DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Klasskillnad på de gamla gnagarna Norling och Stahre vid förlustintervjuerna.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Amartey ska fan inte säljas för under 50mille! Den grabben kommer kunna bli en av dem största!
Hoppas inte Sverige behöver möta Norge i ett VM play-off brara, för PM kommer lyfta Norge till nye høyder...
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Skidlöparn skrev:Amartey ska fan inte säljas för under 50mille! Den grabben kommer kunna bli en av dem största!
Hoppas inte Sverige behöver möta Norge i ett VM play-off brara, för PM kommer lyfta Norge till nye høyder...
Høie kommer säkert att hålla nollan mot Sverige isf.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Stentuff skrev:
Amartey alltså. Så fulländad och felfri. Vilken mittback tar en sån jävla löpning?
Jävla dåre. Jag älskar honom.
Men va fan, springer han nästan hela planen på typ åtta sekunder?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Den mentala stämningen i klacken när Jawo sätter straffen, mmmmmmm... Var helt stissig i timmar efter matchen.
Isabo

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

SkönaDjurgårn skrev:Den mentala stämningen i klacken när Jawo sätter straffen, mmmmmmm... Var helt stissig i timmar efter matchen.
Ja, bara stämningen när det blev dömt straff var ju helt sjuk, och sen exploderar allt. Jag gjorde en Høgmo på läktaren
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Kan vi inte hylla Per-Messias i sista matchen genom att när vi gör mål så gör vi en "Högmo"?
Åh vad jag kommer sakna den mysfarbrorn :cry:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Isabo skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Den mentala stämningen i klacken när Jawo sätter straffen, mmmmmmm... Var helt stissig i timmar efter matchen.
Ja, bara stämningen när det blev dömt straff var ju helt sjuk, och sen exploderar allt. Jag gjorde en Høgmo på läktaren
Ja det var en riktig skön upplevelse! :)

Hela andra halvlek hängde det där målet i luften men vi var ju totalt iskalla när vi närmade oss mål tyvärr. Tur det blev hela fem minuter tillägg!
Isabo

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:Klasskillnad på de gamla gnagarna Norling och Stahre vid förlustintervjuerna.
Ja alltså, Stahre om någon borde väl veta skillnaden på vanligt segerfirande och firandet av en titel. Vid cupguld så stormar man ju naturligtvis planen och kastar bengaler på motståndarläktaren, vinner man Allsvenskan borde det vara ännu vildare, à là Vancouver-upplopp.

Men det är klart, att vinna en match är väl för honom då synonymt med att slå på trumman lite högre och sjunga någon annan ramsa än den brukliga. Då blir ju vårt segerjubel som en chock för honom.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Plan 1A i vinter måste vara att få en bättre start i Allsvenskan. 1B att lägga om Allsvenskan till höst/vår ;-)
Trött på att vi alltid (bara) är ett starkt höstlag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Är Amartey värd mindre än 30 miljoner kronor?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Är Amartey värd mindre än 30 miljoner kronor?
Under 50 är rea.
DIF!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Kalmar away 21 oktober: http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/04/ ... 1-oktober/ Skriv upp er så ser vi till att få iväg en buss i alla fall!

Öster borta 3 november: http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/09/ ... ill-vaxjo/ Sista matchen för säsongen! Bra hauss runt denna match. Redan innan JKs resealternatvi kom upp var två privata bussar fyllda. På första dygnet efter JK släppt resealternativet hade första bussen fyllts! Skriv upp er nu om ni ska med. Löjlig 150 spänn för att åka med på de första fem bussarna! Kom igen nu. Vänta inte, få tummen ur och skriv upp er. Annars kommer ni ångra er!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Daniel942 skrev:
Under 50 är rea.
Vad betalade DIF för att locka hit honom? Hur som helst så kommer DIF gå med (förhoppningsvis) rejäl vinst när de beslutar sig för att sälja. En spelare av Amarteys kaliber ska inte ägna alltför stor tid i en liga som Allsvenskan. Åtminstone inte så som den ser ut idag.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Henke95 skrev:
Daniel942 skrev:
Under 50 är rea.
Vad betalade DIF för att locka hit honom? Hur som helst så kommer DIF gå med (förhoppningsvis) rejäl vinst när de beslutar sig för att sälja. En spelare av Amarteys kaliber ska inte ägna alltför stor tid i en liga som Allsvenskan. Åtminstone inte så som den ser ut idag.
Jag är inne på Högmos spår, bra spelare blir sålda för tidigt. Låt grabben få skörda lite framgångar här varpå också prislappen går upp ytterligare. Finns ingen poäng att vi säljer honom "billigt" till en turkisk klubb som sedan efter några år när han nått sin fulla potential själva säljer honom till en klubb i en större liga. Så länge han är glad och nöjd här och vi inte står vid avgrundens brant ekonomiskt finns det ingen anledning att sälja.

Edit: Allsvenskan ser ju ut som den gör idag för att alla klubbar resonerar som du, ett sorgligt tankesätt enligt mig. Jag vill att serien ska utvecklas och bli mer konkurrenskraftig internationellt och då vill det ju till att man behåller talangerna så länge som möjligt.
Skriv svar