Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Efterlysning!

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:För 2-3 år sedan när DIF var i ett liknande tabelläge som idag & febrilt jagade en slutspelplats.
Då var det nån stjärna här på forumet som la upp en länk till en sida där man kunde tippa det sista 10 omgångarna & få fram en sluttabell.
Tycker det var en skitrolig idé

Någon som minns det eller vet hur man fixar ordning nåt liknande?
(går säker alldeles utmärkt att göra i Excel, men orka.....)
Det fanns (finns?) en användare här på forumet, taddis, och jag har för mig att det var han som skapade en sådan sida. Adressen var taddis.org eller liknande, dock finns hemsidan inte kvar längre. Åtminståne hittar inte jag den.
Säg den glädje som varar
Peter

Re: Frågetråden

Inlägg av Peter »

Prova http://hockeyplock.se. Välj elitserien och sen beräkna tabell.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har klurat en del på en grej:

Almtuna befinner sig just nu i kvalserien. En stor bidragande orsak till det är Mark Owuya.
Olikt utespelare kan Owuya flyttas fram och tillbaka mellan DIF och Almtuna säsongen ut.

Låt säga att Djurgården får kvala och Almtuna även de går till kval - Kan DIF då, av en ren taktisk anledning, kalla in Mark till Djurgården under kvalserien för att få ett handikapp mot Almtuna?
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

DIF_Soldier skrev:Jag har klurat en del på en grej:

Almtuna befinner sig just nu i kvalserien. En stor bidragande orsak till det är Mark Owuya.
Olikt utespelare kan Owuya flyttas fram och tillbaka mellan DIF och Almtuna säsongen ut.

Låt säga att Djurgården får kvala och Almtuna även de går till kval - Kan DIF då, av en ren taktisk anledning, kalla in Mark till Djurgården under kvalserien för att få ett handikapp mot Almtuna?
Det är en mycket intressant fråga!

Annars, om DIF klarar sig undan kvalserien så skulle jag tycka att det skulle vara jävligt kul med Almtuna i Elitserien, åtminstone en kort bortaresa(?).
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja du Soldier.
Du blir väl inte förvånad om jag nämner att just den frågan har snurrat i mitt huvud senaste veckorna.
(det var ju det där med positiva/negativa tankebanor :wink: )

Helt klar intressant senario detta, & jag tror att DIF får/kan hindra Mark från spel.
Det vore ju helt absurt om Mark spikar igen kassen mot DIF i 2 matcher & vi åker ur Elitserien :shock:
Kommer inte ihåg nu så här på rak arm (nån annan kanske har bättre minne), men var det inte ett liknande dilemma förra säsongen mellan 2 lag?
Eller blandar jag ihop det med fotbollsallsvenskan?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:

Ja du Soldier.
Du blir väl inte förvånad om jag nämner att just den frågan har snurrat i mitt huvud senaste veckorna.
(det var ju det där med positiva/negativa tankebanor :wink: )

Helt klar intressant senario detta, & jag tror att DIF får/kan hindra Mark från spel.
Det vore ju helt absurt om Mark spikar igen kassen mot DIF i 2 matcher & vi åker ur Elitserien :shock:

Haha! Indeed!

Man kan åtminståne klart slå fast att personen i fråga inte skulle bli så glad på sin arbetsgivare om man tog bort hans största chans att visa upp sig på elitnivå (Nej, jag räknar inte Lettlandsmatchen)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Södertälje-DIF 26/2

Inlägg av Tessan »

:?: Jag undrar om DIF Hockey och Järnkaminerna har köpt upp en massa plåtar till bortamatchen mot Tälje. Tror att det finns underlag för en storsatsning, ta över på bortaplan. Kanske är vi i denna näst sista match i ett läge då vi kan ta oss till slutspel? Eller så slåss vi fortfarande för att undvika nedflyttning? Kanske är det sista matchen i Stockholm eller dess närhet under denna säsong (förhoppningsvis inte).

Vet att Järnkaminerna satsar på resa till Göteborg och sista fighten, men kan man inte göra en satsning även på denna fight? :?: :!:
Kojak

Re: Södertälje-DIF 26/2

Inlägg av Kojak »

Jag tror inte Södertälje ger oss fler biljetter än den vanliga bortasektionen som tar 150 personer. Skulle de ge oss det så kommer information upp om det.

Men annars är det bara att köpa upp biljetter kring bortasektionen. Vi kommer åka dit med mycket folk, det är jag övertygad om.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Kojak skrev:Jag tror inte Södertälje ger oss fler biljetter än den vanliga bortasektionen som tar 150 personer.
Om dom inte gör det är dom riktigt korkade då deras publiksnitt de 10 senaste matcherna ligger på runt 3500 kanske. Lär vara lika många Djurgårdare som SSKare i Scania rinken. För övrigt så kommer Scania rinken att tillhöra oss denna afton, då SSKs klack inte kommer att kunna ge motstånd åt våran klack då deras klack är mindre än Bajens ishockeyklack (när dom spelade i Allsvenskan sista året) i nuläget. :lol:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Kojak

Inlägg av Kojak »

sthlm_dif skrev:
Kojak skrev:Jag tror inte Södertälje ger oss fler biljetter än den vanliga bortasektionen som tar 150 personer.
Om dom inte gör det är dom riktigt korkade då deras publiksnitt de 10 senaste matcherna ligger på runt 3500 kanske. Lär vara lika många Djurgårdare som SSKare i Scania rinken. För övrigt så kommer Scania rinken att tillhöra oss denna afton, då SSKs klack inte kommer att kunna ge motstånd åt våran klack då deras klack är mindre än Bajens ishockeyklack (när dom spelade i Allsvenskan sista året) i nuläget. :lol:
Sant.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Vet någon om man kan köpa en biljett via JK till bortastå den 28/2 och typ möta upp ni som kommer för att få biljetten då? Var nere på scandinaviums biljettbutik förut men dom sa att jag fick kontakta JK.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Sidney Crosby skrev:Vet någon om man kan köpa en biljett via JK till bortastå den 28/2 och typ möta upp ni som kommer för att få biljetten då? Var nere på scandinaviums biljettbutik förut men dom sa att jag fick kontakta JK.
Sa de att du ska kontakta Järnkaminerna så får du väl göra det då... är det svårare än så? :)
Sjunger avgå Johnny...
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Haha nej naturligtvis inte.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Någon som har koll på om det finns någelunda många klackbiljetter kvar till morgondagens match mot Timrå, tänkte köpa innan matchstart?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar