Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Detblir3poäng skrev: 2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
Abrahamsson är väl lulä-supporter, att han dessutom försöker få det till att vara "helt oprovocerat" är ju bara osmakligt.
It's the hope that kills you.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tänk om det fanns något hopp för den här säsongen. Tänk om klubben agerade i tid INNAN det är för evigt försent.
Tänk om det kunde hända något positivt.

Vi är beroende av att ha en trogen publik som ger allt på matcherna. Vem blir lockad av att bli DIF med halvfullt på läktaren och en bortaklack som låter minst lika mycket som hemmaklacken.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Tjomme hade väl familjen kvar i Stockholm och har inte förlängt med Leksand?
Kan vara en lösning.

Vet inte om den är rätt eller fel dock.
vincebrgstr

Inlägg av vincebrgstr »

Det skulle inte vara helt fel, bättre än Jocke iallafall.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

B.I.B.A skrev: 2021-04-15 12:17:42 Man får hoppas att han är väl påläst om svensk hockey. Utländska tränare brukar oftast sluta med fiasko i Sverige, får rejäla Modo-vibbar från denna värvning. Gissar att vi åker ur om han inte får sparken innan december. Frågan är hur om Jocke ens vågar sparka honom nu med tanke på all hype man skapat?
Told you so.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag har aldrig varit förtjust i Jocke som sportchef. Det är inte många som går direkt från att vara spelare till att bli sportchef för ett lag. Jocke kändes som en paniklösning när Challe slutade som sportchef och som har blivit kvar. Barry kanske hade varit ett bra alternativ som sportchef istället, för det finns ju ingen i hela SHL som har större kontaktnät och större erfarenhet än han. Det var tydligen tack vare honom som Paul Carey valde DIF. Han var ju sportchef i KHL i några år.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Martboy78
Säsongskort: Ja

Inlägg av Martboy78 »

Sen har väl inte direkt Carey varit bra så…
Alltid ------- Oavsett
Praetori

Inlägg av Praetori »

Martboy78 skrev: 2021-10-15 16:58:00 Sen har väl inte direkt Carey varit bra så…
Det var inte Davidsson efter att Liv dött heller.
Just i fallet med Carey är jag beredd att se mellan fingrarna ett gäng matcher. Även om han skulle bli bänkad för säsongen skulle jag inte såga honom framåt våren. Sen är det upp till tränarstaben att spela grabbarna efter förmåga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Hur var det att kliva in i Tegera arena ?

– Det kan inte bli bättre och så som det var ikväll vill man ju ha det i varje match. Det är verkligen Sveriges bästa fans och det är bara att njuta av det.

Ekberg känner själv att han fått en rejäl nytändning i Leksand och kommer att trivas betydligt bättre nu än vad han gjort under den senaste tiden i Djurgården.

– Jag gillar spelet här och det är sköna gubbar att spela med och grymt tränarteam. Jag känner mig absolut mer uppskattad här än i Djurgården. Det är ingen tvekan om det, avslutar han.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

DIFdalarna skrev: 2021-10-15 18:25:13 Hur var det att kliva in i Tegera arena ?

– Det kan inte bli bättre och så som det var ikväll vill man ju ha det i varje match. Det är verkligen Sveriges bästa fans och det är bara att njuta av det.

Ekberg känner själv att han fått en rejäl nytändning i Leksand och kommer att trivas betydligt bättre nu än vad han gjort under den senaste tiden i Djurgården.

– Jag gillar spelet här och det är sköna gubbar att spela med och grymt tränarteam. Jag känner mig absolut mer uppskattad här än i Djurgården. Det är ingen tvekan om det, avslutar han.
Önskar honom all lycka. Kanske drar en puck via plexikanten och in :D eller har de infört en regel mot det?
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Dusinator skrev: 2021-10-15 18:27:54

Önskar honom all lycka. Kanske drar en puck via plexikanten och in :D eller har de infört en regel mot det?
Sargens/plexits förlängda ”guds” hand, minns det som igår :)
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Martboy78 skrev: 2021-10-15 16:58:00 Sen har väl inte direkt Carey varit bra så…
Säg någon som har varit bra förutom målvakterna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
gaspo

Inlägg av gaspo »

Dusinator skrev: 2021-10-15 18:27:54

Ha ha ha grabben har varit där i några dagar.
maag80

Inlägg av maag80 »

Jag undrar en sak...
Falken?
Ifall Barry får dojan här framöver, kommer Nichlas överhuvudtaget stanna kvar som assisterande eller kan han rentav redan hoppa upp som head coach?
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

maag80 skrev: 2021-10-15 21:46:06 Jag undrar en sak...
Falken?
Ifall Barry får dojan här framöver, kommer Nichlas överhuvudtaget stanna kvar som assisterande eller kan han rentav redan hoppa upp som head coach?
Skulle det kunna vara så att Barry är en för dålig matchcoach? Att han istället ska jobba med analys från läktaren och låta någon annan huvudansvara för matchcoachningen, typ Falk? En tanke…
Låst