Stiff skrev:Synd att vi missade Soares. Han hade producerat duktigt. Utgår från att Oskarhamn fått lätta ordentligt på lädret för att få honom...
Fast dem tappade ju massor av spelare som lyfte hög lön. Sam och McGrath för att nämna några.
Otroligt synd att vi inte fick Soares dock, men jag tycker absolut vi ska jobba för att få in Saviano nu. En första kedja med Saviano - Johner - Sörenssen vore grym.
Sen in med Ölvestad så får vi i bra andra kedja med Guter - Ljungh - Ölvestad också.
Stiff skrev:Synd att vi missade Soares. Han hade producerat duktigt. Utgår från att Oskarhamn fått lätta ordentligt på lädret för att få honom...
Sen in med Ölvestad så får vi i bra andra kedja med Guter - Ljungh - Ölvestad också.
Jag tycker inte att Guter ska spelas där. Jag tycker nästan han ska vara i förstalinan. Killen har potential att göra en poäng per match tror jag.
Absolut det har han helt klart, men den linnan kan behöva det slitet som Sörenssen står för. Guter är bättre målskytt men Sörenssen bättre på att tackla och ta tillbaka pucken.
Dessutom vill jag sprida poängen på två kedjor och sen så spelade Sörensen och Johner bra ihop och Johner har sen tidigare erfarenhet av att spela med Saviano
Jag tycker inte att Guter ska spelas där. Jag tycker nästan han ska vara i förstalinan. Killen har potential att göra en poäng per match tror jag.
Absolut det har han helt klart, men den linnan kan behöva det slitet som Sörenssen står för. Guter är bättre målskytt men Sörenssen bättre på att tackla och ta tillbaka pucken.
Dessutom vill jag sprida poängen på två kedjor och sen så spelade Sörensen och Johner bra ihop och Johner har sen tidigare erfarenhet av att spela med Saviano
Guter måste dock spela med en playmaker. Spelar han med Ljungh och Ölvestad förväntar jag mig oerhört lite av honom.
Guter måste dock spela med en playmaker. Spelar han med Ljungh och Ölvestad förväntar jag mig oerhört lite av honom.
Okej jag viker mig, ni har rätt. Guter i första och Marcus S i andra.
Hade en naiv förhoppning om att få se Saviano-Soares-Johner. Även om det kändes avlägset. Skulle kunna tänka mig att ersätta Soares med Fornataro eller Lundbohm. Men det är väl tyvärr också oerhört osannolikt.
Jag skulle vilja påstå att Måns "på pappret" är våran främste framspelare i nuläget, och därför känns det synd att lira honom med Huddinge, även om det har sina fördelar.
Ölvestad - Krüger - Guter
Den kedjekonstellationen borde kunna finna kemi tycker jag, men då står vi där med Sundberg och Heinerö utan given 3:e länk.
Jerka skrev:Jag skulle vilja påstå att Måns "på pappret" är våran främste framspelare i nuläget, och därför känns det synd att lira honom med Huddinge, även om det har sina fördelar.
Ölvestad - Krüger - Guter
Den kedjekonstellationen borde kunna finna kemi tycker jag, men då står vi där med Sundberg och Heinerö utan given 3:e länk.
Ja, jag vet. Huddinge kommer inte splittras. Bara en tanke...
Ljungh - Sundberg - Heinerö... där snackar vi gambling. Förstår din poäng och jag håller delvis med. Dock bör Huddinge absolut börja med varandra och ges ett stort förtroende (spela tsm, sen spelar det ingen roll om de går in som 1a eller 3e lina) Där måste Zabel våga.
Tror dock att Heinerö och Sundberg får svårt utan Krüger, undrar om det behovet är ömsesidigt dock?
Hur går d med Saviano? Stod ju att han bara var detaljer från att vara klar? Ja detta var ju enligt AB, man vet ju vilka kvalitéer deras journalister besitter..
XantE skrev:Hur går d med Saviano? Stod ju att han bara var detaljer från att vara klar? Ja detta var ju enligt AB, man vet ju vilka kvalitéer deras journalister besitter..
Enligt "Kristoffer Bergström" som skrev artikeln. Vettefan hur bra track record han har. Hade det varit Tomas Ros namn i botten så hade jag nog varit mer övertygad om att det stämde. Säga vad man vill om honom. Men ingen kan ju förneka att han har väldigt bra insyn i DIF när det gäller spelarövergångar.
Grönvitasumo har tagit fram centrar som borde vara aktuella för Rögle! Nån av dem borde vi också kunna hugga på. Framförallt Molinder och Fornataro!
Roligt att han nämner Tjärnqvist som en av de bästa spelarna senaste säsongen i rögle också Såg kanske 5 matcher med rögle förra och han var fan bedrövlig! Säsong 11/12 klass!