Om det här ryktet stämmer så har DIF Hockey tagit över Urboms kontrakt. Då tycker jag att de kan fortsätta i samma spår att ta över kontraktet och värva hem Patrick Cehlin från Rögle nu!
Hoppas verkligen att vi inte tog över hela kontraktet, här snackar vi lön på minst 170-200 000. Om så är fallet tror jag någorlunda värdig ersättare till Hultström är körd
Verkligen inte vad vi behöver. Stämmer det dessutom att vi tar över hans kontrakt så lär resten av SHL skratta åt oss. En högst medioker back som lyfter på tok för mycket pengar. Går kanske se honom som en ersättare till Englund på något sätt, men den platsen känns redan vigd åt Ollas-Mattsson. Sen har man väl räknat med att Falk ska studsa tillbaka också, så jag ser inte alls behovet av att lägga pengar på Urbom.
Det vi behöver är en spelskicklig back av riktigt hög klass. Helst två. Det är det enda Jocke borde leta efter i nuläget. Högström och Hultström gjorde 59 poäng förra säsongen och de ska ersättas av Urbom och Varakas som gjorde 20?
Folk är som vanligt sjukligt skeptiska. När Urbom gick till Skellefteå var folk besvikna.
Nu kommer han till oss och folk är ändå besvikna.
Det är så lätt att titta på vad en spelare presterar i ett annat lag och döma helt efter det!
Har folk inte lärt sig att en spelare kan växla upp i DIF?
Vem är den där där backen med rutin och skägg som ni så gärna vill ha menar ni?
Dubbelmoral.
Och sen sitter ni och onanerar till denna spelare under säsongen. Skulle inte förvåna mig det minsta.