Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Jag vet att du vare sig kan eller vill svara på det här, men: Hur fan vet du det? Eller känner du dig bara missuppfattad av andra Djurgårdare?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kagen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kagen »

[På Järnkaminernas forum har DFG uttalat sig i frågan:

EN SISTA VARNING

Inläggav 467STHLM » 29 mar 2012, 22:52
OM det fortsätter att busvisslas mot folk som vill vädra sina åsikter mot DIF hockeys styrelse kommer det leda till problem.
ALLA på våra läktare har rätt att uttrycka sin åsikt, så har det varit sedan dag ett och så ska det förbli.
Håller ni inte med, sjung andra sånger.
Men busvisslar ni och gestikulerar mot folk som anser att de vill sjunga om styrelsen avgång så tar vi det som en direkt krigsförklaring.
Det är verkligen inte något vi vill men är tvungna att göra om inte det här slutar genast.

Det kommer inte föras vidare diskussioner på det här forumet utan det här är det enda uttalandet från vårt håll. Har ni frågor kan ni komma fram och diskutera saken. Admin kan gärna låsa tråden direkt.

MVH

DFG Stockholm
Så förbannat jävla töntigt. Jag vänder mig inte mot vad någon skrikit eller visslat men att uttrycka sig på det där sättet och mer eller mindre i klartext hota med stryk är ju bara rent fördjävligt.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vi kommer ha samma styrelse i september. Någon stol kanske har fått en ny ägare. Vi kommer fortsätta ta dåliga sportsliga beslut och göra dåliga ekonomiska resultat.

Ingenting kommer hända.

Däremot spelar vi ES-hockey. Kul.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

android skrev:Vi kommer ha samma styrelse i september. Någon stol kanske har fått en ny ägare. Vi kommer fortsätta ta dåliga sportsliga beslut och göra dåliga ekonomiska resultat.

Ingenting kommer hända.

Däremot spelar vi ES-hockey. Kul.
Jag tycker t.ex. JK redan nu kan förbereda för att lansera en alternativ styrelse: inlägg #13 på länken
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 22#p196590
Senast redigerad av minalman den 2012-03-30 21:05:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ska man få stryk annars eller? Patetiskt.

Dock håller jag med om att man ska få sjunga vad man vill. Och instämmer i "avgå styrelsen".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jk ska inte lansera någon ny styrelse. Folk verkar inte förstå hur hårt dom jobbar med att ta hand om läktaren.

God ide men finns nog varken kunnande eller tid för JK att göra ett gediget arbete. Valberedningen måste dock ta sig i kragen nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

android skrev:Jk ska inte lansera någon ny styrelse. Folk verkar inte förstå hur hårt dom jobbar med att ta hand om läktaren.

God ide men finns nog varken kunnande eller tid för JK att göra ett gediget arbete. Valberedningen måste dock ta sig i kragen nu.
Jag förstår JKs situation. Vill bara inte att någon utbrytning sker, eller att det uppfattas så, utan att det blir erkänt som supportrarnas förslag på styre. JK kan på något sätt ha insyn i arbetet, men andra engagerade, härifrån forumet t.ex. kan sköta mesta jobbet.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Nu börjar man bli riktigt trött på media.
Sitter och slö glor på sporten tv 4, där våra supportrar äntligen uppmärksammas.
Men man lyckas hitta bara negativa saker, våra supportrar lyckades hamna på kalkon listan istället för kanon, visst det finns nog några sorgliga stackare som har ställt till det istället för att hjälpa.
Tycker dock inte detta ska drabba alla hjältar som ställer upp i vått o torrt.

Sitter nu och skissar på ett brev till aftonbladet och expressen.
Skulle behöva hjälp med lite saker från någon.

Först vad kostar en säsong för en supporter som följer laget på borta som hemma match, inkludera medlemskap i de olika föreningarna JK DIF m.m.
Ni får gärna skissa upp de olika kostnaderna, buss biljett m.m.

Är det någon som vet vilken adress som är bäst att skicka till (står lite lummigt på deras hemsidor)

Tack på förhand.
Mash

Inlägg av Mash »

Säsongskortet gick väl på 1500:- om jag inte misstar mig (klacken). Bortaresorna är runt 300:- och medlemsskap 150:-.

Skulle säga att det läggs ca 3000 kr (+/-) på en säsong om man är aktiv och reser. Hoppade över sporten denna söndag då jag väntade något om Djurgården...
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

emilin skrev:Nu börjar man bli riktigt trött på media.
Sitter och slö glor på sporten tv 4, där våra supportrar äntligen uppmärksammas.
Men man lyckas hitta bara negativa saker, våra supportrar lyckades hamna på kalkon listan istället för kanon, visst det finns nog några sorgliga stackare som har ställt till det istället för att hjälpa.

Först vad kostar en säsong för en supporter som följer laget på borta som hemma match, inkludera medlemskap i de olika föreningarna JK DIF m.m.

Är det någon som vet vilken adress som är bäst att skicka till (står lite lummigt på deras hemsidor)

Tack på förhand.
Visar bara igen hur vidriga media, vinklar allt så det ska passa deras story
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Mash skrev:Säsongskortet gick väl på 1500:- om jag inte misstar mig (klacken). Bortaresorna är runt 300:- och medlemsskap 150:-.

Skulle säga att det läggs ca 3000 kr (+/-) på en säsong om man är aktiv och reser. Hoppade över sporten denna söndag då jag väntade något om Djurgården...
Tack!
men det priset du gav mig på 3000 kr får jag det till 4-5 borta matcher eller är det något som jag har fattat fel.
Mash

Inlägg av Mash »

emilin skrev:
Mash skrev:Säsongskortet gick väl på 1500:- om jag inte misstar mig (klacken). Bortaresorna är runt 300:- och medlemsskap 150:-.

Tack!
men det priset du gav mig på 3000 kr får jag det till 4-5 borta matcher eller är det något som jag har fattat fel.
Klackkort + resor + medlemsskap + övriga utgifter = 3000:- (+/-) :)

Vid eftertanke känns det oerhört lite, faktiskt...
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

emilin skrev:Nu börjar man bli riktigt trött på media.

Tack på förhand.
Jag använde http://www.tv4.se/1.323757/kontakta_tv4_gruppen för enkelhetens skull.

Blev GRUVLIGT förbannad när jag såg det sk "reportaget". Jävla tomte till journalist. Hur fan kan man uttala sig överhuvudtaget när man inte ens sett tio hela matcher? Blir så in i helvete arg. Jag har sett 40+ matcher på TV/webben och tre stycken på plats(bor långt bort), inte fan kan man beskylla klacken för någonting den här säsongen. INGENTING. Det har varit ett jävla tryck hela tiden, ofta på bortaplan också.

Gå och dö TV4/Canal+. Dom vill väl svartmåla DIF nu när Viasat kommer tjäna pengar på oss istället...
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

Efter att ha läst alla de inlägg och kommentarer på den här tråden angående styrelsen, vad man ska sjunga eller inte sjunga, vad krävs att vi supportrar gör etc, så skäms jag.

Nu kommer alla ni tänka: "Man skäms inte över att vara Djurgårdare ..."
Men vänta nån minut. Först och främst vill jag påpeka att jag sörjer över att mesta mästarna har lämnat fin rummet! En skandal rakt ut sagt, finner seriöst inga ord för hur illa det här är.

En sak som är säker angående laget, dess prestationer och spelare är att vi får hoppas att de spelare som glider runt där på isen för pengarnas skull lämnar klubben. Samt att stora delar av styrelsen förnyas.

Så jag är på samma sida som er om att styrelsen, eller delar av den, avgår. ABSOLUT!
Men jag tycker det är fel väg att skandera det UNDER match. Det visar hur lite man är villig att heja på laget, och hur gärna man vill hata istället. Styrelsen kommer inte avgå för att vi skriker det mot Örebro? Haha, sen när har det fungerat?
I pauserna, innan och efter matcherna så är det full fart på det. Men under matchens gång är det endast support som gäller.
Ingen tänder till mer på det, och nu när folk är medgångare ( :evil: ) så är inte klacken direkt den mäktigaste även om vi står enade.

Att bus vissla åt de egna supportrarna är fan minst lika korkat det. Men de förtjänar inge hot om stryk pga av det (DFG). Väx upp och för en vuxen dialog på det hela. Eller ge de idioterna fingret och skrik högre än dem.

Men vad vill jag då att vi ska göra? Jag vill, precis som ni, att styrelsen avgår så snart som möjligt. Men jag vill även gå ner med stil och klass, som en riktig DIFare och inte som en piss råtta!
Nu, sista matchen mot BIK Karlskoga, ska vi fan visa hela Sverige att vi (Djurgårdare) fan är bäst. Skit i styrelse och skit i hur matchen går. Spelar ju iaf ingen roll. Nej, nu ska vi festa och ha kaos dans på läktaren. Hoppa arslet av oss och skrik utav helvete! Inte för Janne J, inte för Kyle och inte för de där bögarna på Canal+ eller Viasat. Nej, för våran egen skull. För den image vi själva vill ge oss som Järnkaminer!
Den sista matchen här mot BIK ska vi sjunga som om det inte fanns en annan dag. Inge skit om styrelsen eller spelarna. Bara ha kul på läktaren och göra historia i läktartryck under en kvalserie match. Vi går ner med stil ....

Sen när den här förbannade säsongen är över, då ska styrelsen veta fan! Mail, brev, telefon samtal, inlägg på deras FB-sida, trådar här på deras hemsida och protester .... det är de sätt vi ska kräva en omröstning om en ny styrelse. Vi ska inte slöa oss på Hovet, skrika lite där och tro att det ska hända något. Vi måste engagera oss om vi vill ha personer som brinner för DIF ska ta över. Då tror jag att det händer grejer, med engagemang. Men vi får inge anseende i media om vi bråkar inbördes och skriker bara på Hovet.
Överallt ska vi höras, hela tiden, tills de avgår!

Så nu hoppas jag att Hovet fan fylls mot BIK och att vi enade Djurgårdare gör det till en händelse hela hockey Sverige kommer minnas.
Sen tar vi hand om styrelsen, ordentligt.

Vi går ner med stil ...
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

MartinDIF51 skrev:Men jag tycker det är fel väg att skandera det UNDER match. Det visar hur lite man är villig att heja på laget, och hur gärna man vill hata istället. Styrelsen kommer inte avgå för att vi skriker det mot Örebro? [...] Men under matchens gång är det endast support som gäller.
[...]
Nu, sista matchen mot BIK Karlskoga, ska vi fan visa hela Sverige att vi (Djurgårdare) fan är bäst. Skit i styrelse och skit i hur matchen går. Spelar ju iaf ingen roll. Nej, nu ska vi festa och ha kaos dans på läktaren. Hoppa arslet av oss och skrik utav helvete! Inte för Janne J, inte för Kyle och inte för de där bögarna på Canal+ eller Viasat. Nej, för våran egen skull. För den image vi själva vill ge oss som Järnkaminer! Den sista matchen här mot BIK ska vi sjunga som om det inte fanns en annan dag. Inge skit om styrelsen eller spelarna. Bara ha kul på läktaren och göra historia i läktartryck under en kvalserie match. Vi går ner med stil ....
Hoppas inte en käft på läktaren följer ditt exempel imorgon. Vi har åkt ur elitserien och du vill ha "kul", "fest" och "kaos dans" för att fira detta?
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Skriv svar