Möjligt att han inte har skridskoåkning som sitt adelsmärke. Men platsar i Tre Kronor och skulle med lätthet slå sig in i vår klena backuppsättning.Kentta skrev:Så länge det inte är Fernholm är jag nöjd, fan, trögare back får man leta efter..
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Antar att Jonas Andersson från KHL som gnagarna jättegärna vill ha är ett långskott men vilken drömvärvning det hade varit!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Några här inne har ju sagt att de har följt tellqvist det gångna året och även säsonger innan denna, nu kommer jag inte ihåg vilka men det har nämnts tidigare i tråden, och det enda som sagts om tellqvist som varit negativt är väll att han inte stått en hel säsong på länge, men prestationsmässigt så har han ju beskrivits som en lugnt och stabil målvakt som är säker i positionsspelet och som därför inte gör så många tv-räddningar utan istället spelar mer samlat (mycket på grund av sin delvis oldschool-stil)SirDIFalot skrev:Tvivlar verkligen på att så många här har den koll på Tellqvist som de påstår...
rätta mig om jag minst fel av det jag läst
-
- Säsongskort: Ja
Det lär väl bli på tisdag i så fall eftersom det är röd dag på måndag.Billx skrev:Vågar man misstänka att DIF på måndag presenterar både Gustaf Wesslau och Daniel Tjärnqvist?
Avgå DJ Yes!
Låter som en korrekt sammanfattning.Jerka skrev:Några här inne har ju sagt att de har följt tellqvist det gångna året och även säsonger innan denna, nu kommer jag inte ihåg vilka men det har nämnts tidigare i tråden, och det enda som sagts om tellqvist som varit negativt är väll att han inte stått en hel säsong på länge, men prestationsmässigt så har han ju beskrivits som en lugnt och stabil målvakt som är säker i positionsspelet och som därför inte gör så många tv-räddningar utan istället spelar mer samlat (mycket på grund av sin delvis oldschool-stil)SirDIFalot skrev:Tvivlar verkligen på att så många här har den koll på Tellqvist som de påstår...
rätta mig om jag minst fel av det jag läst
Till saken hör att det folk minns av tellan är att han tog guld med DIF
Tänk så här, Wesslan vann guldet med DIF 2 år sen med oss,
då skulle detta samtal inte plåga detta forum?!
men dock personligen känner jag att värvar vi Tellan så har vi en stabil första målvakt i 2-3 år
konta wesslan som troligen sticker tillbaka till AHL/NHL nästa säsong!
men dock personligen känner jag att värvar vi Tellan så har vi en stabil första målvakt i 2-3 år
Alltid, Oavsett
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vet ej om jag fattar den meningen. Men nu vann han inget guld och var dessutom mycket osäker större delen av säsongen.Stanowski skrev:Till saken hör att det folk minns av tellan är att han tog guld med DIF
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Helt ärligt tycker jag att alla målvakter i Elitserien håller ungefär samma nivå. Det är upp och ner hos de flesta. Jag har sett Norrena göra plattmatcher. Jag har sett Markström vika ner sig totalt i ett slutspel. Jag har sett en målvakt höja sig i ett slutspel. Skillnad mellan högsta nivå och lägsta nivå är väldigt liten. Därför spelar det ingen roll för mig vilken målvakt vi signar.
Viktigare är det då att få in rollspelare som M. Tjärnqvist, allround-back som D. Tjärnqvist och spetsspelare som Klasen/Hannula.
Sedan hoppas jag verkligen att allt snack om Zibanejad blir verklighet. Några gånger per decennium kommer det fram jättetalanger i svensk ishockey. Mats Sundin och Peter Forsberg på 90-talet. Nicklas Bäckström och Sedinarna på 2000-talet. Är Mika Zibanejad nästa svenska 1000p-spelare i NHL från 2010-talet? I så fall förväntar jag mig 40p+ nästa säsong.
Viktigare är det då att få in rollspelare som M. Tjärnqvist, allround-back som D. Tjärnqvist och spetsspelare som Klasen/Hannula.
Sedan hoppas jag verkligen att allt snack om Zibanejad blir verklighet. Några gånger per decennium kommer det fram jättetalanger i svensk ishockey. Mats Sundin och Peter Forsberg på 90-talet. Nicklas Bäckström och Sedinarna på 2000-talet. Är Mika Zibanejad nästa svenska 1000p-spelare i NHL från 2010-talet? I så fall förväntar jag mig 40p+ nästa säsong.
Tycker inte Wesslau var ostabil förra säsongen. Han var grym och ännu grymmare i slutspelet han skulle vara en riktigt bra värvning. Tror han kan stanna ett tag också. Men jag blir inte ledsen om tellen kommer men ärligt så är det ingen enorm skillnad på dem enligt mig. Wesslau kommer utvecklas mer medans tellan är färdig utvecklad och tellan kanske är mera jämn en Wesslau. Men som sagt för mig spelarde ingen roll vem det blir.
Visst är han en lovande talang, men ha inte för höga förväntningar på en 18-åring!pulverapa skrev: Sedan hoppas jag verkligen att allt snack om Zibanejad blir verklighet. Några gånger per decennium kommer det fram jättetalanger i svensk ishockey. Mats Sundin och Peter Forsberg på 90-talet. Nicklas Bäckström och Sedinarna på 2000-talet. Är Mika Zibanejad nästa svenska 1000p-spelare i NHL från 2010-talet? I så fall förväntar jag mig 40p+ nästa säsong.
På en 18-åring kan man inte ha så stor förväntningar bara förhoppningar!
Stämmer det att vi får 1,6 miljoner kr för varje spelare som lämnar oss?
Krüger och Owuya borde i så fall generera 3,2 miljoner. En rätt bra summa.
Krüger och Owuya borde i så fall generera 3,2 miljoner. En rätt bra summa.
- DIF_Soldier
Återigen vet ingen av oss någonting om nånting - lönekrav, önskemål, DIFs budget, vision, eventuella dispyter etc.
Klart de ansvariga inom DIF blir bovarna när man bara hör Tellans version. Men som påpekats tidigare säger han det han säger för att stryka oss fans medhårs - vi vet ingenting om hans egentliga agenda bakom kulisserna, om vad han väljer att säga och inte säga.
Om det nu stämmer att Wesslau är klar så är det ju bra, om man utesluter andra teorier. Mångas besvikelse, inklusive min, ligger inte i att Wesslau ansluter utan besvikelsen ligger i att Tellan inte ansluter. Utöver det är ju Gustaf en duktig målvakt, det har han visat.
Jag tycker bara att det är synd att inte återse min barndomshjälte i DIF kommande säsong. Jag tänker däremot INTE såga Wesslau för det! Det spel han visade upp här senast borde ingjuta respekt i oss alla. Allt annat är naivt tills motsatsen bevisats.
Jösses, det är ju inte Gustafs fel att DIF inte vill skriva med Tellan, vad är det med er? Klaga på ansvariga om ni vill men ge fan i att hacka på Wesslau för det.
Klart de ansvariga inom DIF blir bovarna när man bara hör Tellans version. Men som påpekats tidigare säger han det han säger för att stryka oss fans medhårs - vi vet ingenting om hans egentliga agenda bakom kulisserna, om vad han väljer att säga och inte säga.
Om det nu stämmer att Wesslau är klar så är det ju bra, om man utesluter andra teorier. Mångas besvikelse, inklusive min, ligger inte i att Wesslau ansluter utan besvikelsen ligger i att Tellan inte ansluter. Utöver det är ju Gustaf en duktig målvakt, det har han visat.
Jag tycker bara att det är synd att inte återse min barndomshjälte i DIF kommande säsong. Jag tänker däremot INTE såga Wesslau för det! Det spel han visade upp här senast borde ingjuta respekt i oss alla. Allt annat är naivt tills motsatsen bevisats.
Jösses, det är ju inte Gustafs fel att DIF inte vill skriva med Tellan, vad är det med er? Klaga på ansvariga om ni vill men ge fan i att hacka på Wesslau för det.
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev:Återigen vet ingen av oss någonting om nånting - lönekrav, önskemål, eventuella dispyter etc.
WORD

DIF <3
Åh fyfan, låt mig asgarva.DIF_Soldier skrev:Det spel han visade upp här senast borde ingjuta respekt i oss alla. Allt annat är naivt tills motsatsen bevisats.
Det enda han ingjöt var frustration.
Men lev gärna med dina minnen därute på landet.