Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:
Sjöwall skrev:
Vart i hela friden har Mäklaren och Jockmaniac tagit vägen? Dags att värva tillbaka dem till forumet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Bannade samt polisanmälda, det senaste jag hörde...
Whaaaat? :shock:
sensei
Kontakt:

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Sjöwall skrev:
Vart i hela friden har Mäklaren och Jockmaniac tagit vägen? Dags att värva tillbaka dem till forumet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Bannade samt polisanmälda, det senaste jag hörde...
What?!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SebBrodin

Inlägg av SebBrodin »

-daniel- skrev:Äh, det e väl inte så konstigt det tar lite tid? Jimpa o Otto fick väl något slags kontraktsförslag i slutet av veckan, sen skriver man väl aldrig på rakt upp o ner utan att fundera? Om man inte heter Fimpen förstås...

När det gäller Mackan är jag mer osäker dock, samma med DT. Jag är rädd att dessa herrar, om de skriver på för i sammanhanget slavlöner, kommer vara sådär lagom intresserade i höst...jag vill se killar som brinner för det här till max. Alla vet att en Nilson i form är en kanonlrare, och naturligtvis samma med DT, men som sagt skeptisk till motivationen....
Förhoppningsvis kritar väl Otto och Jimmie på nu under veckan som kommer.

Men tänk scenariot om både Jimmie och Otto tackar nej, likaså Mackan och DT... Vad händer då undrar man ju?

Vad ska in i ett sånt läge osv...
Rudslätt?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Ja, Djurgården Hockey gillade tydligen inte vad som skrevs mot slutet av DIFs säsong och högg tydligen i sann Gestapo-anda när tillfälle gavs.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Ja, Djurgården Hockey gillade tydligen inte vad som skrevs mot slutet av DIFs säsong och högg tydligen i sann Gestapo-anda när tillfälle gavs.
Fyfan vad sjukt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Äppelmos skrev:
JohanPez skrev:
Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Det är riktig torka. Sillyseason rivstartade med en riktigt poänggörare plus en rätt oprövad målis.
Sedan väntade värvningar av Hank och Eklund. Två rejäla och viktiga kuggar, men inga som får en att falla av stolen av förvåning.

Hade hoppats på mera vid denna tidpunkt. Ska vi kunna locka folk utifrån våra egna led krävs att vi på allvar visar att vi ska ha ett lag för att kunna gå upp. Just nu känns det riktigt osäkert.
Ifall Otto, Ölve och Mackan kritat på hade vi visat allvar med satsningen utåt.

Bara att vänta och se, men helt klart är att det ebbat ut på heta rykten och klara påskrifter.
Ja... Ingen som kan släppa en jävla bomb nu? Eller ett skönt rykte i alla fall? Någonting?
Det är nu Challe ska släppa 10 bekräftelser samma dag. Skulle vara så JÄVLA härligt.
Jag tar det hellre stötvis. Borde trilla in något namn i början på veckan.
Vet att det är tidigt men man börjar nästan bli lite orolig, det droppades så mycke namn som va "säkra" och hade hjärta för klubben osv, typ Tellan, Otto, Ölve, Linkan osv...Men sen nu har man ju inte hört någonting.
Är inte så orolig där, dom har med all säkerhet fått kontrakt förslag och putsar till detaljerna däremot är jag orolig för ogräset dvs Almtorp och Carlsson, om dom inte är önskade är det väl bara att sparka ut dem eller är det så att Challe vill ha med dom? Att göra sig av med nån icke önskvärd borde inte ta sån tid.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Ja, Djurgården Hockey gillade tydligen inte vad som skrevs mot slutet av DIFs säsong och högg tydligen i sann Gestapo-anda när tillfälle gavs.
Fyfan vad sjukt.
Indeed.

Någon mod får gärna berätta om ni hört något mer...vill alltså betona att det enligt vad jag hört inte var modsen som hade någon som helst del i det här.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Fyfan vad sjukt.
Indeed.

Någon mod får gärna berätta om ni hört något mer...vill alltså betona att det enligt vad jag hört inte var modsen som hade någon som helst del i det här.
Skulle någon förnkippad med DIFhockey berätta något?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Fyfan vad sjukt.
Indeed.

Skulle någon förnkippad med DIFhockey berätta något?
Nä, men nån kanske har haft kontakt med vederbörande vid sidan av forumet...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag har haft kontakt med båda killarna utanför forumet och kan bara bekräfta att vi vanliga moderatorer inte har med deras situation att göra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men det föreligger alltså fortfarande en polisanmälan?

Helt sinnessjukt att polisanmäla något man i ren frustration skriver på ett forum...kommer naturligtvis läggas ner ändå, men så jävla onödigt.
Bresse

Inlägg av Bresse »

Helt jävla sjukt :shock:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Helt jävla sanslöst om det har polisanmälts. KGB-metoder..
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Missat detta helt! Vad skrev dem?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Vill inte DIF ha några supportrar kvar? Sämre skött förening får man leta länge efter. Om inte Mats Larsson (för han bör garanterat tillskrivas ansvar för detta, åtminstone delvis) avgår kommer jag inte att stödja laget på något sätt nästa säsong. Plocka fram de skyldiga och skicka dem långt åt h-vete!
Låst