Vinicus skrev:Ledsen om jag tjatar men Jeremy Boyce vore ju riktigt intressant. Jävligt lovande Stockholmskille vars kontrakt går ut. Dessutom borde väl Challe känna till honom väl?
Varför är han så intressant?
Om vi ska ta in en center så ska det vara en center av rang. Men jag tror DIF kommer ta in ett par ytterforwards och jag vill ha in spelare som har producerat bra i AS eller motsvarande nivå under ett par säsonger.
Saviano är superintressant, om han inte har allt för högt löneanspråk så bör DIF definitivt hugga på honom!
Vinicus skrev:Ledsen om jag tjatar men Jeremy Boyce vore ju riktigt intressant. Jävligt lovande Stockholmskille vars kontrakt går ut. Dessutom borde väl Challe känna till honom väl?
GP: 49 G: 2 A: 2 = Kasst! Inga lovande siffror direkt.. Har du sett han lirat?
Sett honom två år i JVM. Lovande defensiv gnuggare. Fått oförtjänt mycket skit just för att han inte producerar. Folk begriper som vanligt inte att klass inte mäts i antal mål utan hur bra man fungerar i sin roll. Det gör Boyce bra! Dock är hans spelstil inget vi behöver i nuläget så i just detta fall är han irrelevant...
Sett honom två år i JVM. Lovande defensiv gnuggare. Fått oförtjänt mycket skit just för att han inte producerar. Folk begriper som vanligt inte att klass inte mäts i antal mål utan hur bra man fungerar i sin roll. Det gör Boyce bra! Dock är hans spelstil inget vi behöver i nuläget så i just detta fall är han irrelevant...
Håller med dig Manjock, var det jag menade med varför han var så intressant, han är inte en spelare vi behöver alls. Hade dock säkert gjort jättebra jobb i BP och en tredje kedja.
Håller med dig Manjock, var det jag menade med varför han var så intressant, han är inte en spelare vi behöver alls. Hade dock säkert gjort jättebra jobb i BP och en tredje kedja.
Anledningen till att jag tycker han verkar intressant är för att det är ett bra tillfälle att plocka en väldigt lovande spelare till oss. Han kan bidra till en bra stomme de närmsta åren. Vi lär förmodligen inte gå upp nästa säsong och jag hoppas att man tänker något längre än så i DIF.
Tror inte Arnesson, Falk, Huddinge-linan, Ljungh för att nämna några är mogna att ta klivet upp till elitserien efter kommande säsong. Samtidigt som då Timmy, Ölvestad, Honken och Fimpen definitvt lagt skridskorna på hyllan. Johner och Saviano känns ytterst tveksamt om de håller vid avancemang.
Det jag försöker säga är att vi måste ha en bra stomme och med många bra junisar finns det bra förutsättningar för det. Får våra yngre spelare utvecklas och ta ansvar med kanske ett "extra" år i allsvenskan kan det vara värt det. Det är ju inte så att vi helt plötsligt kommer ha en ekonomi för att värva stornamn så fort vi avancerar till elitserien utan det gäller att vara förberedda med ett fungerande lag.
Han är som sagt inte någon som "ska" producera poäng utan gör ett jävla jobb, en riktig rollspelare som skulle passa bra in i en tredjelina som tidigare nämnts. Ser honom inte som någon som skulle gå in som center i en första eller andralina.
Jag skulle hellre se Boyce före Ahlén och Calle G. Problemet är väll att han är Center och där är det ganska fullt. Han hade passat som långsiktig ersättare för Honken om han inte förlängt.
Just det faktum att han är ung och är en rivig, defensiv stockholmskille gör att han skulle kunna bli en pusselbit i det generationsskifte som Challe håller på att genomföra.
Jerka skrev:Jag skulle hellre se Boyce före Ahlén och Calle G. Problemet är väll att han är Center och där är det ganska fullt. Han hade passat som långsiktig ersättare för Honken om han inte förlängt.
Just det faktum att han är ung och är en rivig, defensiv stockholmskille gör att han skulle kunna bli en pusselbit i det generationsskifte som Challe håller på att genomföra.
Jag tar hellre forumskribenten Rocky före Calle G och Ahlen. If we gonna lose, lose big! Det är exakt det budskapet Challe skickar om han tar in dessa medelmåttor...
PETTAX skrev:asså det är 5 spots kvar att fylla på forwards sidan. om jag har räknat rätt så har vi 3 centrar i nuläget, med holmqvist, johner och lill krüger. alltså behöver vi 1 center till. problemet är om de har tänkt att fylla 3 spots med juniorer, då har vi bara 2 lediga kvar. ölvestad och kalus vill jag ha in, men ingen center där.
har vi råd med ölvestad och kalus + ev. saviano? jag blir orolig nu. ölvestad kanske inte ens är sugen på att vara med, det är OK i så fall för min del. jag kommer att sakna honom i laget dock. men kalus då? kalus + saviano, har vi råd?
dags för insamling alá otto?
Faktiskt läge för en kampanj "Ersätt Otto"! Där vi samlar in pengar som går oavkortat till att ta in en klasscenter. Skulle själv kunna gå in med en hel del pengar för det.
Finns såklart ingen center som skulle kunna ersätt legenden Otto rakt av men en center av klass skulle vara fint.
Starta en kampanj att få hit tvillingbröderna Donati till Djurgården!
Snälla jag ber,Kan vi inte lämna alla Donati o Klasen skämt åt sidan nu?
Det är lika uttjatat som självdissande invandrarskämt.
Det var sånt man log åt på 90talet.Nu känns det bara som gör om-gör rätt-försvinn.
PETTAX skrev:asså det är 5 spots kvar att fylla på forwards sidan. om jag har räknat rätt så har vi 3 centrar i nuläget, med holmqvist, johner och lill krüger. alltså behöver vi 1 center till. problemet är om de har tänkt att fylla 3 spots med juniorer, då har vi bara 2 lediga kvar. ölvestad och kalus vill jag ha in, men ingen center där.
har vi råd med ölvestad och kalus + ev. saviano? jag blir orolig nu. ölvestad kanske inte ens är sugen på att vara med, det är OK i så fall för min del. jag kommer att sakna honom i laget dock. men kalus då? kalus + saviano, har vi råd?
dags för insamling alá otto?
Faktiskt läge för en kampanj "Ersätt Otto"! Där vi samlar in pengar som går oavkortat till att ta in en klasscenter. Skulle själv kunna gå in med en hel del pengar för det.
Finns såklart ingen center som skulle kunna ersätt legenden Otto rakt av men en center av klass skulle vara fint.
Starta en kampanj att få hit tvillingbröderna Donati till Djurgården!
Snälla jag ber,Kan vi inte lämna alla Donati o Klasen skämt åt sidan nu?
Det är lika uttjatat som självdissande invandrarskämt.
Det var sånt man log åt på 90talet.Nu känns det bara som gör om-gör rätt-försvinn.