Grabben från Söder skrev:Kul att Manuel ”liksom” Ågren är tillbaka, väldigt oförväntat. Var ska han in i laget och när är han spelklar?
Svårt att se han ta någon annan plats än extraforward denna säsong med tanke på förutsättningarna. Vi har ju rätt bred forwardssida om Jacob, Wirtanen och Dick kommer tillbaka.
Kanske en utlåning till Oskarshamn är en bra idé när han fått träna ikapp och sen slåss om en ordinarie plats först till nästa säsong.
Men har gärna fel och han gör supersuccé.
Vi har en hel kedja som inte håller måttet just nu. Possler, Hank och Bergfors. Skulle säga att han har ganska goda chanser att slå sig in när han kommer upp i matchtempo.
Vad jag förstått av tidigare intervjuer så har han fortfarande tränat på bra vissa dagar, och även gjort en del enkla övningar på isen. Gör han 100% från och med nu och klarar sig utan bakslag så gissar jag på 1-1,5 månad fram innan han spelar.
Grabben från Söder skrev:Kul att Manuel ”liksom” Ågren är tillbaka, väldigt oförväntat. Var ska han in i laget och när är han spelklar?
Svårt att se han ta någon annan plats än extraforward denna säsong med tanke på förutsättningarna. Vi har ju rätt bred forwardssida om Jacob, Wirtanen och Dick kommer tillbaka.
Kanske en utlåning till Oskarshamn är en bra idé när han fått träna ikapp och sen slåss om en ordinarie plats först till nästa säsong.
Men har gärna fel och han gör supersuccé.
Vi har en hel kedja som inte håller måttet just nu. Possler, Hank och Bergfors. Skulle säga att han har ganska goda chanser att slå sig in när han kommer upp i matchtempo.
Vad jag förstått av tidigare intervjuer så har han fortfarande tränat på bra vissa dagar, och även gjort en del enkla övningar på isen. Gör han 100% från och med nu och klarar sig utan bakslag så gissar jag på 1-1,5 månad fram innan han spelar.
Jag tror på Ågren. Bra ”hockeysense”.
Helt annan typ än Linus J och när han kom från AS men likheten är att de har just den här hockeysensen. Hittar inget bra ord riktigt men med vissa spelare finns det där bara.
Vissa andra har det inte.
Possler, Hank för att nämna två färska exempel.
Ingen koll alls på Manuel
Vilken spelar typ är han ?
Är han SHL material ?
Vilka styrkor har han ? Någon som har Scoutat ?
Hur som måste han vara bättre än Hank på isen men mindre hjärta
Vad det gäller Hank så skulle hans Stora hjärta vä bra koordinator mellan våra ungdoms satsningar
BIX skrev:Ingen koll alls på Manuel
Vilken spelar typ är han ?
Är han SHL material ?
Vilka styrkor har han ? Någon som har Scoutat ?
Hur som måste han vara bättre än Hank på isen men mindre hjärta
Vad det gäller Hank så skulle hans Stora hjärta vä bra koordinator mellan våra ungdoms satsningar
16 liksom på 3,05. Det är ändå drygt 5 per minut. Rätt skillat bara det!
Hockeymässigt min syn, offensiv spelare, kreativ med puck. Mer en målskytt än en framspelare, men det kan ju ändras (såg ju t.ex inte Lilja som en spelare att toppa assistligan tidigare utan mer en attackspelare).
Oaktat övriga spelare i truppen så skulle en kedja med Wirtanen (klok center med tyngd), Axelsson och Ågren kunna funka.
"Possler har blivit illa skadad i knäet och där befarar vi en korsbandsskada, tyvärr. Det trodde vi kanske inte, men nu har ”magneten” visat att det är störningar på korsbanden och nu ska det göras en uppföljning i form av en artroskopi här framöver. Då kommer man att se hur pass skadad det är och om man måste in och göra en operation, säger Djurgårdstränaren Robert Ohlsson."
Då ser jag gärna en forwardsvärvning också. Ågren kan vi inte räkna med ska bidra någonting och vi måste få bort Hank från de fyra kedjorna. Vill ha honom som forward nr 13.
Manijock skrev:Daniel942: Rätt osmaklig kommentar. Givetvis oerhört tråkigt när spelare skadar sig.
Helt plötsligt går vi från "behöver" en forward till "måste" ha en forward.
Nja, det beror väl på hur man väljer att tolka en text. Jag tolkar det inte som något osmakligt utan mer ett konstaterande över hur väl Possler har bidragit spelmässigt under säsongens gång. Inte något personligt mot Possler som människa. Är ganska övertygad om att Daniel och troligtvis samtliga övriga skribenter här inne lider med Possler.
Så fruktansvärt jobbig skada för Possler. Två sådana tunga skador på kort tid.
Hoppas allt bästa till honom.
Jag har också varit en av hans största kritiker. Oavsett skada har han inte kommit till sin rätt hos oss. Att han fått på tok för mycket chanser är däremot inte hans fel.
Lycka till och jag hoppas du kan komma tillbaka starkare och bättre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm