DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Supersöndag blir det!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Man får väl hoppas på öppet tak, så att lukten av gnaget vädras ut ordentligt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hittills har de väl inte haft stängt tak på någon match där? Förhoppningsvis inte igår heller...minalman skrev:Man får väl hoppas på öppet tak, så att lukten av gnaget vädras ut ordentligt.
Yes, taket var stängt igår mellan BP och aik.Isabo skrev:Hittills har de väl inte haft stängt tak på någon match där? Förhoppningsvis inte igår heller...minalman skrev:Man får väl hoppas på öppet tak, så att lukten av gnaget vädras ut ordentligt.
---
Äntligen! Våran supersöndag är här. Idag njuter vi över att vi är DIF och tar 6 poäng!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Är de klena eller? Fotboll spelas utomhus. eller det kanske var på publikens begäran, de stackarna frös väl annars.20002001 skrev:Yes, taket var stängt igår mellan BP och aik.
---
Äntligen! Våran supersöndag är här. Idag njuter vi över att vi är DIF och tar 6 poäng!
Idag ska Högmo avtackas som det anstår en riktig räddare i nöden! Vill inte ens tänka på var vi kunde ha varit utan honom. Kanske hade matchen nästa söndag mot Öster i bästa fall varit helt avgörande och vår sista chans att åtminstone fixa kvalplats a la 2009. Brrr.
- SirDIFalot
På årsmötet var det en supporter som lämnade in en motion som sa att taket alltid skulle vara öppet. Och den röstades igenom av medlemmarna. Så oavsett väder, öppet tak när DIF spelar.
Expert.
Bra där!SirDIFalot skrev:På årsmötet var det en supporter som lämnade in en motion som sa att taket alltid skulle vara öppet. Och den röstades igenom av medlemmarna. Så oavsett väder, öppet tak när DIF spelar.
- Lee Harvey Oswald
Isabo skrev:Bra där!SirDIFalot skrev:På årsmötet var det en supporter som lämnade in en motion som sa att taket alltid skulle vara öppet. Och den röstades igenom av medlemmarna. Så oavsett väder, öppet tak när DIF spelar.
Synd
Mars, April, Oktober är inte "Fotbollsmånader" i Sverige", rent vädermässigt.
Dumt att inte använda arenans fulla möjligheter, vid behov
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Helt vansinnigt, under derbyt var det så jävla kallt så jag frös arslet av mig och önskade att jag satt hemma i soffan 90% av tiden - trots den underhållande matchen.
- Lee Harvey Oswald
Eller hur-daniel- skrev:Helt vansinnigt, under derbyt var det så jävla kallt så jag frös arslet av mig och önskade att jag satt hemma i soffan 90% av tiden - trots den underhållande matchen.
På gränsen till stört att inte använda de fördelar som finns med nya arenan.
Argument som -Fotboll ska spelas ute blir mest fånigt då vi ändå spelar på plast.
Rent akustikmässigt skulle det ju bli sjukt drag där inne (inte blåst då) med en fullsatt arena..... och med "locket på".
ojoj...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vilket vansinne. När man ändå har ett tak ska vi väl för fan använda det? Bedrövligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det är väl ingen jävla inomhussport vi sysslar med?
Jag tycker det tillhör hela känslan till att gå på höstmatcher att det är kallt.
Skulle inte kunna stå ut med konstgräs+stängt tak. Det skulle inte vara fotboll.
Jag tycker det tillhör hela känslan till att gå på höstmatcher att det är kallt.
Skulle inte kunna stå ut med konstgräs+stängt tak. Det skulle inte vara fotboll.
Losing all hope was freedom.
Just hemkommen från Globenområdet efter en riktigt bra dag med både fotboll och hockey. Halsen tar stryk men det är så det ska vara!
Fotbollen då? Vi förtjänade verkligen tre poäng idag och borde tagit det.
Resten då? Stämningen var bra idag tycker jag.
Vi har världens bästa norrman, det räcker så.
Skriv upp er till Öster away! Årets sista resa är GIVEN!
Fotbollen då? Vi förtjänade verkligen tre poäng idag och borde tagit det.
Resten då? Stämningen var bra idag tycker jag.
Vi har världens bästa norrman, det räcker så.
Skriv upp er till Öster away! Årets sista resa är GIVEN!
Djurgårns IF du är allt jag har!
- SkönaDjurgårn
Det var ju inte ens kallt idag så det är väl lite av en ickefråga tills vidare. Annat var det typ sista matchen på Stadion förra säsongen. FY HELVETE VAD JAG FRÖS, ser fortfarande ut som ett russin. Lämnade den sopiga 0-0-matchen (en missad straff) några minuter tidigare och missade såklart Rajalaksos segermål på övertid. Gaaaaahhhhhh!
- SirDIFalot
Aldrig tak för i helvete... Fotboll är en utomhussport.
Jag frös inte alls på derbyt för övrigt, då är jag ändå en person som gärna har 25 grader inomhus. Märkligt.
Att inte en enda person röstade emot motionen tyder väl i alla fall på att majoriteten får sin vilja igenom.
Jag frös inte alls på derbyt för övrigt, då är jag ändå en person som gärna har 25 grader inomhus. Märkligt.
Att inte en enda person röstade emot motionen tyder väl i alla fall på att majoriteten får sin vilja igenom.
Expert.