DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av Nyberabb »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:
Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.
Bara jag som noterar Kalus(?) i bakgrunden? Han jobbar på i alla fall. 8)
Det jag inte fattar är varför Challe säger att 'vi måste skära i budgeten för vi går miste om 25 miljoner från ES tv -avtal' men det måste dom även gjort denna säsong?
Ja, men jag vill minnas det vart någon regeländring så att lag som föll ur ES även skulle få en liten (notera liten) del av kakan. Kan någon bekräfta?
Det var snack, men inget mer... Men har för mig att utbetalningar av tv pengar kommer efter säsongen

Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Malto

DIF i Media

Inlägg av Malto »

BaronVonDif skrev:
Metal Machine skrev:
Challe snackar lite.
Det jag inte fattar är varför Challe säger att 'vi måste skära i budgeten för vi går miste om 25 miljoner från ES tv -avtal' men det måste dom även gjort denna säsong?
Han jämför ju bara skillnaden mellan intäkter i HA och ES, den gäller väl varje år...
Göran

Re: DIF i Media

Inlägg av Göran »

pulverapa skrev:Han är säkert irriterad på att de skriver "Linkan sågar LAGET" när han i själva verket säger "Men det är kvalitén i spelet som fått mig att ledsna - Hur laget spelade, utförandet och kvalitén."

Det blir en jävla skillnad. I rubriken låter det som att Linkan sågar enskilda spelare och sätter sig själv som lagets bästa spelare.
Pulverapa : Du har tolkat det rätt ! Han har inte varit nöjd med hur det har tränats och att det inte har funnits en spelide ,samt matchningen överlag
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Metal Machine skrev:
Challe snackar lite.
Bild

WTF?!
Bild
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Rocky: Jag tror bestämt att det där INTE är Kalus.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Raus »

Någon som kan kopiera in det som handlar om DIF i den här artikeln?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Raus skrev:Någon som kan kopiera in det som handlar om DIF i den här artikeln?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Ruskigt ointressant artikel, känns knappt värd att klistra in. Några rader om vilken tränare som vunnit med vilken klubb och när sen typ nått meningslöst som:

" HARDY NILSSON
Då: Vann SM-guld med Djurgården, 2000 och 2001. Tysk mästare fem gånger. Österrikisk mästare en gång. Förbundskapten 2000-04.
Nu: Fick sparken från Djurgården förra säsongen och är numera pensionär. Säger dock att han kan tänka sig att träna ett lag igen, om rätt erbjudande kommer.
Bästa guldminnet:
”Första guldet var bra, men andra var ännu bättre eftersom många så kallade experter inte trodde på oss. Vi spelade en hockey – torpedhockey – som ingen annan gjorde. Sedan finns det historier under historiens gång. Jonas Finn Olssons dispyter med Luleås målvakt Jarmo Myllys är minnesvärda. Han körde lite extra grejer under bältet och psykade ner Myllys med trash talk. Myllys var duktig med klubban och var gärna ute och dribblade och slog långa passningar. Jonas låg på Myllys och snodde pucken av honom, då spårade han ur"."
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 6457967.ab

"Vidare har utredningen tittat på den uppmärksammade frågan om polisnotor. Björn Eriksson slår fast att samma regler måste gälla oavsett det handlar om ideella föreningar eller idrottsaktiebolag. I dag debiteras endast föreningar som driver verksamheten i aktiebolagsform."

"– Mitt förslag är att ingen ska behöva betala, säger Björn Eriksson.

Ändå tror han att polisnotorna blir kvar men föreslår då en nyordning som kommer att sänka kostnaderna för klubbarna – nämligen att porta polisen från de flesta matcher."

"– Det handlar om att arrangören ansvarar för hela säkerheten. Det fungerar i Tyskland och England. Jag har sett 60 matcher den här perioden och förstår inte varför det behöver vara poliser på alla matcher."

Känns ju som den gubben har lite vett i skallen faktiskt. Men när kommer detta att klubbas?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

https://itunes.apple.com/se/podcast/9.- ... 59524&mt=2
Hört storyn om när Linkan och Petter Rönnquist försökte fuska med träningen när de kom upp som juniorer i DIF hockey?

41:50 in i klippet.
Expert.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

isolerad

Inlägg av isolerad »

Hittade ingen bra tråd så det får bli här tills vidare.
Intervju med Söderström:
http://www.expressen.se/sport/hockey/to ... rja-tjuta/
i
Magnutz

Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

isolerad skrev:Hittade ingen bra tråd så det får bli här tills vidare.
Intervju med Söderström:
http://www.expressen.se/sport/hockey/to ... rja-tjuta/
Bra val av tråd. Snygg bild också. :wink:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

http://www.svt.se/sport/fotboll/hockeya ... likvinnare
Hockeyallsvenskan upp 25 % i publik skulle vara intressant att veta hur många av dom procenten som är våra...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Är Djurgården Hockey på allvar? Vad är det för jävla pinsam skit dom lagt upp på hemsidan? "Hej då Pontus Åberg"... Vad fan är syftet med den intervjun? Slänga upp än mer skit i supportrarnas ansikte och verkligen bekräfta att man som föreningen accepterar det läget som föreningen är i just nu, dvs en allsvensk klubb som är farmarklubb åt elitserieklubbar? Lycka till i Färjestad? Fan heller, hoppas han går poänglös hela säsongen och att Färjestad missar slutspel.
Är vår status som farmarklubb något som föreningen är tillfredsställda med? Man börjar ju undra, för det är exakt dom vibbarna videon ger. Förlorarmentaliteten stinker, och det känns som att de ansvariga för tramset inte ens själva tror på att vi någonsin kommer gå upp.

Gör om, gör rätt. Börja gärna med att ta bort videon omedelbart, jag blir bara förbannad av att tänka på skiten.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Salas skrev:Är Djurgården Hockey på allvar? Vad är det för jävla pinsam skit dom lagt upp på hemsidan? "Hej då Pontus Åberg"... Vad fan är syftet med den intervjun? Slänga upp än mer skit i supportrarnas ansikte och verkligen bekräfta att man som föreningen accepterar det läget som föreningen är i just nu, dvs en allsvensk klubb som är farmarklubb åt elitserieklubbar? Lycka till i Färjestad? Fan heller, hoppas han går poänglös hela säsongen och att Färjestad missar slutspel.
Är vår status som farmarklubb något som föreningen är tillfredsställda med? Man börjar ju undra, för det är exakt dom vibbarna videon ger. Förlorarmentaliteten stinker, och det känns som att de ansvariga för tramset inte ens själva tror på att vi någonsin kommer gå upp.

Gör om, gör rätt. Börja gärna med att ta bort videon omedelbart, jag blir bara förbannad av att tänka på skiten.
+1
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar