Men de jag nämner gör laget bättre.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 13:49:31”Vi går för det, absolut!”mb81 skrev: ↑2024-01-22 13:41:10Tala om varför insamlingen gjordes då. Jag citerade från insamlingssidan. Vad är rimliga spelare tycker du? I min värld är iaf Ragnarsson, Karlström, Felix Olsson, Bröderna Davidsson mycket bra värvningar.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 13:38:56Magwoods lön täcker ju garanterat en Division 1 spelare på 3 månader.mb81 skrev: ↑2024-01-22 13:23:42Vi har ju typ inte råd med nåt. Därför vi lånat spelare.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 13:17:36 Jag tror faktiskt supportrar är mer förlåtande om du värvar en chansning likt Kassian snarare än att nöja sig med exempelvis då Marcus Paulsson (nu var ju detta bara ett exempel taget från ingenstans av Sanny).
Då visar man iallafall att man försöker.
Vi har ju Magwood-pengarna. De kan man använda till typen ovanför. När man gör en insamling så är min åsikt att det ska vara något som klubben verkligen inte har råd med.
Min poäng är att en insamling görs inte för att handla på den hyllan.
Jag tar det igen. Om man hade gjort klart med Ragnarsson och gått ut med att insamlingen är till honom så hade vi aldrig fått in 1,2 mille.
Säger han till Farid i podden.
I mina ögon är det inte Ragnarsson.
Kanske bara är jag men jag säger det ÅTER IGEN. En insamling görs inte för att värva bredd.
Finns ingen spets? Gör ingen insamling då. Spela med det vi har.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
För detta behöver man knappast 1,5 miljon kronor.Manijock skrev: ↑2024-01-22 13:48:59 Alla dessa spelare stärker ju laget. Vilket är exakt det som insamlingen kom till för. Förstår inte diskussionen allvarligt talat. KG har aldrig lovat Sörensen eller dylikt.
Ragnarsson är lite för ung men vore ett klart steg upp mot Ytterell, Hammarlund, Bergström osv. Det vill säga en förstärkning av laget.
Hävdar fortfarande att det här laget egentligen bara behöver två saker för att kunna gå okej i ett slutspel(Brynäs slår man ändå inte på kvalité).
1. En målvakt av allsvensk genomsnittlig kvalitet.
2. Två seniora kroppar(en back och en center), som kan ta istid och göra det bra. Inte vara bäst i laget, men stabila.
Sen är jag nöjd. Kan inte vara omöjligt!
Att Hitta två stabila, seniora spelare som är lojala mot arbetsuppgifterna, och en ny andrén kostar långt ifrån 1,5 miljon för 3-4 månader.
Exakt. Använd resterande på en förlängning av Glad då? Eller en bonus om Krüger stannar.LG08 skrev: ↑2024-01-22 14:32:58För detta behöver man knappast 1,5 miljon kronor.Manijock skrev: ↑2024-01-22 13:48:59 Alla dessa spelare stärker ju laget. Vilket är exakt det som insamlingen kom till för. Förstår inte diskussionen allvarligt talat. KG har aldrig lovat Sörensen eller dylikt.
Ragnarsson är lite för ung men vore ett klart steg upp mot Ytterell, Hammarlund, Bergström osv. Det vill säga en förstärkning av laget.
Hävdar fortfarande att det här laget egentligen bara behöver två saker för att kunna gå okej i ett slutspel(Brynäs slår man ändå inte på kvalité).
1. En målvakt av allsvensk genomsnittlig kvalitet.
2. Två seniora kroppar(en back och en center), som kan ta istid och göra det bra. Inte vara bäst i laget, men stabila.
Sen är jag nöjd. Kan inte vara omöjligt!
Att Hitta två stabila, seniora spelare som är lojala mot arbetsuppgifterna, och en ny andrén kostar långt ifrån 1,5 miljon för 3-4 månader.
Spets finns ju onekligen inte. Vi får ju hoppas att Klasen och gänget gör som ifjol och vaknar till när det vankas slutspel. Men vi behöver få bort/få ner istid på de direkt usla spelarna som stjälper oss gång på gång. För det behövs det fler seniora kroppar.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Diskussionen här... Vi gick in i denna insamling i förhoppning om Costmar och PJ. Det är nog på den nivån vi kan förvänta oss förstärkningar också, att tro att Komarek eller Mingoia skulle hamna hos oss är ju inget annat än rent önsketänkande. En spelare som Ragnarsson är ju absolut ingen dålig spelare, och skulle absolut göra oss till ett bättre lag - ingen tvekan.
Att vi ska få ett på pappret bättre lag än Brynäs, det tror ingen. Men vi hade det där laget som Brynäs har, förra året. Då var det vårt lag som var bäst på pappret. Trots det spelar vi i Allsvenskan i år. Vi har absolut ett lag att utmana Brynäs med, när vi har alla friska och krya. Vår trupp är dock väldigt känslig, då vi har en väldigt smal spets. Det är några få spelare som behöver finnas på isen och dessutom leverera för att vi ska vara med och utmana, men har vi det, och dessutom kan addera ett par spelare till innan stängning av fönstret så är vi åtminstone in slagna på förhand. Jag tror att vi kan slå Brynäs borta en match, och sedan ska Brynäs komma till ett kokande Hovet och hämta poäng, det är åtminstone inte en enkel uppgift.
Växlarna alla (nästan, några verkar faktiskt fatta!) på forumet drar efter ett par förluster är häpnadsväckande. I flera av matcherna har vi saknat våra tre överlägset bästa forwards + några ytterligare spelare, och det vi fyller på med är juniorer, som absolut gör det väldigt bra, men om all offensiv kraft försvinner, så går det inte att ersätta den med juniorer och tro att vi ska få samma resultat. Kruger mot Linus Eriksson, Klasen mot mini-fimpen, Norman mot Wersäll. Jag tror att vi kan enas om att det försvagar vår trupp oerhört mycket! Hade dessa spelare istället kommit in för Berglund, Gradin och Schlyter så hade det inte påverkat truppen alls på samma sätt. Men det här förstår väl alla här inne? Om vi nu ska diskutera och bolla hur truppen kan komma att se ut, och vilka vi kan tänka värva, så kan vi väl utgå ifrån att vi har de spelare vi har i laget, friska? Allt kan hända såklart. Hela laget kan krocka med bussen och vi kan stå helt utan spelare, men om vi nu ska leka GM, så kan vi väl också leka att de spelare vi har just nu, återkommer från skador och vi kan få bygga ett bra lag? Det hade varit roligare att läsa om i detta forum! OCH då har vi en trupp som vi absolut kan vara med att utmana till slut. Bäst på pappret? Kanske inte. Chanslösa att ta oss hela vägen? Absolut inte.
Att vi ska få ett på pappret bättre lag än Brynäs, det tror ingen. Men vi hade det där laget som Brynäs har, förra året. Då var det vårt lag som var bäst på pappret. Trots det spelar vi i Allsvenskan i år. Vi har absolut ett lag att utmana Brynäs med, när vi har alla friska och krya. Vår trupp är dock väldigt känslig, då vi har en väldigt smal spets. Det är några få spelare som behöver finnas på isen och dessutom leverera för att vi ska vara med och utmana, men har vi det, och dessutom kan addera ett par spelare till innan stängning av fönstret så är vi åtminstone in slagna på förhand. Jag tror att vi kan slå Brynäs borta en match, och sedan ska Brynäs komma till ett kokande Hovet och hämta poäng, det är åtminstone inte en enkel uppgift.
Växlarna alla (nästan, några verkar faktiskt fatta!) på forumet drar efter ett par förluster är häpnadsväckande. I flera av matcherna har vi saknat våra tre överlägset bästa forwards + några ytterligare spelare, och det vi fyller på med är juniorer, som absolut gör det väldigt bra, men om all offensiv kraft försvinner, så går det inte att ersätta den med juniorer och tro att vi ska få samma resultat. Kruger mot Linus Eriksson, Klasen mot mini-fimpen, Norman mot Wersäll. Jag tror att vi kan enas om att det försvagar vår trupp oerhört mycket! Hade dessa spelare istället kommit in för Berglund, Gradin och Schlyter så hade det inte påverkat truppen alls på samma sätt. Men det här förstår väl alla här inne? Om vi nu ska diskutera och bolla hur truppen kan komma att se ut, och vilka vi kan tänka värva, så kan vi väl utgå ifrån att vi har de spelare vi har i laget, friska? Allt kan hända såklart. Hela laget kan krocka med bussen och vi kan stå helt utan spelare, men om vi nu ska leka GM, så kan vi väl också leka att de spelare vi har just nu, återkommer från skador och vi kan få bygga ett bra lag? Det hade varit roligare att läsa om i detta forum! OCH då har vi en trupp som vi absolut kan vara med att utmana till slut. Bäst på pappret? Kanske inte. Chanslösa att ta oss hela vägen? Absolut inte.
-
Jag vet. ASGAMMAL. Men vilken legend. Tänk bara att ha det skägget i laguppställningen. Toppklass
Brodin skymtar en hel del också, skillnad på nu och då, kan man säga....

Vilken jävla lirare, Matt Anderson oxå grym, kemin mellan dom utsökt.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-22 16:30:46 Jag vet. ASGAMMAL. Men vilken legend. Tänk bara att ha det skägget i laguppställningen. Toppklass![]()
- Jim Morrison
Tror inte Thoresen hade varit dålig i den här ligan oavsett ålderStenkollsåklart skrev: ↑2024-01-22 16:30:46 Jag vet. ASGAMMAL. Men vilken legend. Tänk bara att ha det skägget i laguppställningen. Toppklass![]()
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Han var väl på g till oss förra våren men Storhamar sa nej?Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 17:01:36Tror inte Thoresen hade varit dålig i den här ligan oavsett ålderStenkollsåklart skrev: ↑2024-01-22 16:30:46 Jag vet. ASGAMMAL. Men vilken legend. Tänk bara att ha det skägget i laguppställningen. Toppklass![]()
Kanske kan omvärdera nu.
Han vore klass.
-
W Nilsson klar för fisk. Ifall vi blir kvar, satsar på J20 i HA!
Bara väntar på när besked om Kruger kommer!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Såklart att Wiktor inte spelar i HA ett år till. Tyvärr, detta är livet i farmarligan.
Men fan vad det suger.
Men fan vad det suger.
- Jim Morrison
Tror det var när säsongen när vi åkte ur. Precis vid deadline där. Tror dock han inte är möjlig men det tåls att undersökas.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 17:23:24Han var väl på g till oss förra våren men Storhamar sa nej?Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 17:01:36Tror inte Thoresen hade varit dålig i den här ligan oavsett ålderStenkollsåklart skrev: ↑2024-01-22 16:30:46 Jag vet. ASGAMMAL. Men vilken legend. Tänk bara att ha det skägget i laguppställningen. Toppklass![]()
Kanske kan omvärdera nu.
Han vore klass.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Nu har nog fisk lite dåligt samvete. Så vi får låna PJ på onsdag. Alltid ngt iallafall!Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:17:37 W Nilsson klar för fisk. Ifall vi blir kvar, satsar på J20 i HA!
Hoppas det är därför han varit så kass på slutet, gått å funderat över det där, och nu kan steppa upp rejältOsten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:24:07Nu har nog fisk lite dåligt samvete. Så vi får låna PJ på onsdag. Alltid ngt iallafall!Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:17:37 W Nilsson klar för fisk. Ifall vi blir kvar, satsar på J20 i HA!
-
Sen är han också ett par snäpp ner som center. Det är som en helt annan spelare.#10 skrev: ↑2024-01-22 18:43:30Hoppas det är därför han varit så kass på slutet, gått å funderat över det där, och nu kan steppa upp rejältOsten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:24:07Nu har nog fisk lite dåligt samvete. Så vi får låna PJ på onsdag. Alltid ngt iallafall!Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:17:37 W Nilsson klar för fisk. Ifall vi blir kvar, satsar på J20 i HA!
-
Håller helt med, han är en spelar som behöver spela energirik hockey, han saknar lite av spelsinnet för att vara en riktigt duktig center. Han håller okej nivå, solid! Men han är inte en SHL-center. Som forward känns han dock given. Kan både gå in som tredjepart i en första eller andrakedja, eller energisapelare i en 3:e eller 4:e. Det var självklart att han skulle lämna om vi inte går upp, något annat hade varit väldigt konstigt…Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 18:51:33Sen är han också ett par snäpp ner som center. Det är som en helt annan spelare.#10 skrev: ↑2024-01-22 18:43:30Hoppas det är därför han varit så kass på slutet, gått å funderat över det där, och nu kan steppa upp rejältOsten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:24:07Nu har nog fisk lite dåligt samvete. Så vi får låna PJ på onsdag. Alltid ngt iallafall!Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 18:17:37 W Nilsson klar för fisk. Ifall vi blir kvar, satsar på J20 i HA!