DIF i Media
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Anmälan är nerlagd och "supportern" vill ändå ha lite uppmärksamhet i Aftonbladet. Kan väl omöjligt vara Djurgårdare?
Expert.
Nej. Mest troligt att han är bajare.SirDIFalot skrev:Anmälan är nerlagd och "supportern" vill ändå ha lite uppmärksamhet i Aftonbladet. Kan väl omöjligt vara Djurgårdare?
Att det finns supporters som hör av sig till spelare för att skriva/säga ett sanningens ord det är inget nytt. Kan ju inte påstå att han ljuger, även om det naturligtvis är totalt meningslöst att ta upp det med Erik personligen. Ingen blir lyckligare av detta, tämligen övertygad om att Erik själv fattar hur satans usel säsong han gjort. Behöver inte brännmärka honom för det!
Dock är det Erik själv som är den stora boven i detta dramat. Nog för att han har taskig spelförståelse och taktkänsla på isen men herregud är grabben helt bakom flötet utanför också? Joo klart går alltid att skylla på att någon annan tallat på hans iphone men hur jävla blåögd tror han att vi är? Sanningen är nog snarare den än att han antingen förlorat behärskningen i en vardaglig situation eller att han precis som han säger partat med polare, druckit alkohol och återigen så ser vi ett bevis på att de moderna telefonerna behöver ha alkolås. Bara att välja A eller B Erik. Antingen har du aggressionsproblem eller så har du supit dig plakat och burit dig åt som en Bajare. We all been there, å andra sidan är vi andra inte elitidrottare!
Dock är det Erik själv som är den stora boven i detta dramat. Nog för att han har taskig spelförståelse och taktkänsla på isen men herregud är grabben helt bakom flötet utanför också? Joo klart går alltid att skylla på att någon annan tallat på hans iphone men hur jävla blåögd tror han att vi är? Sanningen är nog snarare den än att han antingen förlorat behärskningen i en vardaglig situation eller att han precis som han säger partat med polare, druckit alkohol och återigen så ser vi ett bevis på att de moderna telefonerna behöver ha alkolås. Bara att välja A eller B Erik. Antingen har du aggressionsproblem eller så har du supit dig plakat och burit dig åt som en Bajare. We all been there, å andra sidan är vi andra inte elitidrottare!
DIF i Media
Äh erik är väl människa. Var väl folk härifrån som blev avstängda i slutet av förra säsongen för att dom inte kunde bete sig normalt?
Född till sportchef.
Återigen, Erik är professionell hockeyspelare. Ett yrke som de flesta skulle döda för att få ha. Väldigt få personer får uppleva det han får. Det medkommer dock då en del krav och det är inte mer än rätt. Bland annat att man inte går ut och slirar mitt under brinnande säsong, som vi så ofta diskuterat härinne. Det tillkommer ett krav på en professionalism på, som såväl, av isen. De ska inte bete sig som oxtokiga supportrar. De ska vara välbalanserade och fokuserade! Framförallt är det viktigt när man spelar i en storklubb som Djurgården.android skrev:Äh erik är väl människa. Var väl folk härifrån som blev avstängda i slutet av förra säsongen för att dom inte kunde bete sig normalt?
Tycker Erik visat prov flertalet gånger denna säsong på att han saknar just detta. Ofokuserad och oprofessionell. Som sagt, alla hockeyspelare är inte lagda psykiskt att lira i DIF!
08-hockeyn blöder: ”Nu behöver vi hjälp för att kunna finnas kvar”
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6536472.ab
Läskiga tider. gnaget verkar ha det riktigt tight.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6536472.ab
Läskiga tider. gnaget verkar ha det riktigt tight.
Vet inte riktigt var jag skulle lägga den här bilden. Vet inte riktigt vad jag ska säga heller, mer än att bilden i sig är talande för ett Djurgården på dekis.

Fan vad vidrigt. Hoppas de skäms för att bära den tröjan.

Fan vad vidrigt. Hoppas de skäms för att bära den tröjan.
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Blir illamående av Gustafssons flin...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: DIF i Media
De har precis som många av oss bytt arbetsgivare helt enkelt. Glöm dem! Egentligen ska alla trådar om f d. Djurgårdare i NHL, ES eller var som helst där det spelas hockey i andra tröjor låsas. De som lämnat är luft för mig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker att vi alla ska vara jävligt försiktiga i våran kritik till de spelare som lämnar oss för en högre division.
Lek med tanken att vi ratar alla som lämnar, hur fan ska vi då lyckas få någon att vända tillbaka.
Kan dra några exempel på grisar som inte var/är välkomna tillbaka, enligt synen vissa har.
Kent Nilsson, Thomas Eriksson, Michael Thelvén, Jens Öhling, Orwar Stambert, Arto Blomsten, Tommy Söderström, Marcus Ragnarsson, Niklas Kronwall, Mikael Tellqvist, Marcus Krüger.
Listan kan göras jävligt lång, tänk på att vi spelar i AS, så steget upp till ES är ett steg man oftast måste ta för att kunna gå vidare till NHL.
Vi kan inte kalla alla som lämnar oss för grisar, svikare, med den synen så kommer vi garanterat aldrig få någon att återvända till Djurgården.
Det vi alla istället ska göra är att önska dem lycka till o välkommen tillbaka.
Vist att det är fruktansvärt svårt att se att de sticker till klubbar som vi har krigat emot, o säkert lärt oss att tycka illa om. Men vi måste alla inse att de lagen spelar inte längre i våran liga.
Lek med tanken att vi ratar alla som lämnar, hur fan ska vi då lyckas få någon att vända tillbaka.
Kan dra några exempel på grisar som inte var/är välkomna tillbaka, enligt synen vissa har.
Kent Nilsson, Thomas Eriksson, Michael Thelvén, Jens Öhling, Orwar Stambert, Arto Blomsten, Tommy Söderström, Marcus Ragnarsson, Niklas Kronwall, Mikael Tellqvist, Marcus Krüger.
Listan kan göras jävligt lång, tänk på att vi spelar i AS, så steget upp till ES är ett steg man oftast måste ta för att kunna gå vidare till NHL.
Vi kan inte kalla alla som lämnar oss för grisar, svikare, med den synen så kommer vi garanterat aldrig få någon att återvända till Djurgården.
Vist att det är fruktansvärt svårt att se att de sticker till klubbar som vi har krigat emot, o säkert lärt oss att tycka illa om. Men vi måste alla inse att de lagen spelar inte längre i våran liga.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jepp, så är det desvärre, hoppas att vi trots mindre budget kommer att klara steget upp till säsongen 14/15 ( låter fjärran) och att vi då kan få några gubbar tillbaka...emilin skrev:Tycker att vi alla ska vara jävligt försiktiga i våran kritik till de spelare som lämnar oss för en högre division.
Det har jag blivit hela säsongen... Wennberg svider! Vad gällande Erik, har en god vän som är Frölundait. Stollen kommer in i min boning med världens flin och frågar hure känns att "vi" snodde Erik Gustafsson??? Kan meddela att jag svarade med ett ännu större flin och med orden: "Ni vet fan inte vad ni gett er in på"!!!Daniel08 skrev:Blir illamående av Gustafssons flin...
Räcker så...
Men varför bryr ni er om honom då om ni tycker han är så dålig? Det finns mängder med spelare de senaste åren som jag tyckt inte ska få förlängt, och när föreningen inte förlänger med denna spelare så blir jag för det första inte förvånad eftersom jag gjort samma analys om just den att spelaren inte platsar i laget. Då börjar jag ju inte gråta om att han byter klubb utan då blir jag ju bara glad att alla parter blev nöjda i slutändan.Manijock skrev:Det har jag blivit hela säsongen... Wennberg svider! Vad gällande Erik, har en god vän som är Frölundait. Stollen kommer in i min boning med världens flin och frågar hure känns att "vi" snodde Erik Gustafsson??? Kan meddela att jag svarade med ett ännu större flin och med orden: "Ni vet fan inte vad ni gett er in på"!!!Daniel08 skrev:Blir illamående av Gustafssons flin...
Räcker så...
Personligen tyckte jag EG gjorde det ganska bra med tanke på mina förväntningar innan säsongen. Han gjorde en bra start och en mindre bra start. Tror han kan bli riktigt bra i framtiden. Synd att vi tappar honom.
spelare kommer och går. Junisar vill utvecklas och komma vidare till NHL, ta nästa steg. Vi är I allsvenskan, bara naturligt att junisar drar vidare till ES för at sedan försöka ta sig vidare till NHL. Bara hoppas att vi fostrat dom och gett dom en så pass bra utbildning så att dom känner att senare I livet vill komma tillbaka och ge tillbaka till klubben som förhoppningsvis betytt mycket för dom i sin utveckling.
enl mig är det bara patetiskt att blajja om att man hatar dom och dom är luft och bla bla
enl mig är det bara patetiskt att blajja om att man hatar dom och dom är luft och bla bla
-
En intervju med förre DIF backen Thomas Johansson
http://diftankar.blogspot.se/2013/04/in ... homas.html
http://diftankar.blogspot.se/2013/04/in ... homas.html