Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Hmm,
Tycker inte om att Jimmie använder orden "många" och "några", på den här nivån förväntar jag mig "ALLA"!
Tycker inte om att Jimmie använder orden "många" och "några", på den här nivån förväntar jag mig "ALLA"!
Silly Season 2025/26
Jag tror inte det är realistiskt att han kommer till oss men vet någon något om hur det går för Holtz med nhl-kontrakt?
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Fortfarande inte skrivit på Vegas erbjudande. Vet inte vad han väntar på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Då kan vi sluta diskutera detta, skönt att det är klart till 100%!
Silly Season 2025/26
Sportsligt ansvarige Niklas Wikegård anser sig vara ”färdig” med lagbygget lagom till ispremiären.
– Du har ställt den där frågan tusen gånger antar jag. I hockeyn är det aldrig helt klart, men vi är åtminstone fulltaliga och lite mer. Vi är 16 forwards och åtta backar och två målvakter just för tillfället, säger Wikegård till Hockeynews.
kul också att viggo går direkt in i truppen på måndag och börjar träna!
– Du har ställt den där frågan tusen gånger antar jag. I hockeyn är det aldrig helt klart, men vi är åtminstone fulltaliga och lite mer. Vi är 16 forwards och åtta backar och två målvakter just för tillfället, säger Wikegård till Hockeynews.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Vad sa han om Klasen ?fryppe skrev: ↑2025-07-31 08:09:56 Sportsligt ansvarige Niklas Wikegård anser sig vara ”färdig” med lagbygget lagom till ispremiären.
The DIF ONE
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
100% det finns aldrig 100%VicSun81 skrev: ↑2025-07-31 08:06:12 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
The DIF ONE
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Finns en del som vill hålla kvar sitt agg mot juniorer in i det sista.GULD skrev: ↑2025-07-31 09:44:01100% det finns aldrig 100%VicSun81 skrev: ↑2025-07-31 08:06:12 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Handlar väl i mångt och mycket inte om det utan snarare NHL. Unga talanger som inte är färdiga rycks ifrån sin hemmamiljö, går igenom en träningscamp där en efter en droppas av för att sen ta sig till sista laget. Vilket känns som en vinst. Där blir deras enda uppgift att visa upp sig inför fansen över 9matcher. Sen blir de hemskickade till oss. Lite nedbrutna från att ha varit så nära att ta en plats. Vilket gör att vi får tillbaka våra juniorer och behöver reparera deras självförtroende och form. Vi förskjuter vi lagkänslan inom laget som svensk hockey tidigare varit så bra på och det generellt rycker sönder inledningen av serien i form av formationer och dylikt.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-31 09:59:26Finns en del som vill hålla kvar sitt agg mot juniorer in i det sista.GULD skrev: ↑2025-07-31 09:44:01100% det finns aldrig 100%VicSun81 skrev: ↑2025-07-31 08:06:12 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Det är vad jag tror har varit de stora problemområdena tidigare varit och därför är jag så glad över Wikegårds nya approach. Att låta spelarna utvecklas klart och sen bevisa att de kan ta en tröja. Just att få in den svenska träningssmodellen ett extra år gör nog mycket för vissa.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Att han räknar med att han är redo när vi ska börja träningsspelaGULD skrev: ↑2025-07-31 09:41:53Vad sa han om Klasen ?fryppe skrev: ↑2025-07-31 08:09:56 Sportsligt ansvarige Niklas Wikegård anser sig vara ”färdig” med lagbygget lagom till ispremiären.
-
Silly Season 2025/26
Från HN
"När Luke Philp nu tar klivet till SHL hade han även intresse från ett annat lag.
– Förutom Färjestad pratade jag med Djurgården också lite, men Färjestad var mitt huvudspår. Det var den klubben jag ville till, säger Philp till VF.
Han pratade med Djurgårdens kanadensiske back Colby Sissons (bilden nedan) som har erfarenhet av både SHL (HV71) och spel i Sverige. Philp kollade även med ex-brynäsaren Jaedon Deschenau, som han spelat juniorhockey med".
Lär väll knappast varit vårat första alternativ?
"När Luke Philp nu tar klivet till SHL hade han även intresse från ett annat lag.
– Förutom Färjestad pratade jag med Djurgården också lite, men Färjestad var mitt huvudspår. Det var den klubben jag ville till, säger Philp till VF.
Han pratade med Djurgårdens kanadensiske back Colby Sissons (bilden nedan) som har erfarenhet av både SHL (HV71) och spel i Sverige. Philp kollade även med ex-brynäsaren Jaedon Deschenau, som han spelat juniorhockey med".
Silly Season 2025/26
Känns väl lite som att det kunde varit han istället för Snively eller Pettersen i så fall. Skickade säkert ut flera ”krokar” på dom man va intresserade av och sen blev det den så kallade ”short listen” som Wiken nämnde, och där kan han likväl varit uträknad också.Osten östlund skrev: ↑2025-07-31 15:01:27 Från HN
In Wikegård we trust!