Var ser man det?
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Försnacket på cmore eller tv 4. Till dagens match.
-
På ett sätt korrekt tycker jag.
Styrman är verkligen inte helt oskyldig. Han startar situationen och börjar även veva, eller försöker iallafall. Men inser ganska snabbt att han förlorar, ser det ut som.
Sen kunde Holland ha slutat tidigare, helt klart.
Men att Styrman "bara står där" som många vill få det som, njea.
Här kan man läsa en sammanfattning
https://www.expressen.se/sport/hockey/k ... kydda-sig/
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Tom borta...
Suck!
Om inte Högström är tillbaka på torsdag så måste vi panikvärva en freeagent på korttids.
Nästan så man sitter och längtar efter Norell när man ser vår backuppställning. Så illa är det.
Tror botten 4:an(DIF,Brynäs,Linköping, Timrå) är den som kommer ligga där i slutet av säsongen(Med nuvarande lag. Bara hoppas att två av Brynäs, Linköping och Timrå är sämre än oss efter sista omgången. Kanske kan Örebro och Oskarshamn blanda sig i.
Just nu har vi alltså:
Pontus J -Arnesson
Hedström Gragnani
Ingman- Rasmus B
Brännstam
Ingen uppställning som skrämmer precis...
Suck!
Om inte Högström är tillbaka på torsdag så måste vi panikvärva en freeagent på korttids.
Nästan så man sitter och längtar efter Norell när man ser vår backuppställning. Så illa är det.
Tror botten 4:an(DIF,Brynäs,Linköping, Timrå) är den som kommer ligga där i slutet av säsongen(Med nuvarande lag. Bara hoppas att två av Brynäs, Linköping och Timrå är sämre än oss efter sista omgången. Kanske kan Örebro och Oskarshamn blanda sig i.
Just nu har vi alltså:
Pontus J -Arnesson
Hedström Gragnani
Ingman- Rasmus B
Brännstam
Ingen uppställning som skrämmer precis...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han har väl tyvärr en historik med ljumskproblem. Var ju lite glas lirare (Tomglas
Det ser inte bara mörkt ut på Kameruns avbytarbänk, även på Djurgården Hockeys….
Det skulle ge oss chansen att hålla oss kvar. Även om Jocke tillslut inser sin tabbe med tränartrion så är det tveksamt om han lärt sig någonting av sitt misstag. I vanliga fall så brukar han köra på i samma spår även när saker inte funkar (Tex Musses PP). Troligtvis skulle Barry i så fall ersättas med Falken, broder Daniel, eller att Jocke helt enkelt ställer sig själv i båset. Alla de tre alternativen tror jag skulle vara minst lika dåliga som Barry. En ny sportsligt ansvarig som har rätt erfarenhet, ödmjukhet och prioriterar föreningens bästa över sina personliga relationer skulle vara precis den friska fläkt vi behöver. Hoppas man hittar någon bra.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-10-16 12:07:36 Kan de som vill Jocke out förklara för mig exakt vad det skulle ge just nu? Det känns lite som att han har gjort sitt absolut men då är det väl bättre att göra det efter säsongen.
Generellt håller jag med om att sportchef bör bytas mellan säsonger, men i detta fallet kan Jocke inte försvinna snabbt nog.
Avgå Jocke.
- Jim Morrison
Vad tycker du att Jocke har gjort dåligt utöver den sämre perioden förra säsongen när Josefson och Strandberg skadade sig samt dessa inledande 11 matcher?B.I.B.A skrev: ↑2021-10-17 14:44:19Det skulle ge oss chansen att hålla oss kvar. Även om Jocke tillslut inser sin tabbe med tränartrion så är det tveksamt om han lärt sig någonting av sitt misstag. I vanliga fall så brukar han köra på i samma spår även när saker inte funkar (Tex Musses PP). Troligtvis skulle Barry i så fall ersättas med Falken, broder Daniel, eller att Jocke helt enkelt ställer sig själv i båset. Alla de tre alternativen tror jag skulle vara minst lika dåliga som Barry. En ny sportsligt ansvarig som har rätt erfarenhet, ödmjukhet och prioriterar föreningens bästa över sina personliga relationer skulle vara precis den friska fläkt vi behöver. Hoppas man hittar någon bra.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-10-16 12:07:36 Kan de som vill Jocke out förklara för mig exakt vad det skulle ge just nu? Det känns lite som att han har gjort sitt absolut men då är det väl bättre att göra det efter säsongen.
Generellt håller jag med om att sportchef bör bytas mellan säsonger, men i detta fallet kan Jocke inte försvinna snabbt nog.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tycker visserligen att kritiken är överdriven men att behöva ställa upp med Ingman, Brännstam, Hedström och Johansson flankerade av en oprövad Bengtsson på 7 backar för att Högström är skadad är direkt oansvarigt, att bli förvånad över 7 raka torsk pga det är i d i o t i.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-17 15:46:25Vad tycker du att Jocke har gjort dåligt utöver den sämre perioden förra säsongen när Josefson och Strandberg skadade sig samt dessa inledande 11 matcher?B.I.B.A skrev: ↑2021-10-17 14:44:19Det skulle ge oss chansen att hålla oss kvar. Även om Jocke tillslut inser sin tabbe med tränartrion så är det tveksamt om han lärt sig någonting av sitt misstag. I vanliga fall så brukar han köra på i samma spår även när saker inte funkar (Tex Musses PP). Troligtvis skulle Barry i så fall ersättas med Falken, broder Daniel, eller att Jocke helt enkelt ställer sig själv i båset. Alla de tre alternativen tror jag skulle vara minst lika dåliga som Barry. En ny sportsligt ansvarig som har rätt erfarenhet, ödmjukhet och prioriterar föreningens bästa över sina personliga relationer skulle vara precis den friska fläkt vi behöver. Hoppas man hittar någon bra.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-10-16 12:07:36 Kan de som vill Jocke out förklara för mig exakt vad det skulle ge just nu? Det känns lite som att han har gjort sitt absolut men då är det väl bättre att göra det efter säsongen.
Att byta hela laget, dumpa HANK och SAMTIDIGT betta på en ålderspensionär som inte varit huvudtränare på ett decennium är antingen naivt eller dumdristigt eller både och.
Jag tror Carey, Lorito, Sören, Videll och några till kommer komma in i det men att säsongen förmodligen redan gått då. Best case play in.
Glöm inte bort alla dessa Djurgårdare som nu utvecklar nyckelrelationer i smartare klubbar... Davidssons är senaste exemplen på egna profiler som nu gör succé någon annanstans. När det beskedet kom utgår man ju från att vi har något bättre på gång. Precis som man gjorde i fallen Hank och Wandell. Men vad presenteras? Engsund? Carey? Cederqvist osv. Utlänningar och "bönder".. Videll är visserligen Stockholmare men helt utan Djurgårdsanknytning om man bortser från några pojkmatcher.
Ollas Mattsson är en av seriens bästa defensiva försvarare som vi säkerligen utan större lönepost kunde haft i truppen om inte skräp hade prioriteras under Jocke-eran. Men han kallas väl stabbig och omodern fortfarande....
Ollas Mattsson är en av seriens bästa defensiva försvarare som vi säkerligen utan större lönepost kunde haft i truppen om inte skräp hade prioriteras under Jocke-eran. Men han kallas väl stabbig och omodern fortfarande....
Jag måste inflika/tillägga att det varit ett jäkla gnäll genom åren kring inavel och Stockholmsprodukter från folk också. Lite damned if you do and damned if you don't. I våras gnällde folk på Robban och backar som Norell och att man ens hörde sig för om Davidsson. När Jocke väl ruskar om i trädet så trånar folk efter egna produkter och Robbans kontinuitet och förutsägbara linjer.Manijock skrev: ↑2021-10-17 20:15:31 Glöm inte bort alla dessa Djurgårdare som nu utvecklar nyckelrelationer i smartare klubbar... Davidssons är senaste exemplen på egna profiler som nu gör succé någon annanstans. När det beskedet kom utgår man ju från att vi har något bättre på gång. Precis som man gjorde i fallen Hank och Wandell. Men vad presenteras? Engsund? Carey? Cederqvist osv. Utlänningar och "bönder".. Videll är visserligen Stockholmare men helt utan Djurgårdsanknytning om man bortser från några pojkmatcher.
Jag säger varken bu eller bä i nuläget men nytänkande idéer och avsteg från Svenska hockeytrender har tidigare varit DIFs adelsmärke. En gång i tiden vann vi framgångar genom att sätta agendan för hur hockeyn skulle spelas och resten av hockeysverige hakade på med ett par års intervaller. Man måste våga lite. Nu kommer vi inte sitta med facit i hand förrän om tidigast ett år eller två men någonstans så förstår jag chanstagningen att pröva något nytt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
MAG skulle väl komma idag?