http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0675140.abNy klubb?
Eklund placeras i sin förra klubb Djurgården, som han lämnade 2011.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vet inte vad Eklund ska tillföra som vi inte redan har överflöd av i backuppsättningen. Ska det in en back till ska det vara absolut kvalité.
Avgå Jocke.
Oscar Eklund är en stabil SHL-back, kanske inte i Gysbers-klass. Blir dock nöjd om vi landar honom.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Många var inne på att han var en hög säkerhetsrisk förra säsongen, iaf Brynässupportrar. Men jag vet inte, man brukar klaga ganska mycket på första bästa misstag en spelare gör! Känslan är samma som du säger. En stabil SHL back helt enkelt.pulverapa skrev:Oscar Eklund är en stabil SHL-back, kanske inte i Gysbers-klass. Blir dock nöjd om vi landar honom.
Men landar vi Eklund så måste minst en bort. Annars är det på tok för många.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ALLTID DIF
Oscar Eklund
kan vara värklighet från en källa nära Brynäs jobbar med reklam åt klubben !!!!!
kan vara värklighet från en källa nära Brynäs jobbar med reklam åt klubben !!!!!
-
Nicklas Danielsson klar för Lausanne. Så honom kan vi skriva av helt.
Lite som med Kempe ser jag det som en god nyhet, då slipper vi se honom i Brynäs eller liknande (även om det inte hade varit i närheten av lika jobbigt som att se Kempe spela för typ Skellefteå).Skidlöparn skrev:Nicklas Danielsson klar för Lausanne. Så honom kan vi skriva av helt.
- ALLTID DIF
In med Båda och släpp Westlund & Deilertpulverapa skrev:Oscar Eklund är en stabil SHL-back, kanske inte i Gysbers-klass. Blir dock nöjd om vi landar honom.
-
+1Puckey skrev:Lite som med Kempe ser jag det som en god nyhet, då slipper vi se honom i Brynäs eller liknande (även om det inte hade varit i närheten av lika jobbigt som att se Kempe spela för typ Skellefteå).Skidlöparn skrev:Nicklas Danielsson klar för Lausanne. Så honom kan vi skriva av helt.
-
Jag förstår inte heller varför Gysbers fått så mycket negativ kritik. Tycker han var hur stabil som helst. Var väl under PO som han sjönk, men under grundserien var han lätt topp tre tillsammans med Ljungh och Sören.MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.
Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.
Tror att Brodin tar en plats i PP, ganska lätt faktiskt. (Han spelade PP i brynäs, han kan mycket mer än att stå framför mål)Stavhoppet skrev:Jag skulle nog vilja att man testade ett PP såhär
Sörensen - Sallinen - Fällström
Hultström - Ljung
Thoresen - Anderson - Vejdemo
Press - Lundberg
Som motivering så tror jag att med så många C så räcker det med 1 back utan att det skulle betyda att vi får en hel massa 2-1 emot oss....
PP med Sören känns som det Ljung bredvid Hultström på blå med Fällström framför mål och Sallinen - Sörensen på varsin kant.
PP med Thoresen så tror jag på Press på blå med Lundberg framför mål. Han verkar ju ha någon slags näsa för mål i alla fall om man ser till förra årets säsong i HA då han gjorde en hel del mål dessutom har han storleken. Thoresen och Anderson på varsin kant med Vejdemo bredvid Press.
Sedan så är jag är lite orolig för Fällström, det känns som om det inte behövs mycket för han ska drabbas av huvudvärk/hjärnskakning.
Oscar Eklund, tycker inte han är en STABIL elitseriespelare, stabil är väl det sista han är...
-
Fast jag vet inte... Han lär ju inte få lika mycket som en riktig toppback och vad innebär då att kosta mer än vad man smakar? Om han bidrar med ett stabilt tvåvägsspel, gör få misstag och ligger bra till i +/- (som dock inte säger allt) är det väl värt ganska mycket, inte sant?bastis7 skrev:Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.
Och varför ska vi släppa Westlund som inte gjort en enda match i a-laget? Han var bra i Hästen, som gick bättre än väntat, förra säsongen och tycks a varit grym i J20. Han kanske inte kommer att ta en tröja redan nästa säsong, men han är ju knappast nära pensionen.
Och där blev Alsenfeldt klar för Malmö.
Lär inte vara särskilt omtyckt i Dalarna just nu.
Lär inte vara särskilt omtyckt i Dalarna just nu.