Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Tabarnak
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tabarnak »

Manijock skrev: 2024-09-06 11:11:46
Tabarnak skrev: 2024-09-06 11:02:32 Det störde något oerhört förra säsongen hur våra spelare drabbades av aggressiv behandling kring motståndarnas målgård samtidigt som våra backar på sin höjd buffade lite mest för syns skull vid vårt mål. Fanns absolut ingenting att vara rädd för. Gillar därför vad jag ser i videon ovan!
Så var det definitivt. En smått genant disträ inställning. Glad gjorde så gott han kunde, och Kevin kunde va som en liten terrier ibland. Men resten kunde stå med händerna på nån axel på sin höjd. Blev galen över detta!
Glad ja men med Kevin blev det ju mest komiskt när han skulle mopsa upp sig. Fick inte avsedd effekt om det nu inte satte igång någon ur det tyngre gardet...
Cyber

Silly Season 2024/25

Inlägg av Cyber »

Tabarnak skrev: 2024-09-06 13:34:26
Tabarnak skrev: 2024-09-06 11:02:32 Det störde något oerhört förra säsongen hur våra spelare drabbades av aggressiv behandling kring motståndarnas målgård samtidigt som våra backar på sin höjd buffade lite mest för syns skull vid vårt mål. Fanns absolut ingenting att vara rädd för. Gillar därför vad jag ser i videon ovan!
Så var det definitivt. En smått genant disträ inställning. Glad gjorde så gott han kunde, och Kevin kunde va som en liten terrier ibland. Men resten kunde stå med händerna på nån axel på sin höjd. Blev galen över detta!
Glad ja men med Kevin blev det ju mest komiskt när han skulle mopsa upp sig. Fick inte avsedd effekt om det nu inte satte igång någon ur det tyngre gardet...
Berg spelar tufft och fysiskt, men det är ingen jätte som Chara direkt. Det blir bra med en mer spelförande back där han kan spela mer tufft och komplettera.
Han är inte usel offensivt heller.
daaviid

Silly Season 2024/25

Inlägg av daaviid »

Välkomnar Berg. Bra värvning. Däremot så förstår jag fortfarande inte varför Wiken valde att förlänga med just Hammarlund. Han kommer kosta oss fem till åtta mål bakåt under säsongen, men va fan.. så länge han gör minst lika många framåt så får man väl hållas med att ha honom i laget. 8)
JanneDIF
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av JanneDIF »

I och med värvningen av Berg tror jag lagbygget är rätt spikat. Om man inte då sparat lite i ladorna för Johansson eller någon annan som kanske bli tillgänglig i höst. Kedjorna som jag ser dem just nu:
Blomgren-Krüger-Kelleher
Sissons-Berg

Klasen-Weigel-Axelsson
Ragge Jr-Tychonick

Eklund-Eriksson-Costmar/Thore
Blixt-Hammarlund

Costmar/Thore-Rensfeldt-Brodin
Bergström/Degnell

Extra: Grewe, (Hampus Larsson), Wersäll

Känns nästa alldeles för brett på forwardssidan, undrar om man tänker sig försöka dumpa typ Rensfeldt?
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

JanneDIF skrev: 2024-09-06 16:30:18 I och med värvningen av Berg tror jag lagbygget är rätt spikat. Om man inte då sparat lite i ladorna för Johansson eller någon annan som kanske bli tillgänglig i höst. Kedjorna som jag ser dem just nu:
Blomgren-Krüger-Kelleher
Sissons-Berg

Klasen-Weigel-Axelsson
Ragge Jr-Tychonick

Blixt-Hammarlund

Bergström/Degnell

Känns nästa alldeles för brett på forwardssidan, undrar om man tänker sig försöka dumpa typ Rensfeldt?
Berg är en bra värvning på många sätt, bl.a. tror jag vi får riktigt mycket för pengarna. Om nu Simon J blir aktuell längre fram är det nog inte uteslutet.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Cyber skrev: 2024-09-06 15:24:05
Tabarnak skrev: 2024-09-06 13:34:26
Berg spelar tufft och fysiskt, men det är ingen jätte som Chara direkt. Det blir bra med en mer spelförande back där han kan spela mer tufft och komplettera.
Han är inte usel offensivt heller.
Han har hamnat lite i skymundan men har en del offensivt. Framförallt spelar han hårt generellt och framför eget mål vilket verkligen adderar något till backsidan.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

JanneDIF skrev: 2024-09-06 16:30:18 I och med värvningen av Berg tror jag lagbygget är rätt spikat. Om man inte då sparat lite i ladorna för Johansson eller någon annan som kanske bli tillgänglig i höst. Kedjorna som jag ser dem just nu:
Blomgren-Krüger-Kelleher
Sissons-Berg

Klasen-Weigel-Axelsson
Ragge Jr-Tychonick

Blixt-Hammarlund

Bergström/Degnell

Då hade man redan gjort det. Ser ingen mening med att säga hejdå till seniorer nu. Ge det någon månad och skadorna gör att Rensfeldt är en trygg center att förlita sig på. Som laget ser ut just nu så gissar jag att inget mer ska in. Känner mig trygg att utvärdera och i så fall fylla på i vinter (insamling på 2millar och öser allt på en back alt målvakt).
In Wikegård we trust!
JanneDIF
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av JanneDIF »

Om Hampus Larsson får ett kontrakt så kommer vi ha 16 forwards under kontrakt. Känns orimligt att vi ska sitta med 3 på läktaren varje match. Då måste ju någon spelare släppas nästan. Förstår att skador uppkommer men 3 forwards utöver de som är på isen känns som sagt orimligt.
Cyber

Silly Season 2024/25

Inlägg av Cyber »

JanneDIF skrev: 2024-09-06 17:04:59 Om Hampus Larsson får ett kontrakt så kommer vi ha 16 forwards under kontrakt. Känns orimligt att vi ska sitta med 3 på läktaren varje match. Då måste ju någon spelare släppas nästan. Förstår att skador uppkommer men 3 forwards utöver de som är på isen känns som sagt orimligt.
Nu är det ett rätt ålderstiget lag, men med de juniorer man har borde 14 egentligen räcka. Möjligen 15.
Flunk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Flunk »

daaviid skrev: 2024-09-06 15:44:43 Välkomnar Berg. Bra värvning. Däremot så förstår jag fortfarande inte varför Wiken valde att förlänga med just Hammarlund. Han kommer kosta oss fem till åtta mål bakåt under säsongen, men va fan.. så länge han gör minst lika många framåt så får man väl hållas med att ha honom i laget. 8)
Hammarlund har potential, men måste bli elakare och jämnare.
Döden

Silly Season 2024/25

Inlägg av Döden »

Flunk skrev: 2024-09-06 18:50:23
daaviid skrev: 2024-09-06 15:44:43 Välkomnar Berg. Bra värvning. Däremot så förstår jag fortfarande inte varför Wiken valde att förlänga med just Hammarlund. Han kommer kosta oss fem till åtta mål bakåt under säsongen, men va fan.. så länge han gör minst lika många framåt så får man väl hållas med att ha honom i laget. 8)
Känns som man sagt att han har potential sen han anslöt, när kommer potentialen?
Flunk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Flunk »

Döden skrev: 2024-09-06 19:12:02
Känns som man sagt att han har potential sen han anslöt, när kommer potentialen?
Denna säsong!?😀
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Döden skrev: 2024-09-06 19:12:02
Kände mer ”tappa inte bort den nu bara” när Hammarlund/Blixt var på isen.

Sen ser ju Tychonick otroligt vass ut i handleder och skridskoåkning. Därutöver så kommer firma Axelsson allt ge oss vad vi vill ha i vinter.
In Wikegård we trust!
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Ser ju att Gelinas fortfarande är klubblös.... Hade varit en PP-back med poänggaranti att krydda med framåt oktober. Är ju lite i behov av en "pappa" på backsidan.

Ingen vidare koll på hans skadesituation numera dock.
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Berg in…
Vi blir verkligen aldrig nöjda! Nu skriker folk på fler backvärvningar.

Kämpa Wiken!

Nu fick vi Berg men många tror att vi ska ta in en toppback till första backpar. Jag tror nog att truppen är satt. Tredje backpar är inget att skryta med men det här är nog max vad vi har råd med.

Backar:
Berg Scissons
Ragge Tychonick
Degnell Hammarn
(Blixt Bergström)

Kommer nog ta ett tag att få till kedjorna. Spelet 5v 5 har hackat en hel del på försäsongen. Skulle gärna testa:

Forwards:
Thore Kruger Kelleher
Costmar Weigel Klasen
Blomgren Linus E Viktor E
Grewe Rensfeldt Dick

Reserver: Brodda,Frondell(Ska eg gå före vissa andra i truppen) Wersäll mfl

Det blir en delikat uppgift att få ihop och hålla igång truppen. Det blir alltid skador men tre-fyra reserver är mycket. Tänker att vi kommer få låna ut ett par fw om alla är hela. Grattis Hanviken!
Låst