Grejen med vår backsida är att det är en del frågor.
Hur bra blir Pulli? Alla är överens om potentialen men resultatet måste fram.
Lindströms nivå nu? En del NHL matcher på kontot men vad är han i SHL mått? Garanterat bra men han måste vara en av de bästa i ligan.
Petterssons bounceback? Efter en del bra år på Shl nivå så dippade han i Rögle, återstår att se om det var en anomaly eller inte. Jag tror han hittar sin nivå igen, iaf liknande han hade hos oss senast.
Berg och Sissons tillbaka i SHL, båda klarar att spela i SHL vet vi sen innan men frågan är hur bra Sissons är egentligen på SHL nivå. Tror definitivt godkänt men det finns en chans att han blir bättre än så!
LaLeggia är i princip en poänggaranti på blå, man får leva med lite sviktande försvarsspel.
Blixt och Ragge återstår att se vart de landar i SHL, båda är bra Hockeyallsvenska backar och nu får de visa att de kan ta en SHL roll. Tror på blixt där, lätt att glömma men han är endast inne i sin fjärde seniorsäsong sen college och han kommer ifrån ett personbästa. Blixt tror jag är kapabel till en top 4 back i många HA lag annars och kurvan går uppåt.
Lirar det mesta här så är det inte så jävla illa som experter tror, då är jag mer osäker med Hävelid faktiskt och även där är det utvecklingspotential