Hoppas du får rätt och jag är enig med att få ner istiden på dom svaga spelarna. Som du säger blir det blir kostsamt.Manijock skrev: ↑2024-01-22 14:40:33Exakt. Använd resterande på en förlängning av Glad då? Eller en bonus om Krüger stannar.LG08 skrev: ↑2024-01-22 14:32:58För detta behöver man knappast 1,5 miljon kronor.Manijock skrev: ↑2024-01-22 13:48:59 Alla dessa spelare stärker ju laget. Vilket är exakt det som insamlingen kom till för. Förstår inte diskussionen allvarligt talat. KG har aldrig lovat Sörensen eller dylikt.
Ragnarsson är lite för ung men vore ett klart steg upp mot Ytterell, Hammarlund, Bergström osv. Det vill säga en förstärkning av laget.
Hävdar fortfarande att det här laget egentligen bara behöver två saker för att kunna gå okej i ett slutspel(Brynäs slår man ändå inte på kvalité).
1. En målvakt av allsvensk genomsnittlig kvalitet.
2. Två seniora kroppar(en back och en center), som kan ta istid och göra det bra. Inte vara bäst i laget, men stabila.
Sen är jag nöjd. Kan inte vara omöjligt!
Att Hitta två stabila, seniora spelare som är lojala mot arbetsuppgifterna, och en ny andrén kostar långt ifrån 1,5 miljon för 3-4 månader.
Spets finns ju onekligen inte. Vi får ju hoppas att Klasen och gänget gör som ifjol och vaknar till när det vankas slutspel. Men vi behöver få bort/få ner istid på de direkt usla spelarna som stjälper oss gång på gång. För det behövs det fler seniora kroppar.
Vill minnas att när Honken tog över, så matcha han fjärde kedjan betydligt mindre ett par matcher där i början. Nere i 7-8 min om jag minns rätt. Med mer ordinarie lag bör han göra det mer.
Nu kommer inte Wikegård stå i båset men han förespråkar väl att ge väldigt korta ( och relativt få ) byten till 4:e line.. ?
Utan att helt kunna marknaden så ska väl ändå KG kunna hitta tre bättre spelare än dom som nämnts.
Lill Ragg är ingen dålig spelare Men vi kan leta på hyllor över honom. Bara börja gräva där man står. Lite så är det ju.
Förlängning med Kruger och Norman är bra fickor att stoppa pengar i förutsätt att det förmodligen blir något mindre, men med bonus vid avancemang
Känns som säsongen går in i det viktigaste skedet hittills för oss efter Löven och Brynäs. Vi måste glömma och gå vidare. Klart att tre raka ( och i ärlighetens namn förmodade? ) förluster mot Gnaget, Löven och Brynäs tar. Men vi måste börja rada upp segar efter det. Det får inte sätta sig allt för mycket i huvudet, det oroar mig mest just nu..