Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ge oss Jimmie och Owuya tillbaka så blir det nog genast en liten förbättring. Sen hoppas jag att tränarna rättar till lite saker under veckan, de lär ju ha lite att klura på!

Bit ihop, det finns tyngre förluster än den här även om denna var väldigt tråkig eller nåt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev: Förresten så hade jag en känsla av att det skulle bli 4-2 idag, ville inte säga nåt men så var det. Ni borde rygga mig. Eller...jag borde börja spela själv. För riktiga pengar. "We shell overcome" ftw.
:lol:

Fan vad allt blev mycket roligare efter att läsa den här tråden. Har sagt det förut; men finns inget ställe på nätet som är så roligt att vistas på som difhockey/forum efter en förlust. Ok, nu finns det inte mycket man blir upplivad av efter att ha sett sitt lag bli kölhalade i 3x20 men ni kanske förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:Vi har lyft oss ibland mot bättre motstånd. Våra bästa matcher i år har väl varit Hv i premiären och annandagsmatchen då vi verkligen spelade som i fjol. Skillnaden, i min mening, mot i fjol är nog att vi är så jävla ojämna och att våran lägstanivå är mycket sämre än förra året.
2 matcher av 42 har vi alltså spelat bra, vilket typ stämmer. Nu dröjer det bara en bit in tills nästa säsong i september / oktober då nästa bra match kommer. Det är ju nästan godkänt.

Den som väntar på nåt gott (& blandat?), liksom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev: Förresten så hade jag en känsla av att det skulle bli 4-2 idag, ville inte säga nåt men så var det. Ni borde rygga mig. Eller...jag borde börja spela själv. För riktiga pengar. "We shell overcome" ftw.

Fan vad allt blev mycket roligare efter att läsa den här tråden. Har sagt det förut; men finns inget ställe på nätet som är så roligt att vistas på som difhockey/forum efter en förlust. Ok, nu finns det inte mycket man blir upplivad av efter att ha sett sitt lag bli kölhalade i 3x20 men ni kanske förstår vad jag menar.
terapi, och jag menar det. Hade Frasse låst tråden hade jag lackat ur. Nu har jag skrattat åt en mängd dödgrävarskämt och annat.. mycket ironi och bad level jokes.. det livar upp!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Förresten, det är förbjudet med pyroteknik på hockeymatcher.

Inne i Scandinavium avfyrades minst 4 stycken fyrverkeripjäser i samband med frölundas mål. :shock:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja, i sanningens namn är det stor humor här inne. Nämnda humor når dock sin kulmen när Knirre gör ett av sina mer och mer sporadiska besök här inne. Herregud vilken rolig människa.

För övrigt så är Ljumsken Bremberg inte långt ifrån Knirre...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:

terapi, och jag menar det. Hade Frasse låst tråden hade jag lackat ur. Nu har jag skrattat åt en mängd dödgrävarskämt och annat.. mycket ironi och bad level jokes.. det livar upp!
Ja, ett forum är just det (BADDABING!!!) ett ställe där man skall få uttrycka sig fritt. Men våra mossigaratorer verkar inte tycka riktigt det samma.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Sköna Djurgårn:

Haha, då ska jag skriva sådär i fortsättningen :wink:

Ärligt talat så vet jag inte varför jag kom in på aik, besvikelse över förlusten eller nåt kanske. Jag vet inte. Självklart hör inte det hemma i en sån här tråd.

Jag saknar lefflan, vart är han? Han "shell overcome" sin rädsla och komma tillbaka till forumet.

-daniel-: Självklart är det inte bra. Absolut inte och det har jag aldrig sagt. Men att vi ändå ligger sexa är rätt otroligt och det ger i alla fall mig ett hopp om slutspel.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Biaas skrev:Förresten, det är förbjudet med pyroteknik på hockeymatcher.

Inne i Scandinavium avfyrades minst 4 stycken fyrverkeripjäser i samband med frölundas mål. :shock:
Svenska Hockeyförbundet talar inte Fisk. Och inga av förbundets regelverk är ännu översatta till Fisk i nuläget eftersom Fisk inte talas av speciellt många utanför Sköteborg. Därför vet de inte att det är förbjudet att använda pyroteknik.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-24 22:56:33, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Mäklaren skrev:Ja, i sanningens namn är det stor humor här inne. Nämnda humor når dock sin kulmen när Knirre gör ett av sina mer och mer sporadiska besök här inne. Herregud vilken rolig människa.

LHO?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Biaas skrev:
Mäklaren skrev:Ja, i sanningens namn är det stor humor här inne. Nämnda humor når dock sin kulmen när Knirre gör ett av sina mer och mer sporadiska besök här inne. Herregud vilken rolig människa.

LHO?
:wink:

Ja.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:

Japp det är det vi är här för. Hade ju inte känns så kul att bara läsa lilleman o Co:s inlägg här i tråden efter match. Något liknande:

"Synd men hela vägen mot Guldet killar. Vi tar det här jag lovar!"

"I morse vaknade jag med en tro. Att DIF skulle ta guld. Kärleken före allt! Kärleken till mitt lag är så mycket större än allt annat. Min tröja! KROSSA GNAGET"

" Som Hardy säger så kommer detta att ordna sig. Bara vi visar att vi finns där för killarna. Kanske en Facebookgrupp? En namninsamling! DIF 4 EVER"

:wink:

Jag vill tröstas efter torskar och då är inlägg från killar som Mäklaren, -daniel-, Knirre och Lee Harvey mycket roligare att läsa :lol:
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-01-24 22:58:17, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
lilleman skrev:Vi har lyft oss ibland mot bättre motstånd. Våra bästa matcher i år har väl varit Hv i premiären och annandagsmatchen då vi verkligen spelade som i fjol. Skillnaden, i min mening, mot i fjol är nog att vi är så jävla ojämna och att våran lägstanivå är mycket sämre än förra året.
2 matcher av 42 har vi alltså spelat bra, vilket typ stämmer. Nu dröjer det bara en bit in tills nästa säsong i september / oktober då nästa bra match kommer. Det är ju nästan godkänt.

Den som väntar på nåt gott (& blandat?), liksom.

Den som väntar på nån som gått.....har väntat för länge :?

Tycker nog 6-3 borta mot Tik & 2-1 i Karlstad var "oss i mellan sagt" bra matcher.
Så det ger oss 4 av 42, vi går mot ljusare tider vänner...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Biaas skrev:Förresten, det är förbjudet med pyroteknik på hockeymatcher.

Jag hade velat se en av de där fyrverkeripjäserna fastvirad i Calle Klingbergs k¤#"%"#k - då hade det blivit en riktig klang (Kling?) & jubelföreställning a ' la Jackass.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag har frågat mig själv många gånger hur jag ens orkar skriva här inne. Men seriöst, vem i min/er närhet hade orkat höra på det här jääääävla bittra gnället?! Skönt att få skriva av sig lite och det är väl därför förlusttrådarna är längre än vinsttrådarna, då är man ju inte så upprörd utan mest nöjd och belåten.

Påhopp m.m. får tas med en nypa salt, egentligen vill vi ju alla bara Djurgårns bästa och vi är ju egentligen väldigt, väldigt nära varandra i våra åsikter. Jämför er t.ex. med ett Timrå-, FBK- eller Gnagarfan. Fyfan.

Peace.
Skriv svar