Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Nice, välkommet!
Så här skulle jag vilja se det:
LillFimp - Josef - Holtz
Dick - Basse - Linus
Rakhshani - Haga - Bokk
Ågren - Wandell - Bergfors
LillFimp - Josef - Holtz
Dick - Basse - Linus
Rakhshani - Haga - Bokk
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Berglund? Han spelar för brunsåsen om du nu missat dettaEspenK skrev:Rakshani Josef Eklund
Dick Strandberg Holtz
Ågren Haga Linus/Bokk
Hank Östman Berglund
Fast tredjelinen har ju iof 0 kemi så den kanske ska röras om lite mer.

Rhett och Bokk tror jag skulle leka bra ja. Sen vill jag gärna se att man fortsätter med Dick och Basse med Berget ytterligare en tid. Annars Ågren in där. Och du glömde Hank.captcash skrev:Nice, välkommet!
LillFimp - Josef - Holtz
Dick - Basse - Linus
Rakhshani - Haga - Bokk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det blir nog risk att Hank blir trettondeforward. Tycker captcash lag ser spännande ut.Praetori skrev:Rhett och Bokk tror jag skulle leka bra ja. Sen vill jag gärna se att man fortsätter med Dick och Basse med Berget ytterligare en tid. Annars Ågren in där. Och du glömde Hank.captcash skrev:Nice, välkommet!
LillFimp - Josef - Holtz
Dick - Basse - Linus
Rakhshani - Haga - Bokk
Där satte jag söndagskaffet i vrångstrupen, mycket oväntat och positivt!
Jocke är klipsk. Undra vad Rhett har för lön? Bokk och Rhett tillsammans lär kosta ungefär som en fjärdedel av vad Bulan kostar.
Vår andra Iranier i klubben efter Mika? Eller har jag missat nån?
Ruskigt vass värvning naturligtvis. Men bara jag som känner att det här kommer göra 0 skillnad? Vi har redan en intressant offensiv. Kommer naturligtvis vara nyttigt när Fimp och Holtz är på JVM, men det enda som skulle göra väsentligt STOR skillnad skulle vara att plocka in en etablerad stor defensiv stark back.
Den här värvningen kommer ju naturligtvis inte skada, men grusar ju förhoppningen om att vi landar en namntung back.
Den här värvningen kommer ju naturligtvis inte skada, men grusar ju förhoppningen om att vi landar en namntung back.
Vi kommer kunna ha fyra bra kedjor som ska kunna producera. Det är väldigt bra att ha ett sånt djup i laget.Manijock skrev:Ruskigt vass värvning naturligtvis. Men bara jag som känner att det här kommer göra 0 skillnad? Vi har redan en intressant offensiv. Kommer naturligtvis vara nyttigt när Fimp och Holtz är på JVM, men det enda som skulle göra väsentligt STOR skillnad skulle vara att plocka in en etablerad stor defensiv stark back.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härlig värvning!
Nu vänder vi det här, de andra har fått tillräckligt försprång nu för att det ska bli spännande till slut.
Nu vänder vi det här, de andra har fått tillräckligt försprång nu för att det ska bli spännande till slut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Mycket bra analys tycker faktiskt Hank blivit ennu slöare på rören i år Farmor skulle göra åttor runt honom vad det gäller fart OCH grannens farmor krossar honom i målskytte precision MEN hank är ändå viktig att ha att slita vid sargen och vara den som står för peppande i omklädningsrummet med sitt hjärtamb81 skrev:Ja. Men undra hur vi ska ställa upp med hyfsat fullt lag. Hedman kan vi nog räkna bort. Räknar med att man kör vidare på de två första kedjorna.EspenK skrev:Men sjukt välkommet!mb81 skrev:Oj. Det kom överraskande.EspenK skrev:Helt Rhett värvning!
Wille-Josef-Holtz
Dick-Basse-Bergfors
Rakhshani-Haga-Bokk
Ågren-Wandell-Linus
Hank
Svårt att få ihop tredje och fjärdekedjorna på nåt vettigt sätt. Men känns som vi skulle kunna få fyra producerande kedjor så här. Hank kommer få sin speltid iaf även som trettondeforward. Rakhshani, Bokk eller Linus skulle man kunna ha å Bergfors plats också. Många rightare i laget nu.
Men en skicklig defensiv back? Två bra offensiva i Högström och Nardella. Sen en talang i Simon! I övrigt, Björnfot, JP, Norell och Ekberg som inte är bra i någon ända. Jobbar och sliter emellanåt, men väldigt mycket mellanmjölk. Vi behöver någon som kan avlasta Tom som backgeneral. Vi kan ju nu allesammans gemensamt begrava myten om att JP håller landslagsklass eller att Norell skulle vara en ung och lovande spelare. De har precis som Alexander Falk kraschlandat på sina respektive nivåer.mb81 skrev:Vi kommer kunna ha fyra bra kedjor som ska kunna producera. Det är väldigt bra att ha ett sånt djup i laget.Manijock skrev:Ruskigt vass värvning naturligtvis. Men bara jag som känner att det här kommer göra 0 skillnad? Vi har redan en intressant offensiv. Kommer naturligtvis vara nyttigt när Fimp och Holtz är på JVM, men det enda som skulle göra väsentligt STOR skillnad skulle vara att plocka in en etablerad stor defensiv stark back.
Fyra producerande kedjor är en lyx guldjagande lag kan unna sig. Vi ska försöka överleva! Då räcker det fint med två spetskedjor, som vi har nu. Det viktigaste är att täta bakåt och börja spela safe. Jag vill ha 2-1 vinster, 3-2, 3-1. Inte Innebandy-siffror. Få slut på svajet fram och tillbaka. Rundningen av Högström och Bokk igår är så jävla typiska för Djurgårdens försvarsspel den här säsongen. Noll öga och känsla, bara en massa fladder och ivrighet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Intressant värvning men vi behöver definitivt en stabil defback
Ceterum censeo Solna esse delendam
Att ha fyra bra kedjor gör att vi kommer kunna ha ännu mer spel i offensiv zon vilket kommer innebära mindre kritiska situationer.Manijock skrev:Men en skicklig defensiv back? Två bra offensiva i Högström och Nardella. Sen en talang i Simon! I övrigt, Björnfot, JP, Norell och Ekberg som inte är bra i någon ända. Jobbar och sliter emellanåt, men väldigt mycket mellanmjölk. Vi behöver någon som kan avlasta Tom som backgeneral. Vi kan ju nu allesammans gemensamt begrava myten om att JP håller landslagsklass eller att Norell skulle vara en ung och lovande spelare. De har precis som Alexander Falk kraschlandat på sina respektive nivåer.mb81 skrev:Vi kommer kunna ha fyra bra kedjor som ska kunna producera. Det är väldigt bra att ha ett sånt djup i laget.Manijock skrev:Ruskigt vass värvning naturligtvis. Men bara jag som känner att det här kommer göra 0 skillnad? Vi har redan en intressant offensiv. Kommer naturligtvis vara nyttigt när Fimp och Holtz är på JVM, men det enda som skulle göra väsentligt STOR skillnad skulle vara att plocka in en etablerad stor defensiv stark back.
Fyra producerande kedjor är en lyx guldjagande lag kan unna sig. Vi ska försöka överleva! Då räcker det fint med två spetskedjor, som vi har nu. Det viktigaste är att täta bakåt och börja spela safe. Jag vill ha 2-1 vinster, 3-2, 3-1. Inte Innebandy-siffror. Få slut på svajet fram och tillbaka. Rundningen av Högström och Bokk igår är så jävla typiska för Djurgårdens försvarsspel den här säsongen. Noll öga och känsla, bara en massa fladder och ivrighet.
Jeppe har spelat upp sig ordentligt denna säsong så kritiken där känns orättvis. Ekberg är duktig i defensiven. Man måste inte vara 1,90 bara för att vara en defensiv back. Känns rätt tröttsamt att det alltid ska snackas om stora defensiva backar.