DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
http://dif.se/2013/10/14/djurgarden-tra ... -botkyrka/
Någon här som ska ut till Botkyrka på onsdag? Jag planerar i alla fall att dra dit!
Någon här som ska ut till Botkyrka på onsdag? Jag planerar i alla fall att dra dit!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Vi får se, det är möjligt att jag tar mig dit. Har ivf inget annat för mig den dagen.
JohanPez skrev:Jag är inne på Högmos spår, bra spelare blir sålda för tidigt. Låt grabben få skörda lite framgångar här varpå också prislappen går upp ytterligare. Finns ingen poäng att vi säljer honom "billigt" till en turkisk klubb som sedan efter några år när han nått sin fulla potential själva säljer honom till en klubb i en större liga. Så länge han är glad och nöjd här och vi inte står vid avgrundens brant ekonomiskt finns det ingen anledning att sälja.Henke95 skrev:Vad betalade DIF för att locka hit honom? Hur som helst så kommer DIF gå med (förhoppningsvis) rejäl vinst när de beslutar sig för att sälja. En spelare av Amarteys kaliber ska inte ägna alltför stor tid i en liga som Allsvenskan. Åtminstone inte så som den ser ut idag.Daniel942 skrev:Under 50 är rea.pulverapa skrev:Är Amartey värd mindre än 30 miljoner kronor?
Edit: Allsvenskan ser ju ut som den gör idag för att alla klubbar resonerar som du, ett sorgligt tankesätt enligt mig. Jag vill att serien ska utvecklas och bli mer konkurrenskraftig internationellt och då vill det ju till att man behåller talangerna så länge som möjligt.
Jag kanske formulerade mig lite illa men jag anser att vi, precis som du nämner, borde sträva efter att utveckla och förbättra Allsvenskan och således kunna ha möjligheten att få ha kvar stora talanger längre än vad vi har idag. Allsvenskan har i nuläget noll dragkraft och länder som Holland och Turkiet har inhemska ligor med avsevärt högre status än den vi har i Sverige.
Något måste göras och det snart, för utvecklingen i övriga fotbollseuropa ökar ständigt och jag kan i dagsläget inte se någon positiv utveckling i Sverige rent fotbollsmässigt.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Sv: Re: DIF Fotboll
Sverige är alldeles för mycket demokratiskt för att detta någonsin kommer att ske.Henke95 skrev:JohanPez skrev:Jag är inne på Högmos spår, bra spelare blir sålda för tidigt. Låt grabben få skörda lite framgångar här varpå också prislappen går upp ytterligare. Finns ingen poäng att vi säljer honom "billigt" till en turkisk klubb som sedan efter några år när han nått sin fulla potential själva säljer honom till en klubb i en större liga. Så länge han är glad och nöjd här och vi inte står vid avgrundens brant ekonomiskt finns det ingen anledning att sälja.Henke95 skrev:Vad betalade DIF för att locka hit honom? Hur som helst så kommer DIF gå med (förhoppningsvis) rejäl vinst när de beslutar sig för att sälja. En spelare av Amarteys kaliber ska inte ägna alltför stor tid i en liga som Allsvenskan. Åtminstone inte så som den ser ut idag.Daniel942 skrev:Under 50 är rea.pulverapa skrev:Är Amartey värd mindre än 30 miljoner kronor?
Edit: Allsvenskan ser ju ut som den gör idag för att alla klubbar resonerar som du, ett sorgligt tankesätt enligt mig. Jag vill att serien ska utvecklas och bli mer konkurrenskraftig internationellt och då vill det ju till att man behåller talangerna så länge som möjligt.
Jag kanske formulerade mig lite illa men jag anser att vi, precis som du nämner, borde sträva efter att utveckla och förbättra Allsvenskan och således kunna ha möjligheten att få ha kvar stora talanger längre än vad vi har idag. Allsvenskan har i nuläget noll dragkraft och länder som Holland och Turkiet har inhemska ligor med avsevärt högre status än den vi har i Sverige.
Något måste göras och det snart, för utvecklingen i övriga fotbollseuropa ökar ständigt och jag kan i dagsläget inte se någon positiv utveckling i Sverige rent fotbollsmässigt.
Förmodligen, tycker dock att åtminstone ambitionen bör finnas där.
Victory is sweetest when you've known defeat.
http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/09/ ... ill-vaxjo/
Sju bussar redan fyllda till säsongsavslutningen! JK har tagit fram fem bussar till för 150 spänn. Skriv upp er! Detta kommer bli sjukt! Som vanligt bilar jag ner med mina kompisar på söndag morgon och firar att jag ( ifall ingenting går fel under kalmar away eller Gävle hemma) är hundaprocentig i år inklusive Svenska Cupen! Detta kommer bli fett, sju bussar klara med tre veckor kvar ungefär! Detta vill ni bara inte missa!
150 kronor är ingenting. Skippa en eller två öl nästa gång ni är ute och ni är redo.
Sju bussar redan fyllda till säsongsavslutningen! JK har tagit fram fem bussar till för 150 spänn. Skriv upp er! Detta kommer bli sjukt! Som vanligt bilar jag ner med mina kompisar på söndag morgon och firar att jag ( ifall ingenting går fel under kalmar away eller Gävle hemma) är hundaprocentig i år inklusive Svenska Cupen! Detta kommer bli fett, sju bussar klara med tre veckor kvar ungefär! Detta vill ni bara inte missa!
150 kronor är ingenting. Skippa en eller två öl nästa gång ni är ute och ni är redo.
100% har jag nog inte varit sedan 2003-2004.20002001 skrev:http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/09/ ... ill-vaxjo/
Om ni kan ta er ut till Botkyrka idag för att se DIF träningsspela. Gör det! Knappast långt dit och hela truppen ska luftas tydligen. Jag är där som vanligt.
Alltid kul med DIF!
Alltid kul med DIF!
NIO bussar klara med 17 dagar kvar till Växjö. Jävlar i lådan alltså, för en gångs skull har folk tagit tummen ur och anmält sig i tid.
Så jävla typiskt att man är utomlands. Fan också.
Det kommer bli att bli riktigt, riktigt, riktigt jävla bra i Växjö! Ni som inte åker kommer helt klart att missa något!Stentuff skrev:NIO bussar klara med 17 dagar kvar till Växjö. Jävlar i lådan alltså, för en gångs skull har folk tagit tummen ur och anmält sig i tid.
Glöm för all del inte bort Kalmar borta på måndag. Sista bortmatchen för i år ni måste ta ledigt för att åka på. Kom igen nu! Vi ska få iväg en buss till kalmar!
Här kommer en liten rapport från Brunna IP och Arameiska-DIF idag.
Vi får bara 1-1 mot ett division 2 lag. Någonting gör Höie rätt för vi vinner inte utan honom
Skämt å sido, självklart en träningsmatch och man ska inte dra för stora vibbar. Arameiska gör en bra match idag. Adde gör vårt mål på en indirekt frispark. Dagens största känga går till Span som varit utanför truppen ett bra tag nu, får chansen att hoppa in idag och blir utvisad. Inge bra för honom.
Dags för hockey igen imorgon!
Passa på att skriva upp er till Kalmar away på Måndag. Vi SKA få iväg en buss!
Edit: Sju JK bussar och två privata bussar fylla till Öster away sista omgången. Alltså nio bussar. Vart ska detta ta vägen? Skriv upp er nu när ni har chansen. Nio bussar med mer än två veckor kvar till match. Jävlar i en liten låda vad detta blir bra!
Vi får bara 1-1 mot ett division 2 lag. Någonting gör Höie rätt för vi vinner inte utan honom

Skämt å sido, självklart en träningsmatch och man ska inte dra för stora vibbar. Arameiska gör en bra match idag. Adde gör vårt mål på en indirekt frispark. Dagens största känga går till Span som varit utanför truppen ett bra tag nu, får chansen att hoppa in idag och blir utvisad. Inge bra för honom.
Dags för hockey igen imorgon!
Passa på att skriva upp er till Kalmar away på Måndag. Vi SKA få iväg en buss!
Edit: Sju JK bussar och två privata bussar fylla till Öster away sista omgången. Alltså nio bussar. Vart ska detta ta vägen? Skriv upp er nu när ni har chansen. Nio bussar med mer än två veckor kvar till match. Jävlar i en liten låda vad detta blir bra!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 7678541.ab
Sex spelare lämnar. Span, Solignac m.m.
Inga större tapp kanske, får se i framtiden.
Sex spelare lämnar. Span, Solignac m.m.
Inga större tapp kanske, får se i framtiden.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/04/ ... pa-mandag/
SKRIV UPP ER!
Ta ledigt en sista gång för årets fotbollssäsong, helt klart värt det.
Själv sätter sig jag och polarna i bilen 12.00 på måndag. Jobbar natt natten mellan söndag-måndag och slutar jobba 07.00 så blir perfekt med ca 4 timmars sömn innan Kalmar. Vi är nog tillbaka i Stockholm runt 02.30 vilket blir perfekt då man börjar jobba 04.00 tisdag morgon. Finns ingen bättre sätt att börja en vecka på än en bortamatch med DIF. Kom igen nu!
Vi ska få iväg en buss dit!
ALLTID OAVSETT!
SKRIV UPP ER!
Ta ledigt en sista gång för årets fotbollssäsong, helt klart värt det.
Själv sätter sig jag och polarna i bilen 12.00 på måndag. Jobbar natt natten mellan söndag-måndag och slutar jobba 07.00 så blir perfekt med ca 4 timmars sömn innan Kalmar. Vi är nog tillbaka i Stockholm runt 02.30 vilket blir perfekt då man börjar jobba 04.00 tisdag morgon. Finns ingen bättre sätt att börja en vecka på än en bortamatch med DIF. Kom igen nu!
Vi ska få iväg en buss dit!
ALLTID OAVSETT!
nu kör vi!
Efter att ha jobbit natt och nu sovit fyra timmar så är man faktiskt sjukt taggad på match. Nu jävlar drar vi till Kalmar!
Efter att ha jobbit natt och nu sovit fyra timmar så är man faktiskt sjukt taggad på match. Nu jävlar drar vi till Kalmar!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Ursäkta mig, men kalmar måste vara det mest meningslösa laget i Sverige. Inga profiler, inga förmågor, inga specialitéer. Ingenting.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)