oss vända på steken. Jag förstår ingenting... hur kan vi ha nio poäng hittills?

Man borde tamigfan läggas in på psyket.
Ja, det är helt sjukt att vi skrapat ihop till 3 vinster med endast typ 3 godkända perioder. Faktiskt jävligt märkligt.

Vet inte vad det säger egentligen, antingen har alla andra lag extrema problem också eller så är det så att när vi väl - de korta stunder det fungerat - spelar bra så hänger inte andra lagen med?

Nu vill man se lite stabilitet i spelet, tar hellre någon poängförlust några matcher i rad om man åtminstone kan börja skönja tendenser till ett stabilt grundspel, istället för att vinna på motståndarnas uselhet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:

Du missförstår. Det är i de fall då det blir extremt. Då är det mods ansvar. Läs inte in mer. Om du tex skriver att #17 ska dö så tas ditt inlägg bort och du får ett pm. Varför? För att forumets regler säger det. :)
Det jag menar är att gränsen blir väldigt svår att dra, och att det helt godtyckligt stryks poster till vänster & höger...
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Hoppas laget har fått mer självförtoende efter vändningen ...matcher man vänder, fast man spelar dåligt kan vara bra viktiga för o få ihop laget o få en vinnande känsla....Saknar brodin o hans speed..kanske kan undommarna lyfta sig ännu mer om dom får mer speltid?
Skriv svar