Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:
Henke_F skrev:
Farstakostym skrev:
Henke_F skrev:
MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej då, Bärsen var väl en av våra bästa backar eller ja "den bästa". Misstagen som kom i Lulematcherna när hela laget verkade tagit ledigt kan man inte klandra honom för.

Tycker det bör förlängas med honom och värva in en rutinerad till för att täcka upp på backsidan.
Visst vore det något, men samtidigt kan vi inte ha sex kedjor med backar.
Nej så skall det ju inte vara.

Men Arnesson försvinner, Nordlund kan väl kvittas mot Hultström-värvningen, sen vad är det för status på Fernholm egentligen? Tycker man hört dubbla budskap där.
Bärsen hade ju korttidskontrakt och är ju inte med i beräkningen om man inte skriver nytt. Så det är ju minst två stycken spelare mindre än säsongen som var iaf, kanske tre stycken om Fernholm tvingas sluta.

Eller har vi värvat någon mer back som jag glömt?

Lägger Fernholm av så tycker jag det måste in 2st med aningen mer rutin än vad vi har för tillfället.
Jag tycker det känns rätt krystat när folk försöker förklara varför det behövs fler backar eller hur det borde finnas utrymme för det. Skit i hur många som försvunnit. Det handlar väl om hur många vi har under kontrakt? Man ersätter ju inte dom man tog in för att bredda/spetsa under säsongen. Då skulle ju trupperna växa år efter år.

Vi har i nuläget 10 backar under kontrakt och har meddelat att vi vill ha kvar Norell. Den enda vi med 90% säkerhet kan säga försvinner är ju Deilert.

Fernholm-situationen har tagits upp många gånger, så länge det inte är 100% klart redan idag att Fernholm inte spelar en enda match eller deltar i en enda träning kommande säsong så kan han inte ersättas idag då vi är fast med hans lön. Om han inte blir tillgänglig får vi ta det då helt enkelt.

Även OM vi räknar bort både Fernholm och Deilert så ger det oss nio backar om vi räknar in Norell. Man spelar helst med sex samtidigt. Standard är att ha ungefär åtta under kontrakt.

Det är ju verkligen inte logiskt för oss att värva en och i synnerhet inte två till backar så länge nuvarande truppsituation ser ut som den gör. Det kan man ju inte blunda för.
Inte riktigt sant, så till vida det inte har förändrats de senaste åren. Är det så så har jag fel såklart.

Men så här var det förut. 90 dagar efter att en spelare skadat sig och inte deltager i verksamheten (spelar match eller tränar) så betalar klubben spelarens lön. Men efter det kickar försäkringen in och klubben slipper lönen. Så om det fortfarande är så här så vi inte betalat för Fernholm något under hela våren, och gör det inte nu heller. MEN det betyder ju inte att man kan shoppa loss på en back för det. För rätt var det är så kan han vara frisk och är tillbaka i träning och då gäller hans kontrakt och DIF betalar lönen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

John Terry skrev:
Inte riktigt sant, så till vida det inte har förändrats de senaste åren. Är det så så har jag fel såklart.

Men så här var det förut. 90 dagar efter att en spelare skadat sig och inte deltager i verksamheten (spelar match eller tränar) så betalar klubben spelarens lön. Men efter det kickar försäkringen in och klubben slipper lönen. Så om det fortfarande är så här så vi inte betalat för Fernholm något under hela våren, och gör det inte nu heller. MEN det betyder ju inte att man kan shoppa loss på en back för det. För rätt var det är så kan han vara frisk och är tillbaka i träning och då gäller hans kontrakt och DIF betalar lönen.
Senaste träningen vi vet att han gjorde var kring nyår. Så vi har nog degat mer lön än folk tror.
Expert.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

http://www.hockeysverige.se/2015/04/24/ ... um=twitter

Kommer nog vara tyst ett tag nu.

Edit: Jocke Eriksson blir intervjuad angående framtida nyförvärv och säger att det blir lugnt nu ett tag.

Nu blir det lugnare framöver och fokus riktas istället mot organisationen runt spelartruppen. Joakim Eriksson menar å ena sidan att Djurgårdsfansen inte kan räkna med särskilt mycket på värvningsfronten – å andra sidan vill den nye sportchefen inte stänga dörren helt.
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stavhoppet »

Om vi inte kan få in spets som verkligen är spets så håller jag nog med SDA att man ska avvakta och se hur våra yngre backar löser uppgiften.

De är alla på väg uppåt i karriären, de flesta spelade sin första SHL säsong och har nu ett års erfarenhet att kunna dra nytta av nästa år.

Den som jag kommer att sakna är Arnesson som i mina ögon var den bästa macken sett över hela säsongen förra året.

Om man ska satsa på en spetsback (beroende på om det finns någon ekonomi kvar) så skulle jag vilja att man hörde med Thoresen och Silje Holös om de kan försöka övertala Jonas Holös att komma och spela i Djurgården nästa säsong.

En spetsback som skulle kunna leda vårat lag som dessutom skulle kunna användas både i offensiva och defensiva situationer.
ciirree

Inlägg av ciirree »

I samma artikel som länkas ovan så nämns också Andreas Engqvist. Man kommer göra plats för honom på ett eller annat sätt när han vill hem.
Som tidigare står det dock att han skulle vilja fortsätta i utlandet ett tag men känslan av den här artikeln, och övriga som poppat upp senaste tiden med Engqvist, är att det är Djurgården som gäller när han ska till Sverige. A la Thoresen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad udda det känns att vi var i princip klara med truppen i mars månad.

Vad ska vi snacka om hela sommaren?
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Fan vad udda det känns att vi var i princip klara med truppen i mars månad.

Samtidigt ganska skönt endå. Iaf för gruppen, tror jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Fan vad udda det känns att vi var i princip klara med truppen i mars månad.

Ja, det är ju jättebra att ha truppen spikad och klar så tidigt som möjligt.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:

Ja, det är ju jättebra att ha truppen spikad och klar så tidigt som möjligt.
Fast tråkigt för oss, som du nämnde.

Vi får prata godbitar vi redan har. Thoresen och Sören blandat med lite Sallinen?

Fullsatt på öppna isträningen nu när vi värvat Thoresen? :lol:
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:
John Terry skrev:

Senaste träningen vi vet att han gjorde var kring nyår. Så vi har nog degat mer lön än folk tror.
Ja just det. Han har ju prövat ett par gånger på is med laget. Ja då bryts ju isf skadefrånvaron och klubben betalar. Dumt kan jag tycka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

John Terry skrev:
SirDIFalot skrev:
John Terry skrev:

Ja just det. Han har ju prövat ett par gånger på is med laget. Ja då bryts ju isf skadefrånvaron och klubben betalar. Dumt kan jag tycka.
Det är ju en del i "hjärnskakningstrappan"som man "måste" följa.. Planen eller tanken var väl inte att han skulle vara borta hela säsongen. Blir lite moment 22.
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Ingen Gysbers nästa år. Fällström tillbaka i 100% träning och Fernholm tar det steg för steg.

http://difhockey.se/artikel/5544/

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Apropå ingenting.

I tider då Växjö vinner SM-guld, känns det fantastiskt att vi förra året hade sex backar som är egna produkter. Otroligt jobb av DIF, och kommer blir bättre. Det enda som är bittert är att vi inte kunde ge fler J-Fw chansen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Härligt informative text för att vara DIF.
Samtidigt tar den ju död på många spekulationer vilket kommer göra sommaren ännu jobbigare.

Tror dom får sätta go-pro kameror på samtliga spelare och ha live-feeds så vi kan ha något att göra.
mb81

Inlägg av mb81 »

Härligt med svar på frågor från forumet!
Låst