Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Inlägg av Rash »

Fantastiskt skönt med seger! Och dessutom att Tim får avgöra känns också jävligt rätt så mycket som killen sliter.

Härliga DIF!
Lycka är att vara djurgårdare
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jo, Ölvestad är matchens BÄSTE lirare. Så är det. Jag bara måste skriva ut mitt foto från slutspelet och få Fimpens, ottos, Tjärnas och Jimpas autografer på det!!

Vilken fart han hade, Jimpa. Så jävla Järnkamin att det är underbart att se! Lönebonus till honom!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Sjukt viktig seger och det var många som presterade på en bra nivå. Skönt av spelarna å bjuda oss riktiga fans på lite segerdans efteråt också! Hyll till Brodin också. Lär väll kanske bli en liten avstängning, men ändå. :D Vad som hände på läktaren behöver vi inte ens prata om. Dock så är det dags att agera mot packet.

Vad hände med Zibanejad? Tycke han inledde första perioden jävligt bra med både tacklingar och snabbt å bra spel. Sen kändes det som om han inte fick lira mer. Eller?

Djurgårn är bäst i stan och rättvisan är åter skipad. God jul horungar.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Det som hände på läktaren: Sluta överdriv, några av våra fans gjorde bort sig men inte många. Idag var det gnagarna som skämde ut sig.

Någon som har en film på segerdansen? :D

God Jul!
Glory

Inlägg av Glory »

Tipsar er om att inte läsa kommentarerna på sportbladet och expressen. Man kokar över vid endel inlägg..

Ett ex: Låt båda lagen spela publiklöst resten av säsongen på hemmaplan. Samma visa varje gång.

Ja, det brukar verkligen vara oerhört hotfullt hemma på hovet..
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Glory skrev:Tipsar er om att inte läsa kommentarerna på sportbladet och expressen. Man kokar över vid endel inlägg..
Det bara en jävla massa bönder som får utlopp för sitt Stockholmskomplex.

Personligen orkar jag inte kommentera det som hände, förutom att det är jävligt tråkigt, men det tycker väl de flesta.

MVG till samtliga i laget.

GOD JUL!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Kentta skrev:bild 1
bild 2
DANIEL BRODIN - EN JÄRNKAMIN
Förlåt men när jag såg dessa två fantastiska bilder var jag bara tvungen:

Bild

Underbart med vinst, nu får man en riktigt jul iallafall!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Lakrisal, varför säger du förlåt? Bilden är kanon!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lakrisal skrev:
Kentta skrev:bild 1
bild 2
DANIEL BRODIN - EN JÄRNKAMIN
Förlåt men när jag såg dessa två fantastiska bilder var jag bara tvungen:

Bild

Underbart med vinst, nu får man en riktigt jul iallafall!
4.5/5.

Du får ett halvt poängs avdrag eftersom att du skrev aik med versaler.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... aik-fansen
Rrrrrrrrrrrrrrriddarn!
Så ska det låta :)

Man blir fundersam vad folk har bakom pannbenet ibland, kommentarerna är roliga att läsa, dom ligger i höjd med Boorks och det stavas P-A-T-E-T-I-S-K-A
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Måste bara kommentera två saker till innan jag somnar oerhört lycklig.

Nummero uno: Klockren open ice-tackling från Printz på Råtta A ger honom 2 min för roughing? Anledningen enligt experterna är att hans armar kommer upp. Jag hänvisar eder till den så hängivna källan youtube. Titta på klassiska open ice-smällar från NHL. Under nästintill samtliga så kommer armarna upp till en viss nivå. En så kallad naturlig rörelse!

Nummero dos: Brodin delar ut en klockren smäll på Råtta B vid sargkanten. Han åker 2+10 minuter för checking to the head. Anledningen enligt experterna är att han hoppar in i tacklingen när Råtta B inte ser honom. Återigen youtuben, majoriteten av bra tacklingar som gjorts genom åren innehåller någon sorts form av lättning från isen. Vissa kallar det hopp! En så kallad naturlig rörelse! Att sedan inte Brodin innan tacklingen var så vänlig att ropa: "Ursäkta jag har för avsikt att ge dig en ganska så skaplig men vänlig körare", är dessvärre beklagligt, då svensk hockey, inte skola tillåta tacklingar som kan resultera i någon form av smärta. Detta enligt våra mycked meriterade rättskipare(se Kuben, Wolmer, Persson osv).

Helt allvarligt är detta ett jävla skämt! Varför kan man inte bara få tacklas i svensk hockey. Börjar ju lika dambandy det här.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

GOD JUL HORUNGAR!

Jag mår så jävla bra just nu! Livet leker, minst sagt!
Så sjukt underbart att Widing fick göra ett mål idag också. Han trodde knappt på det själv, och det säger väl det mesta om hans självförtroende.
Jag hoppas innerligt att det lossnar nu, för att det förtjänar han.
Mash

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:Måste bara kommentera två saker till innan jag somnar oerhört lycklig.

Nummero uno: Klockren open ice-tackling från Printz på Råtta A ger honom 2 min för roughing? Anledningen enligt experterna är att hans armar kommer upp. Jag hänvisar eder till den så hängivna källan youtube. Titta på klassiska open ice-smällar från NHL. Under nästintill samtliga så kommer armarna upp till en viss nivå. En så kallad naturlig rörelse!

Nummero dos: Brodin delar ut en klockren smäll på Råtta B vid sargkanten. Han åker 2+10 minuter för checking to the head. Anledningen enligt experterna är att han hoppar in i tacklingen när Råtta B inte ser honom. Återigen youtuben, majoriteten av bra tacklingar som gjorts genom åren innehåller någon sorts form av lättning från isen. Vissa kallar det hopp! En så kallad naturlig rörelse! Att sedan inte Brodin innan tacklingen var så vänlig att ropa: "Ursäkta jag har för avsikt att ge dig en ganska så skaplig men vänlig körare", är dessvärre beklagligt, då svensk hockey, inte skola tillåta tacklingar som kan resultera i någon form av smärta. Detta enligt våra mycked meriterade rättskipare(se Kuben, Wolmer, Persson osv).

Helt allvarligt är detta ett jävla skämt! Varför kan man inte bara få tacklas i svensk hockey. Börjar ju lika dambandy det här.
Ett fet +1 på dina beskrivningar! Speciellt på Brodins! +1

Jag håller fullständigt med dig inom tacklingarna. Printz utvisning var löjlig, kändes som en ''måste'' utvisning för att hålla utvisningsminuterna jämna. Brodins är tveksam men visst är den klockren!

För övrigt så mår jag sjukt bra nu! Länge sedan jag mådde så bra som jag gör nu. Extremt roligt att Widing fick göra mål, kom så lägligt också :D Nu lossnar det för honom och han kommer producera som aldrig förr.

Cred till klacken idag också, ni hördes mest och ni uppförde er bäst ;)
Framåt Kämpa Djurgården Vårat Blårandiga Lag!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jockmaniac skrev:Måste bara kommentera två saker till innan jag somnar oerhört lycklig.

Printz utvisning var ju ett skämt, han lägger armarna mot sitt bröst och sätter en klockren tackling, det är ju inte som om han åker med nävarna före och drar in i fejjan på den stackars råttan.

Den andra är dock ingenting att diskutera, Brodin hoppade in i tacklingen, inget snack om saken. Att man lättar efter tacklingar är ju rätt vanligt, men Brodin tog sats och lättade ganska långt innan han fick kontakt. Personligen är jag rätt glad över att han inte fick matchstraff.

Men men, det var ju en gnagare han kängade, och det är jag rätt glad för ;)
Skriv svar