Ja, det är fanimig det mest sjuka i det här. Sen var jag betydligt mer positiv än andra, trodde liksom att backsidan skulle täcka upp och leverera offensivt så att den här bristen på den riktiga spetsen framåt inte skulle bli så jävla uppenbar. Men oj så fel man fick.SirDIFalot skrev:Det absolut stördaste är ju att det här förutsågs. HÄR. Av människor helt utan hockeyutbildning.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Senast redigerad av -daniel- den 2012-02-01 12:11:43, redigerad totalt 1 gånger.
Läs; Almtorp, MT, Carlsson till att börja med...xxwinniehxx skrev:Vad de än säger är det såklart pengar det är frågan om. Det var väl det agenten (C Sjögren) syftade på med sitt twitterinlägg också.
För många lågpresterande skitspelare med alldeles för höga löner, då blir det såhär.. fråga bara DIF fotboll.
... Finns säkert flera.
-
...många fler. Kyle, Bombom, Holmqvist. I förhållande till sina löner och den roll de förväntas ha är förstakedjan också en otrolig besvikelse.Kall-El skrev:Läs; Almtorp, MT, Carlsson till att börja med...xxwinniehxx skrev:Vad de än säger är det såklart pengar det är frågan om. Det var väl det agenten (C Sjögren) syftade på med sitt twitterinlägg också.
För många lågpresterande skitspelare med alldeles för höga löner, då blir det såhär.. fråga bara DIF fotboll.
... Finns säkert flera.
Det borde Järlefelt/Hardy och co räknat med efter förra året. Att Djurgårns stjärnor är dalande. För stor press har lagts på att förstakedjan ska stå för poängproduktionen, vilket de uppenbarligen inte klarar av i tillfredsställande utsträckning. Bara kolla vårt PP, bedrövligt..
- SirDIFalot
Deras löner kan jag se som berättigade på ett helt annat sätt. Kyle var en toppback sist han var här och Honken har varit grym flera säsonger. BomBom meritlista var väl tillräckligt för att han skulle få 220k, Kyles löne låg väl på 170k enligt någon blogg? Vilket skulle känts som ett fynd om han presterade på samma nivå som sist.xxwinniehxx skrev:...många fler. Kyle, Bombom, Holmqvist. I förhållande till sina löner och den roll de förväntas ha är förstakedjan också en otrolig besvikelse.Kall-El skrev:Läs; Almtorp, MT, Carlsson till att börja med...xxwinniehxx skrev:Vad de än säger är det såklart pengar det är frågan om. Det var väl det agenten (C Sjögren) syftade på med sitt twitterinlägg också.
... Finns säkert flera.
Det borde Järlefelt/Hardy och co räknat med efter förra året. Att Djurgårns stjärnor är dalande. För stor press har lagts på att förstakedjan ska stå för poängproduktionen, vilket de uppenbarligen inte klarar av i tillfredsställande utsträckning. Bara kolla vårt PP, bedrövligt..
Det är spelare som Carlsson, Almtorp och MT. Spelare som under 10 års tid visat att de håller hyfsad ES-nivå och kommer inte bli bättre. Har bevisat att de saknar en spetsnivå och ändå så kräver de 200k+ för att de har hållit sig på elitserienivå i 8-10 år. Det är DEN kategorin spelare vi ska undvika.
Expert.
... och vi skall framförallt undvika att ge dem tvåårskontrakt. Haha, herregud vad sjukt.SirDIFalot skrev:Deras löner kan jag se som berättigade på ett helt annat sätt. Kyle var en toppback sist han var här och Honken har varit grym flera säsonger. BomBom meritlista var väl tillräckligt för att han skulle få 220k, Kyles löne låg väl på 170k enligt någon blogg? Vilket skulle känts som ett fynd om han presterade på samma nivå som sist.xxwinniehxx skrev:...många fler. Kyle, Bombom, Holmqvist. I förhållande till sina löner och den roll de förväntas ha är förstakedjan också en otrolig besvikelse.Kall-El skrev:Läs; Almtorp, MT, Carlsson till att börja med...xxwinniehxx skrev:Vad de än säger är det såklart pengar det är frågan om. Det var väl det agenten (C Sjögren) syftade på med sitt twitterinlägg också.
... Finns säkert flera.
Det är spelare som Carlsson, Almtorp och MT. Spelare som under 10 års tid visat att de håller hyfsad ES-nivå och kommer inte bli bättre. Har bevisat att de saknar en spetsnivå och ändå så kräver de 200k+ för att de har hållit sig på elitserienivå i 8-10 år. Det är DEN kategorin spelare vi ska undvika.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
– Det har varit ett litet utbud av bra spelare. För oss var det aldrig ett alternativ att ge oss in i en budgivning om en fjärdecenter, fortsätter Janne Järlefelt.
Jaha, men det gick ju utmärkt inför säsongen att buda till sig en fjärdecenter (Almtorp), varför var det OK då?
Jaha, men det gick ju utmärkt inför säsongen att buda till sig en fjärdecenter (Almtorp), varför var det OK då?
- SirDIFalot
Haha så stört. Letar fjärdecentrar på sommaren och väntar med en eventuell förstacenter(beroende på Mika-situationen) till vintern då utbudet är sjuuukt mycket sämre. Borde ju fan vara tvärtom. En fjärdecenter kan du alltid hitta i januari om du behöver.-daniel- skrev:– Det har varit ett litet utbud av bra spelare. För oss var det aldrig ett alternativ att ge oss in i en budgivning om en fjärdecenter, fortsätter Janne Järlefelt.
Expert.
Re: Avgå Järlefelt!
Ja dit kommer man självklart per automatik med den bortförklaringen. Dock tycker jag att bortförklaringarna som slängs fram nu tyder mer på att JJ inte klarar av sina uppgifter som värvningsansvarige. Aja finns för och nackdelar med båda förklaringar men jag håller med dig om att pengarna inte borde vara ett problem men mycket möjligt kan vara det.-daniel- skrev:Njae skyller man på ekonomin skjuter man väl sig själv i foten än mer? Hur kan ekonomin se så dålig ut med den publiktillströmningen och brist på stjärnvärvningar (åtminstone om man ser på saken utifrån)? Tycker inte att det är en vettig bortförklaring att i det här läget skylla på ekonomin.crike skrev:Är lite tveksam till att det skulle vara ekonomin då jag i min vildaste fantasi inte kan förstå varför en människa skulle säga att man missade en spelare för att nuvarande klubb inte ville släppa istället för att skylla på att pengarna är slut. Skyll på ekonomin för fan, det måste ju vara den bästa bortförklaringen som finns.-daniel- skrev:Hahahaha... klassiskt.jensa85 skrev: Är så jävla arg så jag skulle kunna dra på han en smäll. Det är sant de
Men helt ärligt talat är det verkligen en skandal av stora mått mätt. Alltså. Är det inte pga ekonomiska aspekter (som de inte vill skylta med utåt) så vet jag inte vart jag tar vägen.... det är så komiskt så det knappt finns ord för skiten.
Våra intäkter borde klart täcka upp för våra lönekostnader, allt annat är skandal.
Eftersom det var snack om långsiktiga mål och visioner här i forumet:
Jag hittade en gammal chatt från 2007, http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4037.
Två gånger där säger Tommy Engström "Vi har en långsiktig plan där målet är SM-guld senast 2010, gärna tidigare. Det är svårt att gå in på detaljer, men vi har en plan och en vision för hur vi ska nå dit."
Det gick ju nästan, men sen verkar det ha skitit sig kapitalt. Saknar Garpenlöv dessutom. Det är oerhört låga odds på att han skulle skött Järelfelts jobb en miljon gånger bättre.
Jag hittade en gammal chatt från 2007, http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4037.
Två gånger där säger Tommy Engström "Vi har en långsiktig plan där målet är SM-guld senast 2010, gärna tidigare. Det är svårt att gå in på detaljer, men vi har en plan och en vision för hur vi ska nå dit."
Det gick ju nästan, men sen verkar det ha skitit sig kapitalt. Saknar Garpenlöv dessutom. Det är oerhört låga odds på att han skulle skött Järelfelts jobb en miljon gånger bättre.
Kul att Garpenlövs raka och ärliga svar på alla frågor.kaminor skrev:Eftersom det var snack om långsiktiga mål och visioner här i forumet:
Fråga: Vilka är era drömvärvningar?
Svar: Nils Ekman - Mats Sundin - Marcus Nilson Niklas Kronwall - Daniel TjärnqvistMikael Tellqvist Johan Garpenlöv
Fråga Vilka är era drömvärvningar?
Svar: Matte Carlsson - Jonas Almtorp - Robban Carlsson - Tim Heed - Pontus Sjögren. Synd bara att Robban och Tim gick till Malmö.
Jan Järlefeldt
Född till sportchef.
Vad krävs det egentligen för att avsätta styrelsen? Är det så enkelt som att få en majoritet vid nästa medlemsmöte?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Ja, så borde det fungera även här.Edin skrev:Vad krävs det egentligen för att avsätta styrelsen? Är det så enkelt som att få en majoritet vid nästa medlemsmöte?
Vad som oroar mig är att man väl innan man röstar bort en styrelse bör ha realistiska förslag på ersättare. Mig veterligen finns inga alls...
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Här har du mig! Sover också alltid bra.-daniel- skrev:Ja, så borde det fungera även här.Edin skrev:Vad krävs det egentligen för att avsätta styrelsen? Är det så enkelt som att få en majoritet vid nästa medlemsmöte?
Vad som oroar mig är att man väl innan man röstar bort en styrelse bör ha realistiska förslag på ersättare. Mig veterligen finns inga alls...
Född till sportchef.
Normalt är väl att styrelseledamöter sitter på 2 år och halva styrelsen väljs om varje år och ordföranden omväljs varje år. Skall man få hela styrelsen att avgå måste man få till en missförtroendefråga där dom då inte känner medlemmarnas stöd och således avgår själva.
Man kan börja med att inte ge styrelsen ansvarsfrihet det är ett ganska stort bevis på missnöje.
Man kan börja med att inte ge styrelsen ansvarsfrihet det är ett ganska stort bevis på missnöje.
Johan Garpenlöv stämmer Djugården på 300tkr:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4336140.ab
Fyfan, det här är säsongen då verkligen allt går åt helvete.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4336140.ab
Fyfan, det här är säsongen då verkligen allt går åt helvete.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.