Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Enligt Högsanders källor ska Jocke hänga löst. Fan så jag hoppas på ett par torsk till nu så karljäveln ryker. Bättre för Djurgården på sikt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2021-10-15 22:40:31 Enligt Högsanders källor ska Jocke hänga löst. Fan så jag hoppas på ett par torsk till nu så karljäveln ryker. Bättre för Djurgården på sikt!
Som Morrison var inne på ser jag inte alls hur ett sportchefsbyte ska göra nån slags positiv förändring mitt under säsong, hellre under offseason isåfall.

Det går en rak linje mellan detta och året vi åkte ur - det året skedde inga förändringar.. Känslan är att man vill "visa att man agerar" för den onyanserade pöbeln.

Frågan är bara om beslutet är övervägt med en tydlig plan eller om det görs i affekt och panik. Känslan är, igen, tyvärr det senare
Säg den glädje som varar
DavidSvenne

Inlägg av DavidSvenne »

Är det bekräftat att Josefson lägger skridskorna på hyllorna än?
Martboy78
Säsongskort: Ja

Inlägg av Martboy78 »

DIF_Soldier skrev: 2021-10-15 23:23:49
Manijock skrev: 2021-10-15 22:40:31 Enligt Högsanders källor ska Jocke hänga löst. Fan så jag hoppas på ett par torsk till nu så karljäveln ryker. Bättre för Djurgården på sikt!
Som Morrison var inne på ser jag inte alls hur ett sportchefsbyte ska göra nån slags positiv förändring mitt under säsong, hellre under offseason isåfall.

Det går en rak linje mellan detta och året vi åkte ur - det året skedde inga förändringar.. Känslan är att man vill "visa att man agerar" för den onyanserade pöbeln.

Frågan är bara om beslutet är övervägt med en tydlig plan eller om det görs i affekt och panik. Känslan är, igen, tyvärr det senare
Håller med om att byta sportchef inte skulle göra mycket i båset, är där en förändring måste till. Har Berry tappat omklädningsrummet ska han bort, annars vete fan…
Alltid ------- Oavsett
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

DavidSvenne skrev: 2021-10-16 06:35:06 Är det bekräftat att Josefson lägger skridskorna på hyllorna än?
Nej. Det är bara en tidsfråga.
Avskaffa tre mot tre.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Josefsson kan väl kliva in i båset om det blir förändringar med tränar staben, får väl skola om honom helt enkelt... Visst det är väl kanske ett långskott men tror han kan komma med en hel del rutin i båset ändå... Barry kan väl flyttas till sportchef med sitt kontaktnät om Jocke får gå..?

Som sagt, det här är det sista vi sett av Josef tyvärr...

Skitsamma en torsk idag och en massa ändringar kommer ske, huvuden kommer rulla och dylikt... Men tror det är bättre nu än i vår, spelarna kan ventilera sin frustration inom stängda dörrar osv, ctrl, alt, del...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är inte heller övertygad om att vi måste byta sportchef.
Det man skulle behöva veta är ifall Jocke petar för mycket i spelet?
Jag gillar att föreningen ”äger” den övergripande spelidén, likt Saik haft i snart 15 år.
Men samtidigt har våra pilar pekat nedåt sista åren. Vi blev bara sämre och sämre sista året med Robban, och nu detta.
Robbans Saik går som tåget, Barrys DIF går kräftgång. Någonstans i denna ekvation finns Jocke.

Men som sagt, jag har absolut ingen insyn i det dagliga arbetet. Går inte bortse från att vi haft en hel del som grinat emot också. Inte minst på skadefronten. Jag vill någonstans tro att vi ska kunna vända detta och klättra upp på säker mark utan avskedanden.

Just nu ser dock Jockes strategi av spelet och val av ledare till det (Barry) allt annat än genomtänkt ut. Det liknar mer som Jocke agerat chansartat och förhoppningsfullt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Högström har fått en smäll mot huvudet alltså. Hoppas den är lätt och att han spelar nästa vecka.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det året hade vi ett lag fullt av Djurgårdsprofiler och sparkade dessutom Hardy och Micke under pågående säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Kan de som vill Jocke out förklara för mig exakt vad det skulle ge just nu? Det känns lite som att han har gjort sitt absolut men då är det väl bättre att göra det efter säsongen.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-10-16 12:07:36 Kan de som vill Jocke out förklara för mig exakt vad det skulle ge just nu? Det känns lite som att han har gjort sitt absolut men då är det väl bättre att göra det efter säsongen.
Det är ju enbart spekulativt, men om sportchefen/erna får gå så kanske det ges utrymme för förändringar i spelsystem efter material. Med en dåres envishet vill vi spela på ett sätt som vi uppenbart inte behärskar. Men är inte heller ett fan av att skicka folk och tro att det frälser laget.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Cmore experterna Kronwall o Wiken tar Holland i försvar o dömer ut Styrman som inte försvarar sig. Oväntat då drevet mot Holland har varit han ska stenas o hamna på Kumla.. :shock:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Doyle skrev: 2021-10-16 13:49:00 Cmore experterna Kronwall o Wiken tar Holland i försvar o dömer ut Styrman som inte försvarar sig. Oväntat då drevet mot Holland har varit han ska stenas o hamna på Kumla.. :shock:
Å nu kommer drevet att gå mot dom också... "bara för att dom är Djurgårdare... Buhuhu".

Edit: Det tog 2,74 sekunder så rasar kommentarer in på sociala medier. Märkligt folk i det här landet, lite råkurr i en hockeymatch och folk går bananas. Men när det sker dödsskjutningar på öppen gata var och varannan dag hör man knappt ett knyst...

Jaja, nu blev det lite o/t, men det bjuckar jag på...
Senast redigerad av Buford den 2021-10-16 14:05:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Vet ej var jag ska lägga detta.
Vill bara gratulera den i mina ögon den största och bästa kapten jag har under mina år som Djurgårdare upplevt.
Thomas du är och förblir min absoluta favorit i Djurgården, styrka, ledarskap och framför allt sätter fingret på vad en äkta Järnkamin innebära.
Grattis Thomas.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-10-16 11:57:57
Det året hade vi ett lag fullt av Djurgårdsprofiler och sparkade dessutom Hardy och Micke under pågående säsong.
Sant. Jag menade att man inte agerade "i tid". Lite otydlig där.
Säg den glädje som varar
Låst