Utveckla.bastis7 skrev:Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.
Han gjorde 6p på 10 grundseriematcher och var överlag stabil, med undantag för play-in där hela laget såg vilset ut.
Sen har jag ju svårt att se att Gysbers skulle vara jätte dyr.
Utveckla.bastis7 skrev:Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.
Nej då, Bärsen var väl en av våra bästa backar eller ja "den bästa". Misstagen som kom i Lulematcherna när hela laget verkade tagit ledigt kan man inte klandra honom för.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1diftobbe89 skrev:Utveckla.bastis7 skrev:Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.
Han gjorde 6p på 10 grundseriematcher och var överlag stabil, med undantag för play-in där hela laget såg vilset ut.
Visst vore det något, men samtidigt kan vi inte ha sex kedjor med backar.Henke_F skrev:Nej då, Bärsen var väl en av våra bästa backar eller ja "den bästa". Misstagen som kom i Lulematcherna när hela laget verkade tagit ledigt kan man inte klandra honom för.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Tycker det bör förlängas med honom och värva in en rutinerad till för att täcka upp på backsidan.
Inte direkt va? Han överskattas något enormt här. Vet inte om det var för att han var en häftig transatlant eller vad som var grejen.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Stora frågan hos vår backlinje ligger nog förmodligen i vem det är som ska leda backarna. Tilltänkt förra året var Fernholm som skulle vara en "profil" gentemot vår relativt unga backuppsättning. Just nu så står Jocke nog och vägen mellan att ta in en ledande back med rutin vs "vi vet vad vi får" i Gysberg. Vi får helt enkelt se hur långt pengarna räcker.MarcusDaze skrev:Skönt att jag inte är ensam. Jag tycker att Gysbers är en given förlängning. Oavsett om vi inte får iväg några andra backar eller inte. Tror inte att han kostar mer än vad han smakar. Tror att vi får vad vi betalar för helt enkelt.
Sen så måste vi lösa utlåningar eller utköp av vissa andra backar men det är en annan diskussion.
Njaa tycker väl knappast den stora favoriseringen härinne gäller "häftiga transatlanter". Du leder flaggskeppet om att favorisera begränsade Djurgårdsfostrade spelare. Tro fan att du velat värva tillbaka Calle Gustafsson om han lirat fortfarande. "Han är en spelare vi kan knyta upp under flera år som fortfarande inte gjort sin bästa säsong. Han är Stockholmare så han hittar inne på Globen Shopping"...SirDIFalot skrev:Inte direkt va? Han överskattas något enormt här. Vet inte om det var för att han var en häftig transatlant eller vad som var grejen.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Han visade att han inte kommer vara tillräckligt bra för att vara den rejäla spetsen så då går han bort för mig i alla fall.
Baserar du det enkom på att jag ville ha tillbaka den egenfostrade tilltänkta stommen som vi tappade i och med att vi åkte ur? Jag har ju varit emot att värva tillbaka en drös spelare som kopplats samman med oss tack vare sin DIF-koppling. Douglas Murray senast. Daniel Fernholm innan honom. Två tydliga exempel på begränsade spelare med DIF-koppling. Nästa i raden blir väl Ahnelöv (även om han rent teoretiskt inte är en gammal djurgårdare). Hade samma åsikt om Andreas Falk nyss.Manijock skrev:Njaa tycker väl knappast den stora favoriseringen härinne gäller "häftiga transatlanter". Du leder flaggskeppet om att favorisera begränsade Djurgårdsfostrade spelare. Tro fan att du velat värva tillbaka Calle Gustafsson om han lirat fortfarande. "Han är en spelare vi kan knyta upp under flera år som fortfarande inte gjort sin bästa säsong. Han är Stockholmare så han hittar inne på Globen Shopping"...SirDIFalot skrev:Inte direkt va? Han överskattas något enormt här. Vet inte om det var för att han var en häftig transatlant eller vad som var grejen.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Han visade att han inte kommer vara tillräckligt bra för att vara den rejäla spetsen så då går han bort för mig i alla fall.
Gysbers visade spetskvalitéer. Starka sådana. Sen fick stackaren mest lira ihop med Nordlund så är förvånad över att han imponerade överhuvudtaget. Allt handlar ju om vad vi har att jämföra med. Vilka förhandlar vi med? Är frågan Gysbers vs Eklund är valet glasklart. Oscar är en breddback. En aningen bättre version av Holm och Norell. Vore fullständigt katastrof om han var siste backen in. Då står vi med slutspelskvalite på forwards och målvakter. Men samtidigt knapp toppklass i HA för våra backar. Snebyggda lag är DIF kända för visserligen, men jaiks vilken läskig säsong vi isåfall går till mötes.
För att förtydliga, jag vill helst ha en spelare som är bättre än Gysbers. Men finns det inget att presentera så är jag mer än nöjd med honom. Oscar är big no no, om han inte räknas som ersättare till någon av våra sämre breddbackar.
Det är det spännande. Du vill inte ha tillbaka någon av våra gamla spelare som har lite erfarenhet. Undantaget de självklara Kronwall osv. Nepp alla ska vara unga och snabba på skridskorna. Gärna vara kända för att kunna agera ENDAST i anfallszon. Där vill man ju vara liksom, varför ska man då ha spelare som kan vara i andra änden? Nåja sensei gillar fysiska spelare. SirDIFalot och Morrison gillar begränsade Djurgårdsgossar. Kalin i Hästen ett framtidsnamn? Vi har alla våra favoriter. Jag kan faktiskt se tjusningen i den flesta spelartyper. Undantaget backar som enbart försöker erövra pucken för att göra mål, istället för att erövra den för hindra motståndarna från att göra det.SirDIFalot skrev:Baserar du det enkom på att jag ville ha tillbaka den egenfostrade tilltänkta stommen som vi tappade i och med att vi åkte ur? Jag har ju varit emot att värva tillbaka en drös spelare som kopplats samman med oss tack vare sin DIF-koppling. Douglas Murray senast. Daniel Fernholm innan honom. Två tydliga exempel på begränsade spelare med DIF-koppling. Nästa i raden blir väl Ahnelöv (även om han rent teoretiskt inte är en gammal djurgårdare). Hade samma åsikt om Andreas Falk nyss.Manijock skrev:Njaa tycker väl knappast den stora favoriseringen härinne gäller "häftiga transatlanter". Du leder flaggskeppet om att favorisera begränsade Djurgårdsfostrade spelare. Tro fan att du velat värva tillbaka Calle Gustafsson om han lirat fortfarande. "Han är en spelare vi kan knyta upp under flera år som fortfarande inte gjort sin bästa säsong. Han är Stockholmare så han hittar inne på Globen Shopping"...SirDIFalot skrev:Inte direkt va? Han överskattas något enormt här. Vet inte om det var för att han var en häftig transatlant eller vad som var grejen.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Gysbers visade spetskvalitéer. Starka sådana. Sen fick stackaren mest lira ihop med Nordlund så är förvånad över att han imponerade överhuvudtaget. Allt handlar ju om vad vi har att jämföra med. Vilka förhandlar vi med? Är frågan Gysbers vs Eklund är valet glasklart. Oscar är en breddback. En aningen bättre version av Holm och Norell. Vore fullständigt katastrof om han var siste backen in. Då står vi med slutspelskvalite på forwards och målvakter. Men samtidigt knapp toppklass i HA för våra backar. Snebyggda lag är DIF kända för visserligen, men jaiks vilken läskig säsong vi isåfall går till mötes.
För att förtydliga, jag vill helst ha en spelare som är bättre än Gysbers. Men finns det inget att presentera så är jag mer än nöjd med honom. Oscar är big no no, om han inte räknas som ersättare till någon av våra sämre breddbackar.
Jag vill varken ha Eklund eller Gysbers. Spara pengarna i så fall.
diftobbe89 skrev:Utveckla.bastis7 skrev:Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.