Vikas skrev: ↑2025-03-13 18:36:37
Jag hoppas bara att vi inte sitter här framåt vårkanten och repeterar "tänk om..." gällande målvaktsfrågan.
Det samma hade kunnat sägas om vi tar in Gidlöf och han inte håller för trycket. Vissa verkar spela upp honom som en världsmålvakt, han har förvisso gjort det bra i SHL men det är skillnad att komma in och spela "liv & död"-matcher med Djurgården i ett kval - jämfört med glada dalmasar på läktaren som fortsätter applådera om man så kastar in 12 baljor i egna krysset.
Att vi har tillgång till Gidlöf är förstås fantastiskt, men det hade varit mer av en chansning i mitt tycke att lovat honom en förstaspade i dagsläget och steppat Hävelid åt sidan.
Sitter verkligen hela dagarna och tänker på hur jag kommer reagera om vi inte går upp. Jag förstod inför slutspelet för två år sedan att det skulle bli tufft mot Modo, men hade ett litet hopp. Förra säsongen förstod jag redan i kvarten att vi inte kommer kunna vinna mot Brynäs.
Den här säsongen tror jag verkligen vi går upp och jag skulle må så jävla dåligt om vi misslyckas.
Mattias_87 skrev: ↑2025-03-14 19:29:48
Sitter verkligen hela dagarna och tänker på hur jag kommer reagera om vi inte går upp. Jag förstod inför slutspelet för två år sedan att det skulle bli tufft mot Modo, men hade ett litet hopp. Förra säsongen förstod jag redan i kvarten att vi inte kommer kunna vinna mot Brynäs.
Den här säsongen tror jag verkligen vi går upp och jag skulle må så jävla dåligt om vi misslyckas.
Tittar man nykter så ska vi ju gå upp, ingen är i närheten av att matcha samma uppställning som oss. Men sen kan allt hända i ett slutspel. Känslan av ”nu eller aldrig” ger en ångest deluxe.
Mattias_87 skrev: ↑2025-03-14 19:29:48
Tittar man nykter så ska vi ju gå upp, ingen är i närheten av att matcha samma uppställning som oss. Men sen kan allt hända i ett slutspel. Känslan av ”nu eller aldrig” ger en ångest deluxe.
"Nu eller aldrig" har ju upprepats inför varje ny säsong i HA. Vi kommer få fler chanser även om detta är den absolut bästa chansen hittills.
Vi har så många ledare den här gången att det knappast bör falla på varken inställning eller kvalitet. Våra största fiender är en riktigt dålig start i en matchserie eller rejäl otur med skador.
Någon som vet varför Viggo Björck inte spelat senaste matcherna med J20? Smygtränar han med A-laget istället? Ek brukar ju rapportera om formationerna från träningarna, men inte sett något om det sedan laget gick in i slutspelsbubblan.
mistermister skrev: ↑2025-03-15 09:02:56
Någon som vet varför Viggo Björck inte spelat senaste matcherna med J20? Smygtränar han med A-laget istället? Ek brukar ju rapportera om formationerna från träningarna, men inte sett något om det sedan laget gick in i slutspelsbubblan.
Luktar ju skada/sjukdom. Svårt att se att han står över J20-matcher bara för han tränar med oss.
schampo skrev: ↑2025-03-14 21:17:55
Nu får skiten börja!
Är du inte klok? Vill typ inte det. Allting känns väldigt harmoniskt just nu. Serievinnare, råg i ryggen, framtidstro. Man är en bra sambo och en bra pappa. Glad och visslande....
Fallhöjden är hög, och man vet att det knappast kommer gå spikrakt uppåt. När allting drar igång gör även eländet det.
Nu får skiten börja!
Är du inte klok? Vill typ inte det. Allting känns väldigt harmoniskt just nu. Serievinnare, råg i ryggen, framtidstro. Man är en bra sambo och en bra pappa. Glad och visslande....
Fallhöjden är hög, och man vet att det knappast kommer gå spikrakt uppåt. När allting drar igång gör även eländet det.
Hade gärna stannat tiden ett tag till....
Bli inte bekväm nu, nya möjligheter lurar runt hörnet, motgångar föder framgångar
Nu får skiten börja!
Hade gärna stannat tiden ett tag till....
100% det här. Skulle helst vilja bli sövd och få vakna när nästa säsong ska börja.