Gigantisk skillnad dock. Årets lag har inget baggage eller fixstjärnor som alla tror skall kirra biffen. Det är 2 tunga namn, resten är unga spelare och ett par slitvargar som fått en underdog-stämpel av hela hockeysverige. Man vet att man kan vara betydligt bättre än motståndarna och jag tycker ändå att det synts på isen att självförtroendet finns där även om det slarvats lite (mot Leksand och LHC fjantade man iväg lite väl mycket och blev straffade).BOMBOM BOUCHARD skrev: Vi är som sagt riktigt utsatta i tabellen, att vi sedan har ett antal färre matcher spelade tror jag inte suddar bort eventuella hjärnspöken. Vi åkte ut SHL med ett betydligt "bättre lag på papperet" än nu. Mycket på grund av att vi var just Djurgården och den press det medförde när det skulle avgöras.
Det är dock helt avgörande att vi kan gå in och spela bra och vinna matcher nu på direkten. Annars är det stor risk att det faktiskt kan bli mental uppförsbacke.
Men det är ju Mörka November så jag har inga förhoppningar. Det kommer säkert i vanlig ordning inte börja ljusna förrän efter nyår nån gång. Då bör vi dessutom veta mer kring hur det ser ut med säsongen i övrigt, AHL, NHL osv. Då kan det finnas tabelläge för att antingen sitta lugnt i båten eller möjlighet till både kortsiktiga spetsvärvningar av rang eller långsiktiga diton om ekonomin/placeringen tillåter.